  • 1. Data: 2005-07-26 21:23:46
    Temat: Odpowiedzialność za wydanie paragonu fiskalnego.
    Od: "Adam " <s...@g...pl>

    W dzisiejszej Rzepie w stopce wypowiada się, że "kazdej ekspedience przy
    zatrudnieniu właściciel sklepu daje do podpisania oświadczenie, że
    sprzedawczyni zobowiązuję się wydać paragon każdemu klientowi". Według tej
    pani jeżeli kotrola wykaże, że tego nie uczyniła to ponosi za to pełną
    odpowiedzialność. Myślałem zawsze, że to podatnik jest karany za wykroczenie
    lub przestępstwo skarbowe, a ewentulanie później może dochodzić swoich
    roszczeń wobec pracownika. Czy sie mylę?

  • 2. Data: 2005-07-26 22:07:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam " <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Mylisz się.

  • 3. Data: 2005-07-26 23:17:09
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2005 21:23:46 +0000 (UTC), "Adam "
    <s...@g...pl> napisał(a):

    >W dzisiejszej Rzepie w stopce wypowiada się, że "kazdej ekspedience przy
    >zatrudnieniu właściciel sklepu daje do podpisania oświadczenie, że
    >sprzedawczyni zobowiązuję się wydać paragon każdemu klientowi".

    I tak powinno być ekspedient sam wydaje paragon a nawet powinien go
    "wciskać" np: we Włoszech jeżeli nie weźmiesz paragonu a zatrzyma cię
    ochrona będziesz miał nieprzyjemności (wiem z własnego doświadczenia przy
    kupnie wody mineralnej kasjerka wydala mi najpierw paragon dopiero później
    resztę ;) )
    Poland is Mexico in Europe
    Kontakt ze mną: http://tinyurl.com/ckx5n zmień lp na pl

  • 4. Data: 2005-07-28 13:40:10
    Od: "Adam " <s...@g...pl>

    Chodziło mi o ustalenie odpowiedzialności, bo wydaje mi się, że odpowiada
    podatnik, a nim jest albo spółka albo osoba z imienia i nazwiska i
    oświadczenia można pisac, ale i tak to podatnik jest zobowiazany do pokrycia
    zobowiązania podatkowego w pierwszej kolejności.