  • 1. Data: 2024-04-07 14:44:13
    Temat: Biskup ożenił się z pisarką satanistyczną
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Papież ich pobłogosławił.

    https://www.se.pl/wiadomosci/swiat/biskup-zrzucil-su
    tanne-i-ozenil-sie-z-autorka-erotykow-wszystko-dziek
    i-milosierdziu-papieza-aa-j6nR-2HxK-X8rw.html

    Może czas na likwidację kościołów?

    --
    animka

  • 2. Data: 2024-04-07 14:54:28
    Temat: Re: Biskup ożenił się z pisarką satanistyczną
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-07 o 14:44, Animka pisze:
> [...]
    tanne-i-ozenil-sie-z-autorka-erotykow-wszystko-dziek
    i-milosierdziu-papieza-aa-j6nR-2HxK-X8rw.html

    mr.Pope czuje co się dzieje.

    Moje niuchanie od lewaków. Kościół w cyfrach gdyż albowiem ponieważ
    lubię cyfry.

    cyt. translator.
    W 2017 r. we Francji było 14 786 księży diecezjalnych i zakonnych,
    podczas gdy w 1995 r. było ich 28 694. W 2018 r. liczba seminarzystów
    wynosiła 828, a w 1995 r. było ich 1 155. W 2019 r. we Francji
    wyświęcono 126 kapłanów, w tym 78 księży diecezjalnych i 30 zakonnych.

    cyt. translator. 2
    W 1960 roku w Belgii było około 10 500 księży. Dziś jest ich 3000.

    cyt. translator 3
    Austria. W Austrii liczba księży spadła z 6 238 w 1961 r. do 4 478 w
    2001 r. i 3 693 w 2014 r. Liczba członków przypadających na jednego
    księdza wzrosła z 980 (1961 r.) do 1 343 (2001 r.) i 1 411 (2014 r.).

    Znaczy braki mają, stąd zatrudnianie do odprawiania mszy ludków innych
    religii gdzie nie ma celibatu lub zatrudnianie kobiet.

    Zatrudniają kaznodziejki, diakonów. Ludkowie ci mają różne uprawnienia.

    Jeśli celibat nie zostanie zniesiony ... paczaj trend 20-40 letni
    zanikania tego fachu.

  • 3. Data: 2024-04-07 15:39:50
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 07.04.2024 o 14:54, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    >
    > Zatrudniają kaznodziejki, diakonów. Ludkowie ci mają różne uprawnienia.
    >
    > Jeśli celibat nie zostanie zniesiony ... paczaj trend 20-40 letni

    To do kościoła katolickiego mało kto już pójdzie na mszę.

    --
    animka

  • 4. Data: 2024-04-07 15:56:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 14:54, alojzy nieborak pisze:
    > Jeśli celibat nie zostanie zniesiony ... paczaj trend 20-40 letni
    > zanikania tego fachu.

    ale to sprawa bardziej złożono. W latach 80-tych, jeśli nie przyszedłem
    te 10 minut przed początkiem mszy, to z reguły był kłopot z wejściem do
    kościoła w ogóle. Nie wiem, ile wcześniej bym musiał przyjść, by gdzieś
    znaleźć miejsce siedzące. Teraz, jak się nawet kilka minut spóźnię, to
    bez większego wysiłku znajdę miejsce siedzące, a i przeważnie w nawie
    głównej z widokiem na ołtarz. Jest zdecydowanie mniej wiernych. Moim
    zdaniem Kościół nie chce przyjąć tego do zrozumienia i zmniejszyć ilości
    mszy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-04-07 16:25:35
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > głównej z widokiem na ołtarz. Jest zdecydowanie mniej wiernych. Moim
    > zdaniem Kościół nie chce przyjąć tego do zrozumienia i zmniejszyć ilości

    W trzech miejscach gdzie mieszkałem kościoły od l. 80 rozbudowano albo
    dobudowano. Ale pewnie jest jak piszesz, ludkowie coraz mniej chodzą.
    Kiedyś ludkowie mieli więcej spokoju/mniej małpiarni/praca po 8h.
    Pewnie wyprawę do kościoła traktowali w większej części jako formę
    odskoczni/rozrywki. Nie było szczucia na kościół.
    Tak to widzę.

  • 6. Data: 2024-04-07 17:16:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 16:25, alojzy nieborak pisze:
    > Pewnie wyprawę do kościoła traktowali w większej części jako formę
    > odskoczni/rozrywki. Nie było szczucia na kościół.
    > Tak to widzę.
    Przede wszystkim Kościół nie mieszał się do bieżącej polityki, to więc
    ne robił sobie wrogów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-04-07 20:37:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Kiedyś ludkowie mieli więcej spokoju/mniej małpiarni/praca po 8h.
    > Pewnie wyprawę do kościoła traktowali w większej części jako formę

    Raczej to był obowiązwk katolicki. Ludzie nieraz mieli daleko do
    kościoła ale się tam wybierali.

    Nie było szczucia na kościół.
    > Tak to widzę.

    Kto szczuje teraz? Chyba nie Kaczyński z Dudą.

    --
    animka

  • 8. Data: 2024-04-07 21:28:54
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 14:44, Animka pisze:
    > Może czas na likwidację kościołów?

    Może przestań grzebać w rejestrach i przeskanuj komputer bo nawet Ty nie
    jesteś taka głupia jak te posty.

  • 9. Data: 2024-04-08 11:36:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 7 Apr 2024 15:56:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kościół nie chce przyjąć tego do zrozumienia i zmniejszyć ilości
    > mszy.

    904 Kodeksu prawa kanonicznego z 1983 roku:
    Pamiętając o tym, że w tajemnicy Ofiary eucharystycznej dokonuje się
    ustawiczne dzieło zbawienia, kapłani powinni często odprawiać, a zaleca się
    usilnie codzienne odprawianie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 10. Data: 2024-04-08 11:39:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 7 Apr 2024 16:25:35 +0200, alojzy nieborak napisał(a):

    > Nie było szczucia na kościół.

    To dobrze, że księżą i gorliwi katolicy sądzą, że ubytek wiernych jest
    efektem szczucia. Powinni myśleć tak aż do końca i nic nie zmieniać ani w
    postępowaniu, ani w sposobie bycia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek