  • 21. Data: 2005-07-27 19:26:23
    Temat: Re: Jak wykąpać sąsiada?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w wiadomości
    news:dc8jnj$bh3$1@inews.gazeta.pl...

    > A co maja inni do gadania?:>

    Ano mają. Wspólnota Mieszkaniowa, mówi to panu coś?

  • 22. Data: 2005-07-27 22:23:33
    Od: poreba <d...@p...com>

    "ania" <a...@w...pl> niebacznie popelnil/a

    > Opis sytuacji: Domek z czterema mieszkaniami - 6 właścicieli.
    > Jeden wspólny wodomierz. Rozliczanie za wodę jest dokonowyane -
    > na osobę.
    No to faktycznnie - w ww. opisywanej sytuacji jest malo istotne
    gdzie sąsiada wykąpiemy.
    Kluczowe jest jak?
    Szare mydło jest najskuteczniejsze, + szampon dla dzieci
    (odpadają problemy z uczuleniami)

    NMSP, przepraszam
    BTW nikt na "kąpanie" uwagi nie zwrócił?

    --
    pozdro
    poreba, w oczekiwaniu na urlop

  • 23. Data: 2005-07-28 08:30:14
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 lip o godzinie 21:26, na pl.soc.prawo, Alek napisał(a):

    > Ano mają. Wspólnota Mieszkaniowa, mówi to panu coś?

    Wspólnota zajmuje się sprawami *wspólnymi* - np. klatką schodową, dachem,
    terenem przed posesją itp itd.
    Wspólnota nie ma nic do gadania do formy mojego rozliczania się z
    dostawcami mediów do *mojej własności*.
    Przecież wspólnota za kilka dni ustanowi że każdy ze wspólnoty musi mieć
    antenę z canal+, albo że musi założyć telefon stacjonarny .... albo .....
    itd itp
    W jaki sposób wspólnota mogłaby mnie zmusić do tego by np. zakład
    energetyczny założył jeden globalny układ pomiarowo - rozliczeniowy w
    budynku i określił że każdy płaci na osobę po 3kW/doba.

    To moja sprawa czy ja zawrę umowę z ZE, czy będę korzystał z energii czy
    nie - wspólnocie nic do tego.

    Za chwilę wyskoczysz że wspólnota każe np. walić konia w czwartki o 19.17

    MSPANC

    --
    Herbi
    28-07-2005 10:30:11

  • 24. Data: 2005-07-28 14:44:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wspólnota nie ma nic do gadania do formy mojego rozliczania się z
    > dostawcami mediów do *mojej własności*.

    Nie wiem jak gdzie indziej, ale w moich stronach jest tak, że na wejściu
    do budynku jest wodomierz główny i według jego wskazań wodociągi obciążają
    wspólnotę. Podział tej kwoty pomiędzy lokatorów jest wewnętrzną sprawą
    wspólnoty. Może ona zdecydować o podziale kosztów np. według liczby osób
    lub według wskazań podliczników. Założenie podlicznika przez jednego
    lokatora niczego nie zmienia bo i tak administracja nie będzie go pytać o
    wskazanie licznika tylko w czynszu naliczy według tych samych zasad co
    innym.

    > Przecież wspólnota za kilka dni ustanowi że każdy ze wspólnoty musi mieć
    > antenę z canal+, albo że musi założyć telefon stacjonarny .... albo

    Tego to nie, ale jeżeli wspólnota założy np. zbiorczą antenę (azart),
    domofon albo windę to będziesz za to płacił nawet jeśli nie korzystasz.

    > W jaki sposób wspólnota mogłaby mnie zmusić do tego by np. zakład
    > energetyczny założył jeden globalny układ pomiarowo - rozliczeniowy w
    > budynku i określił że każdy płaci na osobę po 3kW/doba.

    Z wodą bywa inaczej. Może dlatego, że jest tańsza niż prąd. Może dlatego,
    że w starych budynkach instalacja wodna ma taka topografię, że trudno ją
    opomiarować. Gdybam.
    Na pewno stosowanie indywidualnych liczników jest najlepsze, ale bywa
    także inaczej.

    > Za chwilę wyskoczysz że wspólnota każe np. walić konia w czwartki o
    19.17

    W czwartki? Bez sensu... ;)

    Alek

  • 25. Data: 2005-07-28 19:57:53
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    ania napisał(a):

    > Sprawa w sądzie - na jakiej podstawie?

    a co wy kombinujecie. Co jest w umowie - bo jakaś musi być? - Komu
    płacicie za wodę? Każdy wodociągom wpłaca swoją część?

    Bo jeżeli nie, to po prostu będzie narastało jego zadłużenie i tyle - no
    i z tym w trybie upominawczym czy nakazowym pójdziecie do sądu - koniec

    MAc