    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest za zamknięciem DG?
    Date: Sat, 7 Nov 2009 17:24:37 +0100

    Boss wrote:

    > A mogę sprzedać jak zamknę, już jako osoba prywatna?
    > Czy muszę sprzedać przed zamknięciem DG?
    > A gdybym chciał sobie zostawić?

    To zależy co to jest. Jeśli rozliczysz VAT przy zamnknięciu i to Cię
    nie zaboli i rozliczysz dochodowy zryczałtowany od tego co nie było
    środkiem trwałym (nie pamiętam jak z wyposażeniem),
    to możesz sobie te rzeczy zostawić sobie czy sprzedać potem jako
    nieprowadzący działalnosci (do 5 czy 6 lat chyba zapłacisz podatek na
    zasadach ogólnych
    od zbycia składników majątku jeśłi ŚT ) Więc zanim zabierzesz się za
    zamykanie,
    to sam przestudiuj przepisy, zebys potem nie płakał, że nie wiedziałeś, że
    to takie rujnujące (najczęściej się nie pamięta, że jak się odliczało, to
    fajnie było)

    Najkorzystniej jest się wyprzedać do samej gołej ziemi.
    Po cenach rynkowych, żeby nie było się do czego przyczepić.
    Jak zamykasz, to w firmie nie ma nawet dlugopisu złamanego
    i wtedy jest dobrze dla Ciebie