  • 1. Data: 2005-07-26 19:41:09
    Temat: Re: Posługiwanie się dokumentem tożsamości - kto?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "defric" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:42e68eca$0$15465$f69f905@mamut2.aster.pl...

    Moim zdaniem urzędnik nie miał racji. Jeśli przepis wymaga osobistego
    stawiennictwa, to i tak nie miał prawa tego od pełnomocnika przyjąć. A
    jeśli nie wymaga osobistego stawiennictwa, to paszport ma mieć
    cudzoziemiec przy sobie. Pokaże, jak przyjedzie na egzamin.

  • 2. Data: 2005-07-26 19:41:40
    Temat: Posługiwanie się dokumentem tożsamości - kto?
    Od: "defric" <d...@w...pl>

    Witam!
    Z tego co wiem moim dokumentem tożsamości mogę się posługiwać ja i tylko ja.
    To samo dotyczy chyba cudzoziemców przebywających w naszym kraju.
    Cudzoziemiec, przebywający w Polsce chce zdać egzamin na prawo jazdy. Przy
    zapisie na egzamin chciał skorzystać z możliwości zapisu poprzez
    pełnomicnika. Pełnomocnik wszystkie papiery, wymagane przez ośrodek ruchu
    drogowego posiadał (m.in. pełnomocnictwo, zgodę, no i papiery potrzebne na
    egzamin).
    Człowiek w okienku nie dokonał zapisu na egzamin i zarządał przedstawienia
    przez pełnomocnika paszportu cudzoziemca (ewentualnie karty pobytu).
    Czy pan z okienka miał prawo żądać takiego dokumentu (a nie np.
    uwierzytelnionego xero)? Czy pełnomocnik może okazywać dokument nie należący
    do niego?

    pozdry
    defric

  • 3. Data: 2005-07-26 20:35:14
    Od: "defric" <d...@w...pl>

    > jeśli nie wymaga osobistego stawiennictwa, to paszport ma mieć
    > cudzoziemiec przy sobie. Pokaże, jak przyjedzie na egzamin.

    też tak sądzę, ale czy gdzieś istnieje na to przepis? na to że każdy
    posługuje się swoim i tylko swoi, dokumentem?

    defric

  • 4. Data: 2005-07-26 21:50:04
    Od: kl<...@...pl>

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-07-26 22:09:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > też tak sądzę, ale czy gdzieś istnieje na to przepis? na to że każdy
    > posługuje się swoim i tylko swoi, dokumentem?

    Nie ma na to przepisu, bo byłby bez sensu. To oczywiste przecież.

  • 6. Data: 2005-07-27 11:20:34
    Od: "defric" <d...@w...pl>

    > Nie ma na to przepisu, bo byłby bez sensu. To oczywiste przecież.

    oj, chyba jest, choćby w formie:
    ..kto posługuje się...
    pewnie kodeks karny, nie?

    defric

  • 7. Data: 2005-07-27 22:28:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > oj, chyba jest, choćby w formie:
    > ..kto posługuje się...
    > pewnie kodeks karny, nie?

    Ale posługiwanie się cudzym dokumentem tożsamości wiąże się z podawaniem
    się za tamta osobę. W tym przepisie nie chodzi o przypadek, gdy żona
    idzie z dowodem męża załatwić sprawę, bo tak sobie urzędnik wymyślił
    (tylko nie wiem po co)