  • 1. Data: 2024-04-06 04:22:54
    Temat: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Mogłaby w takim razie zrzucić habit na zawsze.

    https://www.onet.pl/informacje/onetslask/zaskoczenie
    -w-zus-ie-okazalo-sie-ze-orzecznikiem-jest-zakonnica
    /cspybyj,79cfc278

    --
    animka

  • 2. Data: 2024-04-06 08:36:17
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
    > Mogłaby w takim razie zrzucić habit na zawsze.
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetslask/zaskoczenie
    -w-zus-ie-okazalo-sie-ze-orzecznikiem-jest-zakonnica
    /cspybyj,79cfc278

    A postujesz to na grupie PRAWO bo? Bo przez ponad 100 dni nic z tym nie
    zrobiono powinno nieść sankcje dyscyplinarne a może nawet karne?

    Sprawa "może budzić wątpliwości" (także prawne) ale bez skarg pacjentek
    ja się nie rwę _szybko_ przesądzać nie co do zasady ogólnej
    (w ZUSie/na kontrakcie NFZ) "jak być powinno/byłoby lepiej" ale co do
    bardzo konkretnego przypadku i bardzo konkretnej osoby.

    Bo powiedzenie że zakonnica nie może być ginekologiem (istniejący
    praktyczny zakaz) bez wskazania dokładnie po jakiej linii _prawnej_ dla
    mnie może być szerzeniem nienawiści na tle religijnym. [Brawo antygaśnicowi!]

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2024-04-06 15:28:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 08:36, A. Filip pisze:
    > Bo powiedzenie że zakonnica nie może być ginekologiem (istniejący
    > praktyczny zakaz) bez wskazania dokładnie po jakiej linii_prawnej_ dla
    > mnie może być szerzeniem nienawiści na tle religijnym.

    Moim zdaniem to po prostu ciekawostka i tyle. W końcu lekarka faktu
    pozostawania zakonnicą nie ukrywa. Pacjentka może nie chcieć skorzystać
    z jej pomocy i iść do innego lekarza / lekarki. W wypadku orzecznika ZUS
    miałoby to tylko o tyle znaczenie, gdyby zaczęła na wynik swoich decyzji
    przekładać jakieś religijne uwarunkowania. Co za różnica, kim jest poza
    pracą.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-04-06 15:46:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > miałoby to tylko o tyle znaczenie, gdyby zaczęła na wynik swoich decyzji
    > przekładać jakieś religijne uwarunkowania. Co za różnica, kim jest poza

    Powiedz że żartujesz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-04-06 16:55:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 15:46, Shrek pisze:

    > Powiedz że żartujesz.

    A czemuż? Jeżeli potraktujemy powołanie zakonnicy jako zawód, to czy nie
    można mieć ich kilka? Ludzie często mają jakiś zawód wyuczony, a pracują
    w innym. Możliwe, że ta kobieta skończyła medycynę, a potem życie jej
    się tak potoczyło, że została zakonnicą?
    Weź też pod uwagę, że jeszcze kilka wieków temu zakonnicy/zakonnice byli
    zielarzami/medykami, jeżeli mają odpowiednie, współczesne wyszkolenie,
    to co stoi na przeszkodzie żeby byli nimi nadal?
    Mnisi, nie tylko buddyjscy, też są lekarzami w swoich stronach.

  • 6. Data: 2024-04-06 17:04:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 16:55, nadir pisze:

    > A czemuż?

    Temuż, że zakonnica nie jest zakonnicą tylko prywatnie a w czasie
    wykonaywania innego zawodu już nie. _Jeśli_ występuje tam konflikt
    interesów, to takiego zawodu nie powinna wykonywać.

    Podobnie jak na przykład kibol nie powinien być policjantem.

    > Weź też pod uwagę, że jeszcze kilka wieków temu zakonnicy/zakonnice byli
    > zielarzami/medykami, jeżeli mają odpowiednie, współczesne wyszkolenie,
    > to co stoi na przeszkodzie żeby byli nimi nadal?

    Ale ja raczej o opinii Roberta że ona zakonnicą jest prywatnie i po
    przyjściu do pracy w zus przestaje:P

    To może z innej strony - nie miałbyś nic przeciwko, żeby na przykład
    zakonnica była sędzią i szlajała się w habicie po sądzie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-04-06 17:08:09
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > to co stoi na przeszkodzie żeby byli nimi nadal?
    > Mnisi, nie tylko buddyjscy, też są lekarzami w swoich stronach.

    Ale nie ginekologami.

    https://wiadomosci.onet.pl/slask/zaskoczenie-w-zus-i

  • 8. Data: 2024-04-06 17:37:18
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 17:08, Animka pisze:

    > Ale nie ginekologami.

    A w linkowanym artykule pis zakonnicy ginekolga.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2024-04-06 17:47:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 17:04, Shrek pisze:

    > Temuż, że zakonnica nie jest zakonnicą tylko prywatnie a w czasie
    > wykonaywania innego zawodu już nie.

    Ale że co habit? "Mundur" jak każdy inny.
    Poza tym czy zakonnik/zakonnica to zawód? No przyjmijmy, że tak, to czy
    polityk lub poseł to zawód? Czy Kaczyński lub Tusk mogą zasiadać w
    Sejmie i wykonywać inne czynności/zawody?

    > _Jeśli_ występuje tam konflikt
    > interesów, to takiego zawodu nie powinna wykonywać.

    A jaki występuje tam konflikt interesów? Rozumiem konflikt gdyby
    tańczyła na rurze w klubie go-go lub dawała dupy przy jakiejś drodze
    krajowej. Choć nie mogę wykluczyć, że i takie zakonnice się zdarzają.
    Tylko, że tym nie powinni oburzać się ateiści.

    > Podobnie jak na przykład kibol nie powinien być policjantem.

    Akurat u nas historia zna takie przypadki.;)

    > Ale ja raczej o opinii Roberta że ona zakonnicą jest prywatnie i po
    > przyjściu do pracy w zus przestaje:P

    Też nie widzę w tym nic zdrożnego. Jak moja żona z koleżankami założą
    sobie prywatny zakon, ustalą jakieś reguły, przywdzieją nietypowe szaty,
    to nie mogą wykonywać swoich zawodów?

    > To może z innej strony - nie miałbyś nic przeciwko, żeby na przykład
    > zakonnica była sędzią i szlajała się w habicie po sądzie?

    Habit czy toga co za różnica? Mnie akurat śmieszą te fatałaszki
    prawników. Adwokat, prokurator czy sędzia mogą być prywatnie lub nawet
    zawodowo niezłymi skurwysynami i toga tego nie zmienia.
    Jest w Polsce ksiądz, możliwe że nie jeden, który jest prawnikiem i
    wykładowcą prawa na jakimś uniwersytecie. Jeżeli ma porobione niezbędne
    aplikacje, to czemuż nie może być sędzią?

  • 10. Data: 2024-04-06 17:49:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 17:08, Animka pisze:

    > Ale nie ginekologami.

    Jesteś pewna, że nie?
    Poza tym co za różnica czy ginekolog czy okulista? Lekarz jak każdy
    inny, ważne żeby orzekał w swojej specjalizacji.