  • 11. Data: 2005-07-27 07:26:21
    Temat: Re: Jak wykąpać sąsiada?
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 lip o godzinie 00:06, na pl.soc.prawo, ania napisał(a):

    > W jaki sposób można zmusić osobę która grozi że nie będzie płacić za wodę
    > (jest właścicielem jednego lokalu) z powodu rzekomego większego zużycia wody
    > przez innych.

    Jeszcze taka mała dygresja:
    - to to zużycie jest faktyczne czy *RZEKOME*? :P

    Jeżeli 'rzekome' - to staracie się taką osobę doprowadzić do niekorzystnego
    rozporządzania swoim majątkiem .....

    --
    Herbi
    27-07-2005 09:26:19

  • 12. Data: 2005-07-27 07:32:45
    Od: "norbi" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 27 lip o godzinie 00:06, na pl.soc.prawo, ania napisał(a):

    > Generalnie - na miejscu tej osoby, ja bym się udał do Przedsiębiorstwa
    > Wodociągów i Kanalizacji i zawarł z nimi umowę oraz zamontował
    > wodomierz -
    > przecież ta osoba, jak piszesz, jest *właścicielem* mieszkania.
    > I miałbym w d..ie tych co podlewają sobie balkoniki, ogródki itp.

    Nieraz tak sie nie da. Wystarczy ze inni lokatorzy sie nie zgodzą. Albo
    nie ma możliwości technicznych.

    norb

  • 13. Data: 2005-07-27 07:36:43
    Od: "norbi" <n...@o...pl>

    > Dnia 27 lip o godzinie 00:06, na pl.soc.prawo, ania napisał(a):
    > Jeszcze taka mała dygresja:
    > - to to zużycie jest faktyczne czy *RZEKOME*? :P

    Jak nie ma liczników to jak chcesz ustalic faktyczne zużycie wody na
    mieszkanie?

    > Jeżeli 'rzekome' - to staracie się taką osobę doprowadzić do
    > niekorzystnego
    > rozporządzania swoim majątkiem .....

    A tego nie rozumiem. Mógłbyś rozwinąć myśl?

    norb

  • 14. Data: 2005-07-27 08:13:29
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 lip o godzinie 09:36, na pl.soc.prawo, norbi napisał(a):

    > Jak nie ma liczników to jak chcesz ustalic faktyczne zużycie wody na
    > mieszkanie?

    Ryczałt jest ustalany - zdaje się ustawowo, ale tego nie jestem pewien - na
    osobę, czyli np. 6m3/os na miesiąc.
    Z doświadczenia wiem że ryczałt jest dosyć 'wygórowany" i dla potrzeb
    domowych jak najbardziej wystarcza i nie powinno się zdarzać jego
    przekroczenie. Z chwilą gdy w innym mieszkaniu przebywa więcej osób -
    logicznym jest że wzrasta zapotrzebowanie na wodę. Taki najemca "wykazuje'
    że jest u niego zameldowanych 3 domowników - gdy tymczasem przebywają u
    niego dodatkowo dwie osoby więcej - zwiększy się zużycie wody?

    > A tego nie rozumiem. Mógłbyś rozwinąć myśl?

    "Rzekome" użyte przez pytającą, sugeruje że zużycie wody jest inne, niższe
    niż przedstawiają to naszemu bohaterowi który "się stawia" że nie będzie
    płacił za kogoś.
    Po tym wnosić można że nasz 'bohater' staje się ofiarą, którą pytająca(?)
    stara się oszukać.
    No chyba że pytająca fatalnie formułuje zdania - ale to jest jej problem,
    powinna pisać czytelnie, składnie chcąc uzyskać jakąkolwiek pomoc.

