  • 1. Data: 2011-07-26 18:55:21
    Temat: Jak to jest w końcu z tym adresem przedsiębiorcy?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    możliwe, że znów źle zrozumiałem, ale wydawało mi się, że na tej grupie
    dość silnie lansowana była teza, że siedzibą przedsiębiorcy, który
    prowadzi DG OF jest jego miejsce zamieszkania. No i znalazłem taki kwiatek:

    Jest sobie sklep http://www.denikomp.pl/ i patrzymy REGON: 240340253
    idziemy do wyszukiwarki http://www.stat.gov.pl/regon/ i znajdujemy takie
    dane:

    ============
    Numer identyfikacyjny REGON 240340253
    Numer NIP 6482475850
    Nazwa DENIKOMP MICHAL KOHRS

    Adres siedziby:Województwo SLASKIE
    Powiat M. ZABRZE
    Gmina/Dzielnica lub Delegatura M. ZABRZE
    Ulica, miejscowosc UL. 3 MAJA 30, ZABRZE
    Poczta 41-800 ZABRZE

    Pozostale (udostepnione) dane:
    Kod i nazwa podstawowej formy prawnej 9 - OSOBA FIZYCZNA PROWADZACA
    DZIALALNOSC GOSPODARCZA
    ============

    Czyli gościowi udało się zarejestrować siedzibę pod adresem sklepu i to
    wręcz bez numeru lokalu.

    Teraz w związku z tym, jak to się ma do mojego, możliwe, że błędnego,
    zrozumienia, że siedzibą ma być adres zamieszkania oraz jak do ew.
    pozywania takiego przedsiębiorcy? Na jaki adres trza kierować pozwy i
    wezwania?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-07-26 19:03:49
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

> [...]
    > zrozumienia, że siedzibą ma być adres zamieszkania oraz jak do ew.
    > pozywania takiego przedsiębiorcy? Na jaki adres trza kierować pozwy i

    Na adres wpisany do rejestru jako podstawowy adres związany z DG.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-07-26 19:12:16
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:j0n2j0$hkp$1@news.onet.pl>:

    > możliwe, że znów źle zrozumiałem,

    Praktycznie można przyjąć za pewnik w twoim przypadku

    "
    W REGON zapisane są następujące informacje o podmiocie gospodarki narodowej:
    o nazwa i adres siedziby, a w przypadku osób fizycznych prowadzących
    działalność gospodarczą - dodatkowo nazwisko i imiona oraz miejsce
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zamieszkania i identyfikator systemu ewidencji ludności (PESEL), o ile taki
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    posiada
    ^^^^^^^

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2011-07-26 20:18:46
    Od: " ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Które się chciało prowadzącemu działalność zaktualizować, np 11 lat temu.

    -----

  • 5. Data: 2011-07-26 20:42:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/26/2011 2:12 PM, 'Tom N' wrote:

    > Praktycznie można przyjąć za pewnik w twoim przypadku

    dobre.

  • 6. Data: 2011-07-27 11:20:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > możliwe, że znów źle zrozumiałem,

    Porcję złośliwości już odebrałeś ;), ale nie o to chodzi.
    Zakoduj proszę, że jak akcentuję różnicę między W MIEJSCE
    lub ZAMIAST a "jest w..." (szczegóły niżej), to uważam ją
    za istotną.
    Jeśli masz zamiar pominąć to założenie, odpuść resztę postu.
    W przeciwnym przypadku nie odpuszczaj przeczytania stosownego
    kawałka KC, bądź również odpuść resztę postu.
    Chodzi o art.41, art.25 oraz dział III od art.43[1], gdzieś
    tak do 43[5]

    > ale wydawało mi się, że na tej grupie
    > dość silnie lansowana była teza, że siedzibą przedsiębiorcy, który
    > prowadzi DG OF jest jego miejsce zamieszkania.

