  • 11. Data: 2007-10-02 23:07:55
    Temat: Re: Jak skutecznie zameldowac sie na pobyt czasowy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > albo niech spiszą umowę zawartą z żoną i wtedy ona będzie mogła
    > przedstawić tytuł prawny i potwierdzić pobyt

    Ależ ta żona ma już tę umowę użyczenia zawartą - ustnie. Inaczej by tam
    nie mieszkała i nie zostałaby zameldowana.

    A wymogu pisemnego zawarcia takiej umowy chyba nie ma?

    Biurwa de facto twierdzi, że ona tam nie mieszka albo mieszka
    nielegalnie (włamała się albo cuś ;) )

  • 12. Data: 2007-10-03 00:14:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ależ ta żona ma już tę umowę użyczenia zawartą - ustnie. Inaczej by tam
    > nie mieszkała i nie zostałaby zameldowana.
    >
    > A wymogu pisemnego zawarcia takiej umowy chyba nie ma?

    tylko, że ciężko taką umowe ustną przedstawić w biurze meldunkowym.

  • 13. Data: 2007-10-03 02:11:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol pisze:
    > Przynajmniej praktyczniejszych rzeczy tutaj sie dowiaduje.
    > W jakiej formie ma byc to potwierdzenie? Na tym wniosku?

    a nie ma tam miejsca?

    > Bo UM tak czy
    > inaczej bedzie chcial tytul prawny do wgladu.

    będzie chciał
    teściowie nie mają?

    KG

  • 14. Data: 2007-10-03 02:22:27
    Temat: Re: Jak skutecznie zameldowac sie na pobyt czasowy? [dlugie]
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol pisze:
> [...]
    > 281. (22) KOiD: Jeżeli prawo do mieszkania przysługuje jednemu
    > małżonkowi, drugi małżonek jest uprawniony do korzystania z tego
    > mieszkania w celu zaspokojenia potrzeb rodziny. Przepis ten stosuje się
    > odpowiednio do przedmiotów urządzenia domowego. Juz na podstawie tego
    > przepisu potwierdzenie mojej zony o mieszkaniu z nia powinno byc
    > wystarczajace dla UM - no ale z drugiej strony tez przeciez, pomimo
    > meldunku, nie ma tytulu prawnego i wlasciciel moze sobie nie zyczyc aby
    > byla zameldowana albo zeby w ogole mieszkala :)

    sam sobie odpowiedziałeś :)

    > Czyli jesli nie mam takich dokumentow, to nie mam mozliwosci dopelnienia
    > obowiazku meldunkowego? Zakladajac ze nawet mieszkam niezgodnie z wola
    > wlasciciela mieszkania (co nic nie zmienia bo prawo do mieszkania mam o
    > ile sad nie postanowi inaczej) to zameldowac sie nie bede mogl nigdy?

    w drodze decyzji, po wykazaniu że tam mieszkasz

    > I kolejna sprawa. Bo w zwiazku z tym, ze odmowiono mi nawet przyjecia
    > wniosku o zameldowanie czasowe, to mieszkam tu popelniajac wykroczenie.

    jeśli rzeczywiście chciałeś złożyć wniosek (o wszczęcie postępowania),
    to ktoś niedopełnił obowiązków...

    KG

  • 15. Data: 2007-10-03 07:13:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie udalo sie, poniewaz UM wymaga obecnosci wlasciciela lokalu
    > wraz z tytulem prawnym do lokalu w ktorym chce sie zameldowac na pobyt
    > czasowy.

    Ja sie meldowalam na pobyt czasowy trwajacy bagatela 2 lata i nie mialam
    zadnych takich przebojow:). Myslalam, ze beda przewracac oczami na dlugosc
    tego tymczasowego ale tez nie bylo problemu

    HaNkA

  • 16. Data: 2007-10-03 07:26:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    HaNkA ReDhUnTeR w <news:fdvf7q$clh$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]

    > zadnych takich przebojow:). Myslalam, ze beda przewracac oczami na dlugosc
    > tego tymczasowego ale tez nie bylo problemu

    Dwa? Mnie wpisali pięć -- drugi raz :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2007-10-03 11:17:15
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 3 Pa , 04:11, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:
    > castrol pisze:

    > a nie ma tam miejsca?

    Jest miejsce.

    > b dzie chcia
    > te ciowie nie maj ?

    Nie maja, musza to wyciagac

    Czyli rozumiem, ze wystarczy podpis wlascicieli na wniosku meldunkowym
    + tytul prawny i ja sam osobiscie moge sie z tym juz udac do UM bez
    potrzeby fatygowania tesciow?

  • 18. Data: 2007-10-03 11:20:52
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 3 Pa , 01:07, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Ale ta ona ma ju t umow u yczenia zawart - ustnie. Inaczej by tam
    > nie mieszka a i nie zosta aby zameldowana.

    No ale osoba mojej zony nie jest tytulem prawnym do lokalu :) Ze
    mieszka i ze mieszkanie zostalo nam uzyczone nic tutaj nie zmienia :)

    > A wymogu pisemnego zawarcia takiej umowy chyba nie ma?
    >
    > Biurwa de facto twierdzi, e ona tam nie mieszka albo mieszka
    > nielegalnie (w ama a si albo cu ;) )

    Taaa, ja tez mieszkam nielegalnie przeciez - no ale mieszkam wiec
    powinienem miec mozliwosc zameldowania sie aby nie lamac prawa :)
    I jeszcze zakladala ze ona nie ma podstaw do tego aby sadzic ze
    wlasciciele mieszkania zycza sobie tam naszej obecnosci - tyle ze jaki
    zwiazek ma to z meldunkiem? Bo jesli sobie nie zycza to zostaje im
    tylko i wylacznie sad, aby nas zmusic do opuszczenia zajmowanego
    lokalu :) Paranoja

  • 19. Data: 2007-10-03 11:30:00
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 3 Pa , 02:14, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tylko, e ci ko tak umowe ustn przedstawi w biurze meldunkowym.

    No ciezko, ale skoro dwoje ludzi, malzenstwo to potwierdza wiec
    dlaczego UM zaklada ze nie mowimy prawdy? A za poswiadczenie nieprawdy
    przez moja zone przeciez grozi odpowiedzialnosc karna (podpada to
    chyba pod Art 272 KK), wiec nie rozumiem czemu meldunek nie moze
    odbywac sie tylko i wylacznie na podstawie oswiadczenia.

  • 20. Data: 2007-10-03 12:42:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol pisze:
    > Czyli rozumiem, ze wystarczy podpis wlascicieli na wniosku meldunkowym
    > + tytul prawny i ja sam osobiscie moge sie z tym juz udac do UM bez
    > potrzeby fatygowania tesciow?

    ja tak rozumiem przepisy
    ale to przecież urząd :)

    KG