  • 1. Data: 2009-08-29 16:47:56
    Temat: Dwa pytania - choroba psychiczna
    Od: P L <g...@g...com>

    Cześć.

    Szukałem trochę w internecie ale nie znalazłem.

    Czy jeśli ktoś ma stwierdzoną schizofrenię paranoidalną dodatkowo
    skończył ośrodek leczenia uzależnień dla osób chorych psychicznie to
    czy:

    1. Musi płacić mandat za picie piwa w miejscu publicznym?
    2. Idzie siedzieć za posiadanie narkotyków? (np.: grama amfetaminy)

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    A tak w ogóle jak to jest z osobami chorymi i prawem? Gdzie mógłbym
    więcej o tym poczytać?

  • 2. Data: 2009-08-29 17:01:29
    Temat: Re: Dwa pytania - choroba psychiczna
    Od: kuba <j...@g...com>

    P L pisze:

    > A tak w ogóle jak to jest z osobami chorymi i prawem? Gdzie mógłbym
    > więcej o tym poczytać?

    Kodeks karny:
    art. 31 - niepoczytalność jako okoliczność wyłączająca winę
    rodział X - środki zabezpieczające

    Kodeks postępowania karnego: art. 22 - choroba psychiczna jako
    przesłanka zawieszenia postępowania

    Co do picia piwa, to szukaj analogicznych przepisów w Kodeksie wykroczeń
    i w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.

    Możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności karnej w praktyce zależy od
    tego, czy biegły psychiatra stwierdzi poczytalność w trakcie czynu.
    Wydaje mi się, że fakt wcześniejszego leczenia się o niczym nie
    przesądza, ale nie znam się na tym od strony medycznej.

    --
    kuba