  • 21. Data: 2024-04-11 16:59:23
    Temat: Re: Jak uzyskać pomoc w sali szpitalnej? Dzwoniąc na 112
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2024 o 10:59, J.F pisze:

    > No, w takiej sali pelnej aparatury, uzywanie telefonów komórkowych
    > jest chyba zakazane.

    Chyba nie bardzo. Przynajmniej z moich doświadczeń.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2024-04-11 17:19:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Apr 2024 16:59:23 +0200, Shrek wrote:

    > Chyba nie bardzo. Przynajmniej z moich doświadczeń.

    Teoria:
    https://www.szpital-lomza.pl/wiadomosc/oddzial-anest
    ezjologii-i-intensywnej-terapii

    "Oddział Intensywnej Terapii jest Oddziałem leczącym pacjentów w
    stanach zagrożenia życia miedzy innymi:
    10. Na salach chorych obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych
    ze względu na możliwości zakłóceń w pracy aparatury medycznej.
    "

    Praktyka - nie wiem.

    Nie wiem, czy pani leżała na tego typu oddziale.
    Teoretycznie - pani mogła się sama zabić, jakby była podłączona
    do nie/odpowiedniej aparatury i zakłóciła ją przy następnym
    dzwonieniu. Albo kogoś innego zabić. Albo ktoś inny ją.
    I nawet nie trzeba dzwonić, wystarczy, ze przemyciła telefon.

    Praktycznie ... komórki są znane od stu lat (:-P), to współczesna
    aparatura powinna być jakaś odporniejsza.

    J.

  • 23. Data: 2024-04-11 18:41:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 11.04.2024 o 17:19, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Praktycznie ... komórki są znane od stu lat (:-P), to współczesna
    > aparatura powinna być jakaś odporniejsza.

    Jakoś sobie nie wyobrażam, aby doktory na obchodzie swoje ajfony w
    gabinetach zostawiali.

    Robert

  • 24. Data: 2024-04-11 19:36:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > 10. Na salach chorych obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych
    > ze względu na możliwości zakłóceń w pracy aparatury medycznej.

    Praktyka jest taka, że nikt nie zabiera pacjentom telefonów dopóki są
    przytomni. Przynajmniej na odziale intensywnego _monitoringu_ mnie nie
    zabierali i otwarcie z niego korzystałem, a jak byłem kilka razy (jako
    rodzina) na prawdziwym OIOMie to zarówno personel korzystał do
    konsultacji (w innych celach wychodził za salę) jak i odwiedzającym nikt
    telefonów nie sprawdzał - proszono o wyciszenie.

    > Praktycznie ... komórki są znane od stu lat (:-P), to współczesna
    > aparatura powinna być jakaś odporniejsza.

    Przecież jest. Na pokladzie każdego samolotu jest kilkanaście włączonych
    komórek lub tabletów. W urządzeniach medycznych to większym problemem
    jest to że ich komunikacja bezprzewodowa nie jesł słabo albo wręcz wcale
    zabezpieczona.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2024-04-12 08:03:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 11-04-2024 o 19:36, Shrek napisał:

    > Przecież jest. Na pokladzie każdego samolotu jest kilkanaście włączonych
    > komórek lub tabletów.

    w sumie tryb samolotowy powoduje tylko to, ze telefon nie szuka sieci,
    ale może być włączony. Podczas lotu to nawet lepiej, bo często nie ma
    się zasięgu i bateria niepotrzebnie zużywa się na szukanie sieci.
    Jak przyjeżdżam do siostry to też włączam tryb samolotowy, bo u niej
    zasięgu nie ma i telefon dość szybko się rozładowuje jeśli się go w ten
    tryb nie przełączy...

    --
    https://kaczus.ppa.pl

  • 26. Data: 2024-04-12 11:05:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 11.04.2024 o 06:46, Shrek pisze:

    > No właśnie się "zdziwiłem" że Robert widzi problem nie w tym, że babka
    > nie mogła doprosić się pomocy na intensynej terapii a w tym że udało się
    > jej zadzwonić. "powiedz coś po kulsońsku";)

    Przecież on się kiedyś przedstawiał, że jest radcą prawnym.

    --
    animka

  • 27. Data: 2024-04-12 11:15:11
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > No, w takiej sali pelnej aparatury, uzywanie telefonów komórkowych
    > jest chyba zakazane.
    >
    > I tu mielibyśmy poważne naruszenia dyscypliny - i przez personel, i
    > przez pacjenta :-)

    Teraz w szpitalach można używać telefonów komórkowych.

    --
    animka

  • 28. Data: 2024-04-12 11:48:38
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 12.04.2024 o 12:02, Animka pisze:

    > Bo mniej więcej po godz 22-giej wszyscy lekarze z pielęgniarkami lub z
    > żonami szykują się do spania. Kompletują poduszki, kołdry i idą do
    > jakichś wolnych sal.

    Na intensywnej terapii nie ma lekarzy, jest pielęgniarka która jak
    chce do toalety to najpierw wzywa koleżankę z oddziałowej dyżurki
    na zastępstwo.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2024-04-12 12:02:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

  • 30. Data: 2024-04-12 12:08:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 10.04.2024 o 21:55, io pisze:
> [...]
    ze-szpitalnego-lozka-dzwonila-na-112--nastepnego-dni
    a-zmarla,artykul,06545624.html

    51,pacjentka-ze-szpitala-dzwonila-na-112-nikt-nie-sl
    yszal-jak.html

    > Żaden problem. Pacjenci zgłaszają potrzebę innym pacjentom i
    > odwiedzającym bo nie mają w zasięgu dzwonka albo nie umieją go użyć
    > (pierwsze zdania artykułu wspominają o starszej pani). To jest jakieś
    > totalne dno. Byłem w szpitalu u kogoś i np odnotowałem pełen kubek o
    > godzinie 12-tej u osoby, która na pewno samodzielnie go nie naleje ani
    > nie wypije, jak śniadanie jest pewnie o 7 lub 8. Nie całkiem ogarniam,
    > jak lekarze mogą na to nie zwracać uwagi skoro generalnie wydają się
    > wykonywać swoją pracę normalnie. To nie dziwota, że ludzie idą do

    Jak człowiek nie ma sił sam podnieść łyżki czy widelca to nikt z
    perspnelu mu nie pomoże.

    Mnie po szpitalu na Szaserów wisiała skóra brzucha -jak pergamin,
    Dopiero w domu w lustrze to zobaczyłam i aż się przestraszyłam. Schudłam
    ok, 20 kg, a ważyłam przedtem 50 kg.

    --
    animka