  • 11. Data: 2009-11-07 16:24:37
    Temat: Re: Jak to jest za zamknięciem DG?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Boss wrote:

    > A mogę sprzedać jak zamknę, już jako osoba prywatna?
    > Czy muszę sprzedać przed zamknięciem DG?
    > A gdybym chciał sobie zostawić?

    To zależy co to jest. Jeśli rozliczysz VAT przy zamnknięciu i to Cię
    nie zaboli i rozliczysz dochodowy zryczałtowany od tego co nie było
    środkiem trwałym (nie pamiętam jak z wyposażeniem),
    to możesz sobie te rzeczy zostawić sobie czy sprzedać potem jako
    nieprowadzący działalnosci (do 5 czy 6 lat chyba zapłacisz podatek na
    zasadach ogólnych
    od zbycia składników majątku jeśłi ŚT ) Więc zanim zabierzesz się za
    zamykanie,
    to sam przestudiuj przepisy, zebys potem nie płakał, że nie wiedziałeś, że
    to takie rujnujące (najczęściej się nie pamięta, że jak się odliczało, to
    fajnie było)

    Najkorzystniej jest się wyprzedać do samej gołej ziemi.
    Po cenach rynkowych, żeby nie było się do czego przyczepić.
    Jak zamykasz, to w firmie nie ma nawet dlugopisu złamanego
    i wtedy jest dobrze dla Ciebie

  • 12. Data: 2009-11-07 18:07:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Boss napisal:
    > A mogę sprzedać jak zamknę, już jako osoba prywatna?

    Tak. Ale i tak musisz wtedy rozliczyc podatek.

    > A gdybym chciał sobie zostawić?

    Zwracasz VAT od kwoty zakupu. Bardzo nieprzyjemna finansowo
    czynnosc, gdy musisz oddac np. 660 zl VAT od laptopa wartego
    powiedzmy 500 zl. Dlaczego? Bo kiedys kosztowal 3000 netto
    i wycofales 660 zl VAT. Jak sprzedasz obcemu, to rozliczysz
    wylacznie kwoty transakcji faktycznej. Jak zostawisz sobie,
    to MUSISZ rozliczyc kwoty nabycia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2009-11-07 18:43:29
    Od: "Jasiek" <j...@p...pl>

> [...]
    > i wycofales 660 zl VAT. Jak sprzedasz obcemu, to rozliczysz
    > wylacznie kwoty transakcji faktycznej. Jak zostawisz sobie,

    A jak to wygląda w sytuacji o której ostatnio słyszałem:
    Znajomy prowadził działalność do końca 2003 roku, potem nie wykazywał
    dochodów (miał chyba zawieszoną działalność), a w zeszłym roku całkowicie ją
    zamknął. Z tego co wiem, to należy trzymać dokumenty do końca 6 roku po
    okresie którego to dotyczy - czyli w tym przypadku do końca tego roku za rok
    2003.
    Wiem, że nie rozliczał nic z tego co miał na stanie wyposażenia.
    Czy w tym wypadku coś mu grozi? Bo teoretycznie większości dokumentów może
    juz nie mieć.

  • 14. Data: 2009-11-07 19:18:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-11-2009 o 19:43:29 Jasiek <j...@p...pl> napisał(a):

    > Czy w tym wypadku coś mu grozi? Bo teoretycznie większości dokumentów
    > może juz nie mieć.

    Przede wszytskim zaległy ZUS (chociaż chyba razem z "jednym okienkiem"
    weszła abolicja, ale nie chce mi się szukać)

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2009-11-07 19:21:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-11-2009 o 19:07:40 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > i wycofales 660 zl VAT. Jak sprzedasz obcemu, to rozliczysz
    > wylacznie kwoty transakcji faktycznej. Jak zostawisz sobie,

    Niezupełnie. Przepis brzmi tak:

    art. 29 uptu
    10. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawą
    opodatkowania
    jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia,
    koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy tych towarów.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-11-09 09:48:09
    Temat: Re: Re: Jak to jest za zamknięciem DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Nov 2009, cef wrote:

    > nie zaboli i rozliczysz dochodowy zryczałtowany od tego co nie było
    > środkiem trwałym (nie pamiętam jak z wyposażeniem),

    Do remanentu i rozliczenia "proporcją dochodu w przychodzie".
    Ewidencjonowane zostaje w ewidencji i ew. zbycie trzeba "odhaczyć",
    z powodu jak niżej.

    > to możesz sobie te rzeczy zostawić sobie czy sprzedać potem jako
    > nieprowadzący działalnosci (do 5 czy 6 lat chyba zapłacisz podatek na
    > zasadach ogólnych
    > od zbycia składników majątku jeśłi ŚT )

    Wyposażenia ewidencjonowanego oraz WNiP również :) - art.10.2.3 odsyła
    do art.14.2.1 :) (w całości, a nie do wybranej litery).
    Przy WNiP (oprogramowanie kupione "na DG"!) przynajmniej nie ma
    pułapki z VATem (bo to jest usługa).

> [...]
    > to takie rujnujące (najczęściej się nie pamięta, że jak się odliczało, to

    Posłał już ktoś pytającego na właściwą grupę? ;) (.podatki)

    > Najkorzystniej jest się wyprzedać do samej gołej ziemi.
    > Po cenach rynkowych, żeby nie było się do czego przyczepić.
    > Jak zamykasz, to w firmie nie ma nawet dlugopisu złamanego
    > i wtedy jest dobrze dla Ciebie

    O to to.
    Zostawić ew. można ST od których nie odliczono VAT, dajmy na to jak
    ktoś "wniósł" posiadany samochód lub komputer albo kupił używany od
    osoby nie prowadzącej DG (więc VATu nie było) - i nie ma zamiaru
    tego i tak sprzedawać.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-11-09 12:48:01
    Od: GK <g...@g...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Utylizowac albo sprzedac.

    Witam,
    To ja się przyłączę do pytania.
    Żona ma zawieszoną działalność. Firma nie działa od pewnego czasu, na
    wyposażeniu ma laptopa, drukarkę, krzesełka i biurko. Co miesiąc składa
    tylko Vat z zerową stawką. ZUS nie jest opłacany. Gdyby chciała zamknąć
    działalność najlepiej opłaca się sprzedać wyposażenie, ale jeśli
    sprzedaż to jak to zrobić zgodnie z prawem? Odwiesić działalność,
    sprzedać, zamknąć działalność? Czyli ponownie zgłosić do ZUS i opłacić
    wszystko ZUS-owskie?
    Czy można to zrobić jakoś inaczej?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 18. Data: 2009-11-09 13:04:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-11-2009 o 10:48:09 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > do art.14.2.1 :) (w całości, a nie do wybranej litery).
    > Przy WNiP (oprogramowanie kupione "na DG"!) przynajmniej nie ma

    Wersja BOX też? Bo w przypadku nabycia BOXa za granica, jest to WNT.

> [...]
    > ktoś "wniósł" posiadany samochód lub komputer albo kupił używany od
    > osoby nie prowadzącej DG (więc VATu nie było) - i nie ma zamiaru

    Przepis mówi o towarach od których podatnik *miał prawo* odliczyć,
    niekoniecznie musia skorzystać z tego prawa:

    Art. 14
    4. Przepisy ust. 1 i 3 stosuje się do towarów, w stosunku do których
    przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego.

    --
    Tomek

  • 19. Data: 2009-11-09 14:13:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    GK wrote:

    > To ja się przyłączę do pytania.
    > Żona ma zawieszoną działalność. . Co miesiąc
    > składa tylko Vat z zerową stawką.

    Nie musi składać nic.

    Gdyby
    > chciała zamknąć działalność najlepiej opłaca się sprzedać
    > wyposażenie, ale jeśli sprzedaż to jak to zrobić zgodnie z prawem?
    > Odwiesić działalność, sprzedać, zamknąć działalność?

    Sprzedaż majątku nie jest prowadzeniem działalności
    (jakos tak jest w przepoisach o zawieszeniu), więc przed końcem
    zawieszenia trezba popchnąć wszystko - wtedy złożyć VAT7

    Czyli ponownie
    > zgłosić do ZUS i opłacić wszystko ZUS-owskie?
    > Czy można to zrobić jakoś inaczej?

    Da się bez ZUSu.
    Ale sprawdź przepisy, bo ja to czytałem w lipcu.

  • 20. Data: 2009-11-09 14:59:44
    Od: GK <g...@g...pl>

    cef pisze:

    > Nie musi składać nic.

    No właśnie nie wiem, ale w US jej kazali składać takie VAT-y na których
    nie ma nic, bo przecież de facto nie prowadzi działalności. Z tego co
    pamiętam to przepisuje każdy następny formularz wg poprzedniego miesiąca
    i składa za ostatni miesiąc. Bzdura, ale skoro tak chcą to lepiej tak
    robić, niż mieli by się później o to czepiać.

> [...]
    >
    > Czyli ponownie
    >
    > Da się bez ZUSu.
    > Ale sprawdź przepisy, bo ja to czytałem w lipcu.

    Ok, dzięki. Rozumiem.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz