  • 1. Data: 2009-12-02 22:32:05
    Temat: Odpowiedzialność producenta programu Subiekt GT za błędy po aktualizacji
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    Mam program Subiekt GT firmy InsERT.
    Mam wykupiony abonament roczny an ulepszenia.
    Pracuję na wersji 1.20. Wszystko dziala jak należy.
    Producent przysyła płytę z "ulepszeniem" 1.21 w ramach wykupionego
    rocznego abonamentu.
    Wgrywam "ulepszenie", pracujemy dwa tygodnie.
    Przychodzi koniec miesiąca.

    Wykonuję w programie zestawienia, które pokazują bzdurne wyniki na
    ekranie i zupełnie inne, też bzdurne na wydruku.

    Te zestawienia to podstawa w naliczaniu wynagrodzeń w mojej firmie. Ich
    dysfunkcja naraża mnie na straty, paraliżuje pracę firmy.

    Zwracam się do producenta - InsERT.
    Ten twierdzi, że wie o tym i pracuje nad popraiweniem tego w kolejnym
    "ulepszeniu", które ukaże się w nieokreślonym terminie.

    Dowiaduję się od informatyka, że problem mozna łatwo i szybko rozwiązać
    przy pomocy "zestawienia własnego" i że on może to napiesać za 500 zł i
    program będzie liczył i pokazywał prawidłowo.

    Mówię o tym producentowi i proszę aby mi napisal takie zestawienie,
    skoro miałem dobrze a po ich "ulepszeniu" sie popsuło.

    Producent odsyła mnie do informatyka, bo InsERT nie pisze takich
    zestawień na indywidualne zyczenia klientów.

    Mówię im, że było dobrze, zepsuli, powinni naprawić.
    Oni mają mnie w dupie.

    Czy mam jakies szanse w sądzie z taką sprawą?

  • 2. Data: 2009-12-02 22:52:38
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    yarcioo pisze:

    > Czy mam jakies szanse w sądzie z taką sprawą?

    A co jest w umowie licencyjnej na ten temat? Zapewne coś o prostowaniu
    bananów.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-12-03 00:34:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    yarcioo wrote:

    > Czy mam jakies szanse w sądzie z taką sprawą?

    Nie masz.
    Bo żaden informatyk nie bierze odpowiedzialności za to co napisał.

  • 4. Data: 2009-12-03 06:41:59
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "yarcioo" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wykonuję w programie zestawienia, które pokazują bzdurne wyniki na ekranie
    > i zupełnie inne, też bzdurne na wydruku.

    Z subiektem i insertem też długo walczyłem - jak dla mnie mało wiarygodna
    firma. Mi subiekt i kasiarz nie współpracował z kasą - do tej pory zreszto
    nie współpracuje. Subiekt oczywiście mówi, iż to wina kasy..... Producent
    kasy przysłał serwisantów i podszedł na poważnie do tematu - serwisanci
    stwierdzili, że nie da się- cała sprzedaż stała mi w firmie kilka dni bez
    kasy..... Nie polecam subiekta ze względu na obsługę serwisową. Sam sobie
    program jest OK, ale ten serwis....

  • 5. Data: 2009-12-03 08:50:02
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 23:52:38 +0100, Filip Ozimek napisał(a):

    > A co jest w umowie licencyjnej na ten temat? Zapewne coś o prostowaniu
    > bananów.

    A można tak wykluczyć wszelką odpowiedzialność?

    Fakt że yarcioo sam jest sobie winien - środowisko testowe to podstawa.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2009-12-03 09:31:19
    Od: Bar Naba <2...@g...com>

    On 2 Gru, 23:32, yarcioo <y...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mówię im, że było dobrze, zepsuli, powinni naprawić.
    > Oni mają mnie w dupie.
    >
    > Czy mam jakies szanse w sądzie z taką sprawą?

    Ciekawe, żeby od razu do sądu.
    BTW informatyk chyba nie chce tego zrobić bo dał cenę zaporową
    przynajmniej 2x wyższą od średniej za zestawienie, na forum.idg.pl
    jest kilka miłych osób które mogą pomóc.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-12-03 10:14:19
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Bar Naba" <2...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    Ciekawe, żeby od razu do sądu.
    BTW informatyk chyba nie chce tego zrobić bo dał cenę zaporową
    przynajmniej 2x wyższą od średniej za zestawienie, na forum.idg.pl
    jest kilka miłych osób które mogą pomóc.
    ---

    Ja wiem czy zaporową?... takie zestawienie, żeby było dobre,
    wymaga pewnie całego dnia pracy - odejmij vat i podatek, to
    za dużo nie zostanie :)

    Mieszkam w "Polsce powiatowej" i robię podobne rzeczy
    za 800-1000 zł netto, co i tak oznacza cenę 2-3 razy niższą
    niż u producenta.

  • 8. Data: 2009-12-03 12:15:10
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    A moze da sie zdowngrade'owac do wersji 1.20 i poki co pracowac, zeby
    nie tracic czasu?

  • 9. Data: 2009-12-03 13:58:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 02 Dec 2009 18:34:31 -0600, witek napisał(a):

    > Nie masz.
    > Bo żaden informatyk nie bierze odpowiedzialności za to co napisał.

    ROTFL
    Zajebsite :))
    Rozumiałbym programy freeware - że autor robi coś, uczy się przy tym i
    udostępnia sofcik kto tylko chce go używać.
    Ale skoro ktoś zajmuje się "zawodowo" tworzeniem konkretnych aplikacji - to
    ni chuja - musi ponosić odpowiedzialność za swoje "coś". Wszak bierze za to
    kasę!!
    Dlaczego twoim zdaniem programiści nie ponoszą odpowiedzialności, a np.
    taki piekarz już ponosi? Hydraulik tez ponosi..... co to kurwa za kolejne
    święte krowy??

  • 10. Data: 2009-12-03 15:14:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Herald wrote:
    > Ale skoro ktoś zajmuje się "zawodowo" tworzeniem konkretnych aplikacji - to
    > ni chuja - musi ponosić odpowiedzialność za swoje "coś". Wszak bierze za to
    > kasę!!

    No przecież masz wybór.
    Jeśli taka ("as is") licencja Ci nie pasuje, to możesz nie używać.

    Piotrek