  • 41. Data: 2010-01-30 14:20:08
    Temat: Re: Jak się bronioć przed sądami?
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    news:hk138u$bfc$1@news.dialog.net.pl...

    > Firma ma kasę, z której kwota na łapówki wcale dla firmy nie jest duża, a
    > do tego ma armię prawników, którzy mają wszędzie znajomości.

    Ja widziałam na własne oczy jak Sąd Apelacyjny Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych przesłuchał adwokata powoda (oczywiście nie w ławeczce dla
    świadków tylko zadając mu pytania) na okoliczność sytuacji majątkowej powoda
    i na podstawie tych wyjaśnień po 5 minutach wydał wyrok (trzy zawodowe SSA)
    powołując się w uzasadnieniu na dane uzyskane z tego przesłuchania, a sprawa
    dotyczyła mobbingu i nieuzasadnionego dyscyplinarnego zwolnienia z pracy.

  • 42. Data: 2010-01-30 15:56:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hk138u$bfc$1@news.dialog.net.pl Ajgor <n...@...pl>
    pisze:

    > Czyli do następnego skorumpowanego prawnika? Bo innych nie ma. W Polsce
    > wyroki kupuje się jak gazetę w kiosku.
    Zbytnio generalizujesz chyba - wszędzie może się zdarzyć czarna owca, a więc
    i wśród prawników osoba uczciwa.
    Z drugiej strony istotnie, przedstawiciele zawodów prawniczych są grupą
    szczególnie narażoną (choc nie oni jedni) na zanik etyki, korupcję, układy,
    słowem - prostytucję zawodową. Dodatkowo są (w Polsce) po prostu w ogromnej
    wiekszości słabo przygotowani zawodowo, mają potężne luki w wiedzy,
    zaległości, mylą się, kręcą, łżą itp. Wśród sporej (jak na jednego
    człowieka) grupy prawników, z którymi się zetknąłem dramatycznie przeważali
    właśnie tacy. Nie dziwne więc, że jako zło konieczne w powszechnej obiegowej
    opinii nie są szanowani (może sami przez siebie?) i słusznie.

    Ale z tego co piszesz wcale nie wynika tak jasno, że kłopoty "znajomego"
    spowodowane są wyłacznie przez skorumpowanego sędziego-łajdaka. Sam opis
    jest sporządzony językiem potocznym (to nie zarzut) i stąd wątpliwości.
    Jeśli "znajomy" otrzymał wezwania na rozprawę to kopie tych pism będą w
    aktach, a polecony awizowany 2-krotnie uznawany jest za doręczony prawidłowo
    (idiotyzm - ale tak jest). Jeśli ich nie ma - może wystąpić o przywrócenie
    terminu i potem apelować?
    Można brnąć w teorię spiskową i przyjąć na przykład, że potężny pracodawca
    przy współudziale skorumpowanej Poczty Polskiej postarał się, aby awiza nie
    trafiały do adresata. Ale nie wydaje mi się to najszczęśliwszym tropem...
    Inną kwestią jest to, że opisana sytuacja nie stanowi mobbingu. Jest to
    jednorazowe naruszenie dóbr osobistych. Aby zaistniał mobbing określone
    zachowania muszą trwać dłuższy czas i wywoływać określone skutki. Może więc
    "znajomy" przegrał, bo powód pozwu był bezzasadny?
    Za dużo tu do gdybania.

    --
    Jotte

  • 43. Data: 2010-01-30 16:55:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 12:12:07 +0100, Johnson napisał(a):

    > A dlaczego nie? Najpierw wytyk, potem kolejny i jak ktoś nie rozumie
    > postępowanie dyscyplinarne.

    Bez przesady, obecnie SSR S. jest w wieku przedemerytalnym, skarg na nią
    troszkę było.

    Temat jest we Wrocławiu znany, nawet inni sędziowie, działając "inblanko"
    oczywiście przyznają, że sprawa nie jest łatwa.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 44. Data: 2010-01-31 20:32:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ajgor pisze:

    > Albo prawnik :)

    A zły to ptak co własne (skorumpowane) gniazdo kala.

  • 45. Data: 2010-01-31 20:34:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Czytałem, ale one są bez sensu :)

    Sąd niniejszym odrzuca wypowiedzi, które nie są mu w smak.

  • 46. Data: 2010-02-01 09:51:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.01.2010 13:06), Ajgor wrote:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie się upewniłem. Nawet jeśli nie jesteś prawnikiem, to pracujesz w
    > sądzie.

    To żeś epokowe odkrycie zrobił :)

    p. m.

  • 47. Data: 2010-02-01 23:14:50
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    > Sąd niniejszym odrzuca wypowiedzi, które nie są mu w smak.

    Chciał bym umieć tak w jednym zdaniu zawrzeć tyle treści :)

  • 48. Data: 2010-02-02 20:39:13
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    Na mnie wymuszano zeznania pszez złamanie mi ręki ,
    w budynku sądu , w dniu 29 grudnia 2006.

    Teraz się ukrywam.

    Liczę, że władza się zmieni i policjanci, i sędziowie będą siedzieć w
    więzieniu.
    Naiwna jestem, wiem, ale nic inego mi nie zostało.

    No może nieprawda: mogę wziąść kij bejsbolowy i komuś dać po głowie, ale nie
    dorosłam dziś do tego, może jeszcze jeden taki post pszeczytam i dorosnę,
    albo komuś za to zapłącę .