  • 1. Data: 2009-08-29 20:01:17
    Temat: zdjęcie z podróży
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Witam,

    dostałem pamiątkowe zdjęcie z podróży autem z prośbą o wskazanie
    kierującego. przysłali mi zdjęcie, świadectwo hoomologacji fotoradaru,
    także wszystko wygląda na ok. moją wątpliwość budzi jedynie fakt, że
    pismo nie zostało wystosowane przez policję a przez straż miejską z
    miejscowości w której fotka była zrobiona.

    i teraz podstawy prawne podają:
    /art 6 ust 1 pkt 3c - Polecenia lub sygnały może dawać uczestnikowi
    ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze: strażnik gminny
    (miejski);/

    /art 78 ust 4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać
    na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub
    używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego
    woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec./

    /art 80c ust 1 pkt 10a: Dane lub informacje zgromadzone w ewidencji
    udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych
    zadań, następującym podmiotom, z zastrzeżeniem ust. 2: a) strażom
    gminnym (miejskim);/

    /art 100c ust 1 pkt 8a: 1. Dane zgromadzone w ewidencji udostępnia się,
    o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym
    podmiotom: a) strażom gminnym (miejskim);/

    imho te 4 powyższe przepisy nie wskazują SM jako podmiotu uprawnionego
    do kontroli ruchu, ale już prędzej art 129b: 1. Kontrola ruchu drogowego
    w gminach lub miastach, które utworzyły straż gminną (miejską) może być
    wykonywana przez strażników gminnych (miejskich).

    i teraz, czy jak im wyślę dane osoby kierującej, to czy SM może wystawić
    mandat, czy skieruje sprawę do sądu/policji?
    jakie są wasze doświadczeniw takich przypadkach?

    dzieki, pozdrawiam