  • 1. Data: 2007-10-02 13:58:27
    Temat: Notarialne dopisanie mieszkania do współmałżonka
    Od: vogl <f...@u...com>

    Witam

    Mam mieszkanie własnościowe które nabyłem jeszcze jako kawaler i w akcie
    notarialnym jestem wymieniony jako jedyny właściciel lokalu. Od kilku
    lat jestem żonaty, i tu mam następujące pytanie, jak wygląda sprawa
    zabezpieczenia prawa do mieszkania współmałżonki w sytuacji gdybym uległ
    jakiemuś poważniejszemu wypadkowi.? Czy muszę sporządzić na nowo akt
    notarialny ew. aneks do istniejącego aktu, uwzględniający pełne prawa
    małżonki do mieszkania czy po prostu fakt ze jesteśmy małżeństwem jest
    wystarczającą dokumentem upoważniającym małżonkę do przejęcia lokalu w
    sytuacji np. mojej śmierci. Jeżeli wymagane jest wizyta u notariusza to
    na co zwrócić uwagę aby nowy zapis wykluczał jakiekolwiek wątpliwości co
    do pełnych praw współmałżonka do lokalu (np. roszczenia dalszej
    rodziny). Jakie trzeba dopełnić formalności, ile taka operacja trwa i co
    najważniejsze ile kosztuje cały zabieg u notariusza.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-02 15:40:29
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    ile kosztuje cały zabieg u notariusza.

    Za dużo.
    W obecnym stanie prawnym po prostu żona dostanie mieszkanie w spadku po
    tobie (ewentualnie do podziału razem z dziećmi. Nie zapłacą od tego
    podatku, bo jest pierwszy stopień pokrewieństwa.
    Ja bym nic nie robił - a nuż zechce się rozwieść? (znam taki przypadek -
    w miesiąc po darowiźnie. Na szczęście sąd uwierzył w rażącą
    niewdzięczność :-)

  • 3. Data: 2007-10-02 19:20:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    MAc pisze:
    > W obecnym stanie prawnym po prostu żona dostanie mieszkanie w spadku po
    > tobie (ewentualnie do podziału razem z dziećmi.

    albo rodzicami i rodzeństwem...

    KG

  • 4. Data: 2007-10-02 21:27:49
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    kam pisze:

    > albo rodzicami i rodzeństwem...

    no jak dzieci nie ma, to tak...

  • 5. Data: 2007-10-03 06:26:29
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    vogl <f...@u...com> popełnił(a):

> [...]
    > akcie notarialnym jestem wymieniony jako jedyny właściciel lokalu. Od
    > kilku lat jestem żonaty, i tu mam następujące pytanie, [ciach]

    Pozwolę sobie się podpiąć :) . Sytuacja jak wyżej, z tym, że chcę to
    mieszkanie sprzedać. Czy stroną sprzedającą jestem ja czy jesteśmy razem z
    żoną?

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 6. Data: 2007-10-05 07:06:22
    Od: vogl <f...@u...com>

    MAc pisze:
> [...]
    > Ja bym nic nie robił - a nuż zechce się rozwieść? (znam taki przypadek -
    > w miesiąc po darowiźnie. Na szczęście sąd uwierzył w rażącą

    Dzięki Mac za pomoc. Swoją droga coś mi sie obiło o uszy że usługi
    notarialne miały potanieć więc myślałem że taki aneks do umowy
    notarialnej to będzie niewygórowana opłata.
    Pozdrawiam.