  • 1. Data: 2010-01-26 23:43:59
    Temat: Przetwarzanie danych osobowych i ich kasowanie - relacje
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Witam,

    Mam taki drobny problem:
    udostępniam pewną darmową usługę w sieci, która wymaga przetwarzania
    danych osobowych (dokładnie imię, nazwisko, data urodzenia, telefon,
    email, adres).
    Przetwarzanie danych wymaga ode mnie zgodnie z ustawą udostępnienia
    mechanizmu zmiany tych danych lub ich usunięcia i tu nie ma 2 zdań.

    Problem polega na zależnościach tych danych od reszty aplikacji np.
    Użytkownik startuje w konkursie, jednym drugim itd i ma z tego tytułu
    jakieś punkty, znajduje się na wielu listach rankingowych itd, po
    usunięciu jego danych powstanie dziura :(

    Mogę tam oczywiście podczas kasowania danych wpisać anonim,anonim,null,
    null, null itd i wyświetlać to później w takim nieładzie na historycznych
    statystykach, ale może istnieje jakieś coś że jednak np imię
    mogę przetwarzać nawet po usunięciu nazwiska, daty, telefonu, adresu,
    emaila itd.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 2. Data: 2010-01-27 00:06:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhluust.apq.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    Moim zdaniem imię i data usunięcia konta spokojnie może być dalej
    przetwarzania, bowiem trudno na podstawie tych danych zidentyfikować osobę,
    więc nie mają zastosowania przepisy o ochronie danych osobowych.

  • 3. Data: 2010-01-27 01:06:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sergiusz Rozanski wrote:
> [...]
    > statystykach, ale może istnieje jakieś coś że jednak np imię
    > mogę przetwarzać nawet po usunięciu nazwiska, daty, telefonu, adresu,

    zaraz, punkty i miejsce w rankingu nie podlega ochronie.
    Wywal dane osobowe, wpisując w to miejsce np. inicjały i cześć.

  • 4. Data: 2010-01-27 11:47:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Moim zdaniem imię i data usunięcia konta spokojnie może być dalej
    > przetwarzania, bowiem trudno na podstawie tych danych zidentyfikować
    > osobę, więc nie mają zastosowania przepisy o ochronie danych osobowych.

    tak prawde powiedziawszy, to w 99% przypadkow imie i nazwisko (samo imie i
    nazwisko) rowniez nie jest dana osobowa i moglby go na dobra sprawe nie
    kasowac

  • 5. Data: 2010-01-29 21:42:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dzięki za pomoc, we formularzu kasowania zostawię puste, a w imieniu
    inicjały, jak ktoś usunie nawet to to trudno.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".