  • 21. Data: 2009-12-03 18:59:36
    Temat: Re: Jak to jest z przedawnieniem odsetek?
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Też prawda. Jaki sens jest klepać wyroki, przeciwko którym i tak z
    > przyczyn formalnych można wnieść skuteczny sprzeciw? Liczenie na
    > frajerów? Tylko jaki interes ma w tym sąd? Oni tam dostają premię od
    > każdego papierka?

    Kiedyś przedawnienie było brane pod uwagę z urzędu. Ten model został
    zmieniony i za obecnym stanem rzeczy przemawiają mocne argumenty.

    Jeden z klasycznych przykładów jest taki: ktoś pozywa lekarza o
    odszkodowanie zarzucając mu błąd w sztuce. Gdyby przedawnienie było
    brane pod uwagę z urzędu lekarz nie mógłby wykazać, że błędu nie
    popełnił. W obecnym stanie prawnym ma możliwość wyboru, czy zasłonić się
    przedawnieniem (co może mieć negatywny odbiór społeczny), czy bronić
    się co do meritum sprawy.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 22. Data: 2009-12-03 19:00:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-12-2009 o 19:30:36 kuba <p...@o...pl> napisał(a):

    > A jesteś pewny, że 30 sierpnia 2006? Bo jeżeli płatność była do 30, to
    > wymagalność jest 31.

    Ja nie, ale powód jest :)

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2009-12-03 19:02:14
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ale przedawnienie roszczenia jest z mocy ustawy - i kto jak kto, ale
    > sędzia powinien te przepisy znać i jakoś nie widzę przeciwwskazań do
    > odrzucenia pozwu przez sąd z przyczyn formalnych.

    Przedawnienie to nie jest kwestia formalna w procesie.

    A wiesz, że podniesienie zarzutu przedawnienia może być nadużyciem prawa
    i w związku z tym nie zostać uwzględnione przez sąd?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 24. Data: 2009-12-03 19:26:26
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Gru, 19:59, kuba <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > popełnił. W obecnym stanie prawnym ma możliwość wyboru, czy zasłonić się
    >   przedawnieniem (co może mieć negatywny odbiór społeczny), czy bronić

    A to lekarz nie moze w tym procesie zaslonic sie przedawnieniem, za to
    wytoczyc własny, o ochronę dóbr osobistych?

  • 25. Data: 2009-12-03 19:29:30
    Od: kuba <p...@o...pl>

    przypadek pisze:

    > A to lekarz nie moze w tym procesie zaslonic sie przedawnieniem, za to
    > wytoczyc własny, o ochronę dóbr osobistych?

    A to każde niezasadne wytoczenie powództwa jest naruszeniem dóbr osobistych?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 26. Data: 2009-12-03 19:30:27
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Gru, 20:29, kuba <p...@o...pl> wrote:

    > A to każde niezasadne wytoczenie powództwa jest naruszeniem dóbr osobistych?

    Nie niezasadne wytoczenie powództwa tylko twierdzenie, jakoby lekarz
    popełnił błąd w sztuce, jeśli nie popełnił.

  • 27. Data: 2009-12-03 19:35:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-12-2009 o 20:02:14 kuba <p...@o...pl> napisał(a):

    > Przedawnienie to nie jest kwestia formalna w procesie.
    >
    > A wiesz, że podniesienie zarzutu przedawnienia może być nadużyciem prawa
    > i w związku z tym nie zostać uwzględnione przez sąd?

    W jakich przypadkach?

    --
    Tomek

  • 28. Data: 2009-12-03 19:44:57
    Od: kuba <p...@o...pl>

    przypadek pisze:

    > Nie niezasadne wytoczenie powództwa tylko twierdzenie, jakoby lekarz
    > popełnił błąd w sztuce, jeśli nie popełnił.

    Twierdzisz tak, nawet jeśli zarzut błędu sztuce został postawiony w
    pozwie, w akceptowalnej formie, powództwo nie jest oczywiście
    bezzasadnie ani podjęte w celu zniesławienia czy szykanowania?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 29. Data: 2009-12-03 19:57:41
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Gru, 20:44, kuba <p...@o...pl> wrote:

    > Twierdzisz tak, nawet jeśli zarzut błędu sztuce został postawiony w
    > pozwie, w akceptowalnej formie, powództwo nie jest oczywiście
    > bezzasadnie ani podjęte w celu zniesławienia czy szykanowania?

    Nie twierdzę. Nie znam się :)

  • 30. Data: 2009-12-03 20:02:33
    Od: kuba <p...@o...pl>

    przypadek pisze:

    > Nie twierdzę. Nie znam się :)

    Słyszałem o wyrokach, stwierdzających że bezpodstawne wytoczenie
    powództwa jest naruszeniem dóbr osobistych, ale nie stawiałbym
    absolutnie znaku równości między "bezpodstawne" a "niezasadne". Byłbym w
    ogóle bardzo ostrożny w tym temacie...

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl