  • 1. Data: 2011-07-26 18:47:20
    Temat: Prawo?Sąd ?Rozprawa?
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Twarde zetknięcie się z prawem jest dla mnie szokiem.Nie rozumiem i chyba
    nie zrozumiem.Kto mi objaśni? Wrocław .Kobieta pobita przez sąsiada pół roku
    choruje. Sprawa w sądzie.Zeznaję, że ten gościu wielokrotnie zachowywał się
    żle. Że wielokrotnie niszczył moje mienie i łamał zazasady obowiązujące
    cywilizowanego człowieka.Że na przykład zniszczył moją suszarkę na strychu
    itd itd .Sędzina każe zapisać do protokołu:"oskarżony zachowywał się jak
    administrator"...[?!]Damski bokser jako tako nie został ukarany
    [stwierdzono, że nie miał złych zamiarów ?!], a ja mam niedosyt. Co jest do
    h** nędzy? Jakim prawem sędzina wpisała jakieś bzdety przy moich zeznaniach
    [o łamaniu prawa-a ona wpisała , że administrator-znaczy dba o dom?]do
    protokołu? I jakie ja mam wyjście z tego ? Sąd zrobił kpinę z mojego
    zeznania! I wpisał absurd wobec mojego oswiadczenia! Acha..ten pan jest
    mocno powiązany z parafią, Solidarnością i PKP i bodaj ma kumpla
    dzielnicowego..To niektórym otworzy oczy....

    Psot

  • 2. Data: 2011-07-26 20:40:02
    Temat: Re: Prawo?Sąd ?Rozprawa?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/26/2011 1:47 PM, Psot wrote:
> [...]
    > absurd wobec mojego oswiadczenia! Acha..ten pan jest mocno powiązany z
    > parafią, Solidarnością i PKP i bodaj ma kumpla dzielnicowego..To

    ale o co pytasz? o adres przychodni gdzie przyjmuje psycholog czy jak?

  • 3. Data: 2011-07-27 01:34:33
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    > ale o co pytasz? o adres przychodni gdzie przyjmuje psycholog czy jak?

    Czujesz się pomówiony w tym poście , że tak reagujesz agresją?
    Interesuje mnie jakie mam możliwości działania jeśli zeznaję w sądzie , a
    sędzia wpisuje w protokoł co innego.Ja oświadczam, że oskarżony niszczył
    moje mienie, a sędzia wpisuje "oskarżony zachowywał się jak administrator"
    Jeśli przeczytasz jeszcze raz post bez furii to znajdziesz wątek
    Psot

  • 4. Data: 2011-07-27 05:58:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2011 03:34, Psot pisze:

> [...]
    > administrator"
    > Jeśli przeczytasz jeszcze raz post bez furii to znajdziesz wątek

    W (bezsilną) furię to wpadłeś ty. I jest to w pełni zrozumiałe, jeśli
    jest to twój pierwszy kontakt ze skurwiaływmi^W niezawisłymi sądami w
    Polsce.

    Niestety - teoretycznie potrzebna niezawisłość daje sędziom możliwość
    bezkarnego dowolnego naginania, fałszowania oraz ignorowania świadków,
    dowodów czy nawet praw natury.

    Apelacja raczej nic nie da, bo apelacja zasadniczo dotyczy naruszenia
    procedury lub pomyłek w powoływaniu się na przepisy przez sąd niższej
    instancji, a nie "świętej" zasady niezawisłości osądów sędziego.

  • 5. Data: 2011-07-27 06:22:13
    Od: " ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Teoretycznie można złożyć wniosek o sprostowanie protokołu z rozprawy (z
    przesłuchania świadka), ale jak i czy może to zrobić świadek (bo przecież Ty
    znów teoretycznie nie masz wglądu w akta sprawy), a nie strona (która ma
    prawo wglądu w akta), to nie wiem :-o

    -----

  • 6. Data: 2011-07-27 10:42:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2011, Psot wrote:

> [...]
    > itd itd .Sędzina każe zapisać do protokołu:"oskarżony zachowywał się jak

    O ile mnie pamięć nie myli, można żądać pisania protokołu "dosłownie".
    Po pierwsze nie pamiętam jak się nazywa taka forma (mam nadzieję że
    ktoś zechce przypomnieć), po drugie nie mam pewności czy przysługuje
    świadkowi (wydaje się że tak).

    > Jakim prawem sędzina wpisała jakieś bzdety przy moich zeznaniach

    Sądząc z różnych komentarzy jest to swoista "norma" :(

    > jakie ja mam wyjście z tego ? Sąd zrobił kpinę z mojego zeznania!

    Chyba za późno.
    To jest zdaje się powód, dla którego posługiwanie się prawnikiem
    daje fory: znając procedurę może natychmiast wystąpić ze stosownym
    żądaniem.
    Przeciętny, nawet zorientowany ale niezbyt doświadczony uczestnik
    nie spełni warunku "natychmiast", a w warunkach stresu ma spore
    szanse na operację "odjęcia mowy" :(

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-07-27 12:28:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > To jest zdaje się powód, dla którego posługiwanie się prawnikiem
    > daje fory: znając procedurę może natychmiast wystąpić ze stosownym
    > żądaniem.

    I to jest też powód dlaczego nasze sądy tak nerwowo reagują na próbę
    nagrywania rozprawy.

  • 8. Data: 2011-07-27 15:09:44
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Rady:

    - w trakcie rozprawy na bieżąco protestować, że "ja tego nie
    powiedziałem", "proszę o wpisanie do protokołu" itp. i pilnować, co
    sędzia każe zapisywać;
    - przejrzeć akta i złożyć w sądzie pisemny wniosek o sprostowanie
    protokołu - może to zrobić tylko strona, świadek nie;
    - jednocześnie złożyć skargę na sędzinę w Ministerstwie
    Sprawiedliwości.

    Sprawdzone, działa; po krótkim czasie przychodzi pismo informujące o
    dokonaniu sprostowania ;-)

    Czarek

  • 9. Data: 2011-07-27 15:54:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jul 2011, Andrzej Ława wrote:

    > I to jest też powód dlaczego nasze sądy tak nerwowo reagują na próbę
    > nagrywania rozprawy.

    Co mnie dziwi, to pomysł urzędowego nagrywania rozprawy, zamiast
    zapisania w KPK/KPC/KPA zakazu zakazywania nagrań (z zastrzeżeniem
    "nieuciążliwości", żeby jeden z drugim nie przytargał statywu
    geodezyjnego celem zamocowania sprzętu).
    Najwyraźniej Wysoki Sejm "nie widzi problemu".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-07-28 06:02:43
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > "nieuciążliwości", żeby jeden z drugim nie przytargał statywu
    > geodezyjnego celem zamocowania sprzętu).
    > Najwyraźniej Wysoki Sejm "nie widzi problemu".

    Wysoki Sejm wielu rzeczy niestety nie widzi, podobnie jak większość masy
    wyborczej.