    --
    Herbi
    27-07-2005 10:13:27

  • 15. Data: 2005-07-27 08:31:48
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    nie ma opcji ze sie nie da, bo do kazdego mieszkania musi wchodzic rura
    z woda i musi byc zawor odcinajacy/zwrotny i tutaj montujesz sobie
    licznik i nie martwisz sie juz ze bedziesz placic za wode, bo
    podpisujesz umowe z wodociagami osobiscie i jak inni nie lubia placic za
    sasiadow to tez tak zrobia i kropka

  • 16. Data: 2005-07-27 08:41:21
    Od: "norbi" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:dc7gcd$b0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > licznik i nie martwisz sie juz ze bedziesz placic za wode, bo
    > podpisujesz umowe z wodociagami osobiscie i jak inni nie lubia placic za

    Mylisz się. Jeżeli podlicznik jest za głownym wodomierzem to wodociągi nie
    zgodzą się na takie rozwiązanie i nie podpiszą osobnej umowy. Rura z wodą
    musi leciec sprzed licznika głównego i wtedy to jest mozliwe ale jezeli
    dana rura musi przechodzic przez jakieś obce mieszkanie a wlasciciel sie
    nie zgodzi na puszczenie takiej rury (bo niby dlaczego?) to pupa blada.
    Sytuacja jest lekko patowa.

    norbi

  • 17. Data: 2005-07-27 09:05:18
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-27 00:06 ania napisał(a):
    > Witam
    > Opis sytuacji: Domek z czterema mieszkaniami - 6 właścicieli. Jeden wspólny
    > wodomierz. Rozliczanie za wodę jest dokonowyane - na osobę. Czyli prognoza
    > podawana przez wodociągi jest dzielona na wszystkie osoby mieszkające w
    > domu. Mieszkańcy nie są zainteresowani zainstalowaniem podliczników na wodę
    > i rozlicznie się wg nich.

    Właśnie po to są liczniki indywidualne, żeby nie było takich sytuacyj.
    Sugeruję namówić wszystkich lokatorów jednak na założenie, choć wiem, że
    to chyba na własny koszt. Ale gwarantuję, że to się zwróci, bo będziecie
    oszczędzać wodę.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 18. Data: 2005-07-27 16:29:12
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    > Kłpopty się zaczną po zainstalowaniu podliczników, gdyż liczniki mają
    > niskie normy dokładności i nigdy nie zgodzi się suma zużycia wskazywana
    > przez podliczniki z licznikiem głównym.

    Pozostajaca niewielka suma doplaty / niedoplaty moze byc dzielona wedlug
    zasady proporcjonalnego obliczonego zuzycia na wszystkich uzytkownikow.
    Czyli:

    1) Ogolnie zuzyto 100 m3 wody (pomiar licznika glownego). Z tego licznika
    ogolnego pracownik wodociagow dokonuje odczytu i wspolnota placi calosciowo
    za ten glowny licznik.

    2) Odczyty zamontowanych w mieszkaniach licznikow z homologacja i
    nienaruszonymi pieczeciami wynosza dla poszczegolnych mieszkancow:

    a) zuzyl 29 m3
    b) zuzyl 36 m3
    c) zuzyl 39 m3

    Liczniki razem wskazuja wiec 104 m3, czyli wystepuje nadwyzka 4 m3, ktore
    gdzies na licznikach domowych nadmiernie sie naliczyly. Bierzemy 4
    nadwyzkowe m3 i dzielimy je wedlug proporcji zmierzonego licznikami zuzycia
    wody.

    a) = 29/100 * 4 m3 = zwrot za 1,16 m3
    b) = 36/100 * 4 m3 = zwrot za 1,44 m3
    c) = 39/100 * 4 m3 = zwrot za 1,56 m3

    W ten sposob rozwiazuja kwestie bledow pomiarowych znajomi w dosc duzej
    wspolnocie, gdzie dokladnie takie rozwiazanie od kilku lat zdaje egzamin w
    100%. Nikt nie narzeka i jest uczciwie.

    Klopoty tak naprawde moga zaczac sie wtedy, gdy sie okaze, kto tak naprawde
    kapie sie po 2-3 godziny pod biezaca woda na koszt sasiadow :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 19. Data: 2005-07-27 17:40:17
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    klopotow nie bedzie mial ten kto bedzie mial swoj licznik, a ci co nie
    maja to beda placic za roznice w ich zuzyciu i zuzyciu licznikow
    mieszkancow i licznika glownego ;) czyli beda frajerami buahahaha

  • 20. Data: 2005-07-27 18:29:47
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "ania" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale sąsiedzi nie chcą aby ktoś rozliczał się wg liczników. Tak jak było 50
    > lat jest wg nich ok i nie zgodzą się aby ktoś inczej płacił.

    A co maja inni do gadania?:>

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu