  • 1. Data: 2009-08-30 09:02:28
    Temat: Jak traktowac ten system prawny powaznie?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Pijany bandyta nieposiadajacy prawa jazdy zabija
    trzy osoby i jedyne co mu grozi to najwyzej 12 lat.
    Najwyzej! Tanie jest zycie ludzkie w tej Polsce.

    Przeciez to jest potrojny morderca Z PREMEDYTACJA:
    jazda po pijanemu 160 km/h po miescie to jest
    zamierzenie morderstwa.

    Czyli jezeli chcemy kogos wyeliminowac to nie nalezy
    poslugiwac sie nozem, siekiera czy szpadlem, ale
    samochodem a potem duzo wypic.

    Ten system zasluguje na zaoranie do ziemi i zbudowanie
    od nowa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-30 09:08:23
    Temat: Re: Jak traktowac ten system prawny powaznie?
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > Najwyzej! Tanie jest zycie ludzkie w tej Polsce.
    >
    > Przeciez to jest potrojny morderca Z PREMEDYTACJA:
    > jazda po pijanemu 160 km/h po miescie to jest

    Aby mówić o premedytacji, to musi być jeszcze zamierzenie wobec
    konkretnych osób, grupy osób itp. Tutaj mamy kompletną losowość.

    > Czyli jezeli chcemy kogos wyeliminowac to nie nalezy
    > poslugiwac sie nozem, siekiera czy szpadlem, ale
    > samochodem a potem duzo wypic.

    No właśnie, a kogo konkretnie? Czy osoba eliminująca to wie?

    > Ten system zasluguje na zaoranie do ziemi i zbudowanie
    > od nowa.

    Tutaj, tak w sensie ogólnym, to się zgodzę.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2009-08-30 10:29:12
    Od: kuba <j...@g...com>

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > Najwyzej! Tanie jest zycie ludzkie w tej Polsce.
    >
    > Przeciez to jest potrojny morderca Z PREMEDYTACJA:
    > jazda po pijanemu 160 km/h po miescie to jest

    Jakby się uprzeć to można to zakwalifikować jako zabójstwo (usiłowanie
    zabójstwa) w zamiarze ewentualnym.

    Koncepcja usiłowania zabójstwa w zamiarze ewentualnym budzi wątpliwości,
    ale podobno została zaaprobowana w orzecznictwie (nie przytoczę jednak
    żadnego wyroku).

    --
    kuba

  • 4. Data: 2009-08-30 11:19:25
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jakby się uprzeć to można to zakwalifikować jako zabójstwo (usiłowanie
    > zabójstwa) w zamiarze ewentualnym.

    nie można.

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,

  • 5. Data: 2009-08-30 12:36:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wspolna-flaszka.pl napisal:
    > nie można.

    No i ta niemoznosc jest wlasnie patologia tego systemu.
    Potrojny morderca bedzie traktowany tak samo, jak kierowca,
    ktoremu zdarzyl sie wypadek z przyczyn losowych. Tu losowosc
    byla niewielka, premedytacja duza. Niechetnie przywoluje tu
    przyklad USA, ale tam taka sytuacja jest traktowana wlasnie
    jako morderstwo. I za kazde zabojstwo odsiaduje sie odrebnie,
    a nie wszystko naraz. Bandyta juz nigdy by nie wyszedl na wolnosc.

    A dla pieknoduchow rozpaczajacych nad jego ewentualnie zlamanym
    zyciem w dozywotnim wiezieniu mam odpowiedz: co z przerwanym
    zyciem jego trzech ofiar? Zmarnowane zycie bandyty jest adekwatna
    kara za zniszczenie tamtych trzech. Niestety, kary smierci u nas
    nie ma dla bandytow, jest tylko dla ich ofiar :|
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-08-30 13:12:52
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > jako morderstwo. I za kazde zabojstwo odsiaduje sie odrebnie,
    > a nie wszystko naraz. Bandyta juz nigdy by nie wyszedl na wolnosc.

    A USA jest coś takiego jak zabójstwo I stopnia, czyli takie "prawdziwe",
    z motywem, premedytacją itp., II stopnia, czyli takie nieco "niepełne",
    w którym czegoś "zabrakło" z czynników kwalifikujących na I stopień,
    oraz wreszcie III stopnia, które w zasadzie jest po prostu czynem ad
    hoc, który zakończył się czymś zejściem.

    I dalej mowa o premedytacji może być tylko przy I stopniu. Natomiast
    ewentualne wyroki orzekające zabójstwo III stopnia nijak nie implikują
    premedytacji, o której tutaj mowa.

  • 7. Data: 2009-08-30 13:35:33
    Od: kuba <j...@g...com>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > nie można.

    Dlaczego?

    --
    kuba

  • 8. Data: 2009-08-30 14:04:51
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Sun, 30 Aug 2009 09:02:28 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:

    > Pijany bandyta nieposiadajacy prawa jazdy zabija
    > trzy osoby i jedyne co mu grozi to najwyzej 12 lat.
    > Najwyzej! Tanie jest zycie ludzkie w tej Polsce.

    Za pare chwil media straca zainteresowanie ta sprawa, jednak chcialbym ja
    sledzic do konca - tj. caly proces - chcialbym wiedziec, jaki faktycznie
    zapadnie wyrok. Czy jest mozliwosc poznania gdzies jakiegos numeru sprawy,
    dzieki ktoremu bedzie wiadomo kiedy odbywaja sie rozprawy i/lub bedzie
    mozna zapoznac sie z wyrokiem? Jak sie za to zabrac?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 9. Data: 2009-08-30 15:40:45
    Od: piotrl <p...@g...com>

    On 30 Sie, 16:04, Michal <s...@j...be> wrote:

> [...]
    > dzieki ktoremu bedzie wiadomo kiedy odbywaja sie rozprawy i/lub bedzie
    > mozna zapoznac sie z wyrokiem? Jak sie za to zabrac?

    Przede wszystkim musisz ustalić jaka prokuratura zajmuję się tą
    sprawą, a żeby to wiedzieć to musisz mieć
    konkretne miejsce wypadku i wtedy dopasujesz prokuraturę rejonową.
    Mając już tą wiedzę, to może tam zadzwonić i spytać się
    o numer Ds, który nie jest żadną tajemnicą postępowania
    przygotowawczego, ale będzie trudno go ustalić, bo nie znasz nazwiska
    podejrzanego, a staje się ono
    jawne w momencie wpłynięcia aktu oskarżenia do danego sądu. No ale
    załóżmy, że jakimś niewiarygodnym szczęściem zdobywasz numer Ds, to
    będzie np. 1 Ds 459/09 i mając ten numer za jakiś czas np. miesiąc,
    dzwonisz to sąd rejonowego ( trudniej jak masz np. 3 sądy rejonowe i 5
    prokuratur) pod który podlega ta prokuratura rejonowa i pytasz się,
    czy w sprawie o takim numerze Ds wpłynął akt oskarżenia, jeśli wpłynął
    to powinni Ci podać sygnaturę akt sprawy np. II K czy III K ... i
    wtedy może się pytać o daty rozpraw. Jeśli sprawa będzie toczyć się
    jawnie (choć nie musi) to możesz przychodzić na wszystkie rozprawy w
    charakterze publiczności i również możesz być na ogłoszeniu wyroku.
    Jeśli przegapisz dzień w którym ogłoszono wyrok, to już będzie ciężko
    poznać jego sentencję, bo baza danych nie jest dostępna dla ogółu,
    choć moim zdaniem powinna być i o wiele bardziej ułatwiła by pracę nie
    tylko sądu, ale też policji i prokuratury.

  • 10. Data: 2009-08-30 17:44:59
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    > Najwyzej! Tanie jest zycie ludzkie w tej Polsce.
    >
    > Przeciez to jest potrojny morderca Z PREMEDYTACJA:
    > jazda po pijanemu 160 km/h po miescie to jest

    Dlaczego juz go osądziłes i skazałes ?

    Nie ma dowodu na to że jechał 160
    Nie ma dowodu na to ze jechał po pijanemu
    A winnym wypadku jest kierowca który mu wyjechał z podporządkowanej.