  • 21. Data: 2007-10-03 12:44:14
    Temat: Re: Jak skutecznie zameldowac sie na pobyt czasowy?
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    castrol <j...@b...pl> napisal:
    > No ciezko, ale skoro dwoje ludzi, malzenstwo to potwierdza wiec
    > dlaczego UM zaklada ze nie mowimy prawdy? A za poswiadczenie nieprawdy

    Bo dla duzej kasy nie takie rzecz mozna ustnie potwierdzic.
    A mieszkanie to obecnie BAAARDZO DUZA kasa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2007-10-03 12:47:18
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Bo dla duzej kasy nie takie rzecz mozna ustnie potwierdzic.
    > A mieszkanie to obecnie BAAARDZO DUZA kasa.

    Meldując się dostaje się mieszkanie???

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 23. Data: 2007-10-03 12:55:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2007, Liwiusz wrote:

    > A co to da? Dostanie odpowiedź odmowną, tyle że na piśmie.

    Zabezpieczy przed zarzutem że nie chciał się zameldować.
    IMO z tego powodu jest oczywiste to co w odpowiedzi pisze Andrzej Lawa:
    ponieważ odmowa wydania potwierdzenia grozi "szkodą" (zarzutem
    o wykroczenie z powodu nie dopełnianie zasady pisemności postępowania
    wg KPA), stanowi owo sławne przestępstwo "niepodpisania kopii" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-10-03 14:01:20
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Zabezpieczy przed zarzutem że nie chciał się zameldować.

    Istnieją wyroki skazujące za brak zameldowania pomimo tego, że w toku
    postępowania było udowodnione, że brak meldunku wynikał z braku chęci
    współdziałania osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu.

    Prawidłowym postępowaniem w takiej sytuacji jest zameldowanie się w
    drodze decyzji administracyjnej (analogicznie do wymeldowania w ten
    sposób).
    http://wom.warszawa.pl/index_karta.php?adres=231

  • 25. Data: 2007-10-03 14:45:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Oct 2007, Liwiusz wrote:
    [...lista przycięta...]

    > Istnieją wyroki skazujące za brak zameldowania pomimo tego, że w toku
    > postępowania było udowodnione, że brak meldunku wynikał z braku chęci
    > współdziałania osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu.

    Dobra. Aż z wrażenia przejrzałem przepisy :)
    Co widzę:
    - ustawa:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20061390993&type=3&name=D20060993Lj.pdf
    ... NIE nakłada na posiadacza lokalu obowiazku stawienia się
    podczas meldowania się osoby która ma zamieszkać; dobrze widzę?
    - w rozporządzeniu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20022361999&type=2&name=ATTBLJJ5
    ... NIE widzę zapisków co do stawiennictwa się posiadacza (własciciela).

    Co przeoczyłem?

    > Prawidłowym postępowaniem w takiej sytuacji jest zameldowanie się w drodze
    > decyzji administracyjnej (analogicznie do wymeldowania w ten sposób).

    No i dobrze.
    Pytanie: wobec tego, dlaczego urząd tego *nie robi*?
    Obywatel robi co mu każą - par. 2 rozporządzenia, czyta, łapie kwitki
    i idzie. Urząd "chce właściciela".
    DLACZEGO?
    Przecież ustawa nie nakłada na meldującego się obowiązku "wyboru trybu".
    Jak mam korzystać z określonej formy opodatkowania i *mam* sobie wybrać,
    to odpowiedni obowiązek jest *w ustawie*.
    Niby dlaczego tryb wykonania ma być określony w ten sposób, że urzędnik
    *nie mówi* zgłaszającemu się iż w takim razie uruchamiany jest taki tryb?

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-10-03 15:39:09
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jacek_P pisze:

    > A mieszkanie to obecnie BAAARDZO DUZA kasa.

    Czyli jak sie zamelduje to mi kasa z nieba spadnie? Jak jakas manna? :D

    Jacek

  • 27. Data: 2007-10-03 18:29:25
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisal:
    > Meldując się dostaje się mieszkanie???

    De iure - nie.
    De facto - tak.

    Wchodzisz do takiego mieszkania i w razie policyjnej
    interwencji dotyczacej zaklocenia miru domowego
    oswiadczasz, ze tu mieszkasz, pokazujesz dowod
    z zameldowaniem, a praktyka - komentowana takze na tej
    liscie - wskazuje, ze policja sie wycofa, ty spokojnie
    zamieszkasz, a dotychczasowi mieszkancy/wlasciciele
    moga sie wyslac na drzewo, czyli do sadu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 28. Data: 2007-10-03 19:08:57
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > ... NIE nakłada na posiadacza lokalu obowiazku stawienia się
    > podczas meldowania się osoby która ma zamieszkać; dobrze widzę?

    art. 9
    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu.

    Teoretycznie właściciela może nie być, ale musi być przekonujące
    urzędnika potwierdzenie pobytu dokonane przez niego.

    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20022361999&type=2&name=ATTBLJJ5

    > ... NIE widzę zapisków co do stawiennictwa się posiadacza (własciciela).

    A rozporządzenie rozszerza (moim zdaniem niesłusznie) obowiązek
    meldowania się na pobyt czasowy do 2 miesięcy w obecności
    właściciela/najemcy. Ustawa, w przeciwieństwie do rozporządzenia, nie
    nakłada takiego obowiązku (patrz wyżej: tylko przy meldunku stałym lub
    powyżej 3 miesięcy).

    Natomiast rozporządzenie:
    paragraf 9
    zameldowanie na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje się ustnie
    w organie gminy *w* *obecności* *najemcy* *lub* *właściciela* *lokalu* [...]

    > Co przeoczyłem?

    Jak wyżej.

> [...]
    > Niby dlaczego tryb wykonania ma być określony w ten sposób, że urzędnik
    > *nie mówi* zgłaszającemu się iż w takim razie uruchamiany jest taki tryb?

    Pewnie dlateo, że urząd to nie porada prawna. Myślę, że poza
    standardowymi procedurami większość urzędników nie zna się lepiej, niż
    początkujący czytelnik pl.soc.prawo. Pewnie na hasło "zameldowanie w
    drodze decyzji administracyjnej" panie zrobiłyby wielkie oczy.

  • 29. Data: 2007-10-03 19:15:04
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jacek_P napisał(a):

> [...]
    > zamieszkasz, a dotychczasowi mieszkancy/wlasciciele
    > moga sie wyslac na drzewo, czyli do sadu.

    Jak niedouczony patrol policji trafi na niedouczonego obywatela, to
    wszystko co tylko można sobie wyobrazić może być de facto. Jednakże De
    iure zameldowanie nie daje żadnego prawa do lokalu.

  • 30. Data: 2007-10-03 19:17:45
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    I jeszcze jedno - praktyka - również na tej liście - faktycznie
    przedstawia się tak, że patrol nie wyrzuciłby osoby z lokalu. Ale nie
    mógłby tego zrobić również wtedy, jeśli ktoś nie byłby zameldowany.
    Zatem fakt meldunku lub jego braku byłby tu bez znaczenia. Istotnym
    byłby fakt, że osoba ta tam naprawdę mieszka.