  • 1. Data: 2007-10-02 13:29:45
    Temat: Szczepienia obowiązkowe - podstawa prawna
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Jakie przepisy regulują obowiązek szczepień niemowlaków? Czy obowiązkowe
    szczepienie może być płatne?

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2007-10-02 13:49:55
    Temat: Re: Szczepienia obowiązkowe - podstawa prawna
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Funkcyjny napisał(a):

    > Jakie przepisy regulują obowiązek szczepień niemowlaków? Czy obowiązkowe
    > szczepienie może być płatne?
    >
    > Funkcyjny

    szczepienia nie sa płatne w wersji państwowej

  • 3. Data: 2007-10-02 13:54:16
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    > szczepienia nie sa płatne w wersji państwowej

    W przychodni chyba chcą mnie naciągnąć na szczepienie za 300zł. Mówią, że
    jest ono obowiązkowe, ale dzieci, które urodziły się przed 2007r. muszą za nie
    płacić. Coś mi się tutaj nie podoba.

    Funkcyjny

  • 4. Data: 2007-10-02 14:55:00
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Funkcyjny napisał(a):

> [...]
    > jest ono obowiązkowe, ale dzieci, które urodziły się przed 2007r. muszą za nie

    mój się urodził w 2006 i nie miał takiej szczepionki
    nic o takiej nie słyszałam, a wokół mnie dużo małych dzieci

    można oczywiście zrezygnowac ze szczepionek państwowych i wybrać którys
    wariant szczepionek acelularnych skojarzonych, a te są płatne

  • 5. Data: 2007-10-02 16:48:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Funkcyjny wrote:

    > W przychodni chyba chcą mnie naciągnąć na szczepienie za 300zł. Mówią, że
    > jest ono obowiązkowe, ale dzieci, które urodziły się przed 2007r. muszą za nie
    > płacić. Coś mi się tutaj nie podoba.

    szcepienie może i jest obowiązkowe, natomiast chcą cię naciągnąć na
    płatną szczepionkę zamiast bezpłatnej.

    pomijam dyskusję, która lepsza.

    o czymś takim jak urodzone przed 2007 nie słyszałem.
    Może dopiero w 2007 roku weszła jako bezpłatna, a wcześniej ten rodzaj
    szczepionki był płatny, ale to nie ma nic do tego kiedy dziecko się
    urodziło.

  • 6. Data: 2007-10-02 20:01:26
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

> [...]
    > Może dopiero w 2007 roku weszła jako bezpłatna, a wcześniej ten rodzaj
    > szczepionki był płatny, ale to nie ma nic do tego kiedy dziecko się

    Chodzi o szczepionkę na polio. Moje dziecko dostało 2 dawki tej szczepionki, a
    w grudniu ma dostać jeszcze jedną. Lekarka powiedziała, że tylko dzieci urodzone
    w 2007r. mają ją bezpłatną (syn urodził się w XII 2006 i miałbym zapłacić
    300zł). Na dodatek powiedziała, że szczepionka jest konieczna, aby można było
    podać kolejne (jeśli się nie poda, to nie będzie można zaszczepić na różyczkę,
    ospę itd. na nic innego). Dla mnie jest to jakieś oszustwo grubymi nićmi szyte.

    Kto ustala obowiązkowe szczepienia i zasady ich wykonywania?

    Funkcyjny

  • 7. Data: 2007-10-02 21:40:35
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Funkcyjny pisze:

> [...]
    > ospę itd. na nic innego). Dla mnie jest to jakieś oszustwo grubymi nićmi szyte.
    >
    > Kto ustala obowiązkowe szczepienia i zasady ich wykonywania?

    tutaj masz kalendarz szczepień
    http://cmarka.pl/szczepienia/res/kalendarz.swf . zauważ, że szczepionka
    na polio jest w wersji bezpłatnej jak i płatnej niejakiej firmy
    "GlaxoSmithKline".
    moim zdaniem lekarz chce pojechać w przyszłum roku na wakacja w ciepłe
    kraje i cię poprostu naciąga na szczepionkę płatną.
    mój syn też urodził się w grudniu 2006 i świadomie wybraliśmy
    szczepionki płatne, chociaż nie było przeciwwskazń żeby brać te
    bezpłatne. lekarz tylko przy pierwszej wizycie coś napomknął że jest coś
    takiego i na tym się skończyło. nawet później jak pytaliśmy się o inne
    szczepienia dodatkowe (pneumokoki) to odradzał, bo twierdzi że są one
    nieskuteczne i szkoda na nie pieniędzy.

    a jeszcze jedno. dlaczego chcą ci szczepić dziecko następną dawką polio
    w wieku 12 miesięcy, jak następny okres przypada dopiero na 16-18 miesięcy??

    http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m111111&ms=&ml=p
    l&mi=&mx=0&mt=&my=0&ma=04014

  • 8. Data: 2007-10-03 07:46:31
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

> [...]
    > takiego i na tym się skończyło. nawet później jak pytaliśmy się o inne
    > szczepienia dodatkowe (pneumokoki) to odradzał, bo twierdzi że są one

    Dziękuję za podane linki, też sądzę, że lekarz chce mnie naciągnąć. Jeszcze
    wspominał o tym, że szczepionka na odrę jest płatna, ale tylko 50zł :-/

    Chyba będę musiał zmienić lekarza, a najlepiej przychodnie. Da radę? Czy też
    przychodnia jest przypisana zgodnie z miejscem zamieszkania dziecka?

    > a jeszcze jedno. dlaczego chcą ci szczepić dziecko następną dawką polio
    > w wieku 12 miesięcy, jak następny okres przypada dopiero na 16-18 miesięcy??

    Tak mówi lekarka - kolejne szczepienie dokładnie w urodziny. Ale zaopatrzony
    w odpowiednie linki będę przekonywał żonę do zmiany lekarza :)

    Funkcyjny

  • 9. Data: 2007-10-03 10:46:23
    Od: M&C <c...@C...pl>

    Funkcyjny pisze:

    > Dziękuję za podane linki, też sądzę, że lekarz chce mnie naciągnąć. Jeszcze
    > wspominał o tym, że szczepionka na odrę jest płatna, ale tylko 50zł :-/

    No to niezłego masz lekarza :-/

    > Chyba będę musiał zmienić lekarza, a najlepiej przychodnie. Da radę? Czy też
    > przychodnia jest przypisana zgodnie z miejscem zamieszkania dziecka?

    Od lat nie ma rejonizacji. Można jeszcze skargę w NFZ złożyć.

    > Tak mówi lekarka - kolejne szczepienie dokładnie w urodziny. Ale zaopatrzony
    > w odpowiednie linki będę przekonywał żonę do zmiany lekarza :)

    Ma wrażenie, że im szybciej, tym lepiej.

    Marzena
    --
    Robótki Marzeny
    http://fanturia.googlepages.com/home

  • 10. Data: 2007-10-03 12:48:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Funkcyjny wrote:

    > Chyba będę musiał zmienić lekarza, a najlepiej przychodnie. Da radę? Czy też
    > przychodnia jest przypisana zgodnie z miejscem zamieszkania dziecka?

    możesz zmienić kiedy chcesz i na jakiego chcesz.