    Prawie. Z "przybliżeniem do skrótu myślowego".
    Masz świadomość kto i kiedy może (choć "nie powinien w rozumieniu
    potocznym") używać określenia "siła odśrodkowa"?
    To podobny przypadek.
    RÓWNOWAŻNIKIEM "siedziby" w przypadku DG OF jest miejsce zamieszkania.
    Z ustaw (nie z różnych wynalazków implementatorów tychże ustaw,
    w postaci np. rubryk do wpisywania tego i owego do ewidencji UM!)
    nie wynika że to JEST siedziba, tylko jest określana ZAMIAST
    siedziby, jeśli chcemy posłużyć się ścisłym określeniem.
    A że większości (?) nie chce się wyrażać ściśle, to trzeba
    pamiętać o uproszczeniach: przykładowo istotna większość dyskusji
    w których pada "umowa zlecenie", dotyczy umowy *na warunkach*
    zlecenia (a nie właściwej umowy zlecenia).

    I teraz tak: w Kodeksie Cywilnym, w ustawie o swobodzie DG,
    w ustawie o VAT, ustawie o dochodowym, Ordynacji i jeszcze
    paru ustawach jest wyraźne "zrównanie" siedziby osoby prawnej
    i miejsca zamieszkania osoby fizycznej.
    MIEJSCA.
    Nie można wykluczyć (posłowie są zdolni...) że istnieje jakiś
    akt prawny w którym jest inaczej, ale dla *istotnej* większości
    przypadków można takie założenie jak wyżej przyjąć za powszechnie
    obowiązujące.

> [...]
    >
    > Adres siedziby:Województwo SLASKIE
    > Powiat M. ZABRZE
    > Gmina/Dzielnica lub Delegatura M. ZABRZE

    I tyle.
    Zapoznałeś się z ustawową definicją *siedziby*?
    I "miejsca zamieszkania"?
    No to dziękuję ;)

    > Ulica, miejscowosc UL. 3 MAJA 30, ZABRZE
    > Poczta 41-800 ZABRZE

    A to już jest "adres".
    I przepisany z innej rubryki, czyli "adres podstawowego m-ca
    prowadzenia DG".
    Niemal na pewno.
    Powód? - swoboda rubrykologii w urzędach powiązana z zupełnym brakiem
    odpowiedzialności tworzącego rubryki za ich zgodność z ustawami.
    Jakbyś sam miał sobie zrobić ewidencję, to byś się bał i najpierw
    sprawdził co i dlaczego ma tam być.
    Bo przyjdzie skarbówka albo ZUS i karą łupną jak będzie źle :>
    I wcale nie trzeba do tego "wzoru z rozporządzenia", bo tak działa
    w setkach tysięcy egzemplarzy ewidencja VAT.
    A urząd.... myślisz że urzędnik przeczytał stosowny kawałek ustawy?
    A później inny, jak to przepisywał, to się zastanowił która dana
    do czego i wedle której ustawy?

    > Czyli gościowi udało się zarejestrować siedzibę pod adresem sklepu

    ZAJRZYJ DO KC!

    > i to wręcz bez numeru lokalu.

    Dasz głowę, że tam *jest* numer lokalu?
    Doskonale wiem jak wygląda wejście do Denikompu i wcale nie byłoby
    dziwne jakby ten lokal miał osobny numer. "Nieklatkowy".
    Rzecz jasna nie wykluczam.

    > Teraz w związku z tym, jak to się ma do mojego, możliwe, że błędnego,
    > zrozumienia, że siedzibą ma być adres zamieszkania

    Nie, to formularze które zawierają tytuł "siedziba", kierowane
    do przedsiębiorcy jednoosobowego, są nieścisłe.
    Tytuł powinien brzmieć "siedziba spółki lub miejsce zamieszkania
    przedsiębiorcy". Tylko za długie jest więc "streszczają".
    Ale to nie jest tak że "siedzibą jest adres zamieszkania", miejsce
    (a nie adres) zamieszkania podaje się *ZAMIAST* siedziby, a nie
    *jako* siedzibę!

    > oraz jak do ew. pozywania takiego przedsiębiorcy?
    > Na jaki adres trza kierować pozwy i wezwania?

    A to Ty *pozwy* wysyłasz? :O
    Zaiste, potrafisz zadziwić ludzi ;P

    Jak chodzi o korespondencję "własną", IMHO zarówno adres zamieszkania
    jak i adres prowadzenia DG będzie dobry - o ile korespondencja dojdzie
    (i adres, nie miejsce).
    Natomiast sąd cywilny powinien raczej dostać adres zamieszkania.
    Ewentualny pozew jest przeciw osobie, nie przeciw "składnikom rzeczowym
    i niematerialnym".

    pzdr, Gotfryd