  • 1. Data: 2009-11-07 09:33:36
    Temat: Jak to jest za zamknięciem DG?
    Od: "Boss" <b...@n...wp.pl>

    Witam.

    Zastanawiam się jak to jest za zamknięciem działalności gospodarczej? Z czym
    się to wiąże? Z czym muszę się liczyć?

    Nie prowadziłem handlu, czyli nie mam żadnych pozycji remanentowych.

    Ale co ze sprzętem zakupionym na firmę (komputery, sprzęt biurowy itp)? Co z
    tym muszę/mogę zrobić?

  • 2. Data: 2009-11-07 10:36:58
    Temat: Re: Jak to jest za zamknięciem DG?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Boss napisal:
    > Ale co ze sprzętem zakupionym na firmę (komputery, sprzęt biurowy itp)? Co z
    > tym muszę/mogę zrobić?

    Utylizowac albo sprzedac.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-07 11:32:25
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jacek_P" napisał:

    > Utylizowac albo sprzedac.

    tylko że jest pewien kruczek urzędaski, przy zamykaniu DG musisz zdać
    sprawozdanie do US i jeśli DG posiadałą jakiś sprzęt i jeśli go sprzedała to
    urzędasy sobie liczą jakby go sprzedała po cenie zakupu, co je3st oczywiście
    paranoją i oczywiście3 podatki i co tam jeszcze musisz zapłącić od tej ceny
    zakupu, co może się okazac bardzo niepołacalne, dlatego trzeba też zrobić
    numer i udać ze cału sprzęt się zużył, a faktycznie trzeba go wynieść do
    domu i sprzedać samemu, pozdrawiam:O)

  • 4. Data: 2009-11-07 11:44:59
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > też zrobić numer i udać ze cału sprzęt się zużył, a faktycznie trzeba go
    > wynieść do domu i sprzedać samemu, pozdrawiam:O)

    wszystko to co jest na srodkach trwalych czy trwale + wszystkie kosztowe fry
    z gratami np po 1000-2000pln?

  • 5. Data: 2009-11-07 12:00:34
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Michał Gut" napisał:
    > wszystko to co jest na srodkach trwalych czy trwale + wszystkie kosztowe
    > fry z gratami np po 1000-2000pln?

    nie wiem o co ci chodziło z tym "fry" i gratami?:O)
    ale od wszystkiego co masz zaksięgowane w środkach trwałych musisz zapłacić
    podatego, ale nie od wartości rzeczywistej, czy rynkowej, ale od wartości
    zakupionej, co jak mówiłem jest paranoją, i jak w tych środkach trwałych
    będziesz miał graty po dziesiąt tysięcu złotych to od tych wartości musisz
    zapłącić podatki (22% watu i nie pamiętam czy jeszcze jakieś), więc to się
    nie opłaca jeśli pozostanie ci sprzęt za przysłowiowe grosze a będziesz
    musił zapłaci kilka kilo podatkuf, to jest taka urzędaska pułapka, więc w
    remanecie wpisujesz że środków trwałych brak, bo się zużyły w całości, a
    faktycznie je wynosisz do domu i sprzedajesz na allegro jako osoba
    prywatna:O)

  • 6. Data: 2009-11-07 12:05:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-11-2009 o 13:07:58 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > chodzilo mi np o dajmy na to urzadzenie o wartosci 2kpln ktore umorzylem
    > calosci wrzucajac w koszty od razu.
    > jesli mam cos takiego na fakturze kosztowej i np po 3 latach faktycznie
    > jest
    > to zuzyte, ale nie jest to wpisane w ewidencje srodkow trwalych to tez
    > od
    > tego musialbym zaplacic vat?

    Najlepiej trolla nie słuchaj. Gdzieś coś słyszał ale nie wie gdzie.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-11-07 12:16:57
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

> [...]
    > jesli mam cos takiego na fakturze kosztowej i np po 3 latach faktycznie
    > jest to zuzyte, ale nie jest to wpisane w ewidencje srodkow trwalych to

    "wrzucając w koszta" masz na myśli zwrot watu o resztę odliczenie od podatku
    dochodowego, czy całości odliczenie od p[odatku?:O)

    w każdym razie jak to się stało że coś wrzuciłęś w koszta i nie masz tego w
    srodkach trwałych? jeśli to przeoczenie to szybko to tam wpisz, bo jak
    kontrola to wyłąpie to popłyniesz, w każdym razie jakie dokładie podatki
    musisz zapłacić od tego co wziąłeś na firmę to popecam spytanie się w
    odpowiednim okienku w US (wiesz, tam przepisy się co chwila zmieniają i nie
    wiadomo co jest aktualne) w każdym razie najlepiej zapytanie skierować na
    piśmie, bo na gębę to urzędaski po pierwsze na niczym się nie znają, po
    drugie wprowadzają w błąd a ty nie będziesz mógł tego w razie czego
    udowodnić!:O(

  • 9. Data: 2009-11-07 12:59:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Papa Smerf napisal:
> [...]
    > paranoją i oczywiście3 podatki i co tam jeszcze musisz zapłącić od tej ceny

    Bzdura.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2009-11-07 13:26:33
    Od: "Boss" <b...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości grup

    > Utylizowac albo sprzedac.
    > --

    A mogę sprzedać jak zamknę, już jako osoba prywatna?
    Czy muszę sprzedać przed zamknięciem DG?

    A gdybym chciał sobie zostawić?