    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się bronioć przed sądami?
    Date: Sat, 30 Jan 2010 16:56:49 +0100

    W wiadomości news:hk138u$bfc$1@news.dialog.net.pl Ajgor <n...@...pl>
    pisze:

    > Czyli do następnego skorumpowanego prawnika? Bo innych nie ma. W Polsce
    > wyroki kupuje się jak gazetę w kiosku.
    Zbytnio generalizujesz chyba - wszędzie może się zdarzyć czarna owca, a więc
    i wśród prawników osoba uczciwa.
    Z drugiej strony istotnie, przedstawiciele zawodów prawniczych są grupą
    szczególnie narażoną (choc nie oni jedni) na zanik etyki, korupcję, układy,
    słowem - prostytucję zawodową. Dodatkowo są (w Polsce) po prostu w ogromnej
    wiekszości słabo przygotowani zawodowo, mają potężne luki w wiedzy,
    zaległości, mylą się, kręcą, łżą itp. Wśród sporej (jak na jednego
    człowieka) grupy prawników, z którymi się zetknąłem dramatycznie przeważali
    właśnie tacy. Nie dziwne więc, że jako zło konieczne w powszechnej obiegowej
    opinii nie są szanowani (może sami przez siebie?) i słusznie.

    Ale z tego co piszesz wcale nie wynika tak jasno, że kłopoty "znajomego"
    spowodowane są wyłacznie przez skorumpowanego sędziego-łajdaka. Sam opis
    jest sporządzony językiem potocznym (to nie zarzut) i stąd wątpliwości.
    Jeśli "znajomy" otrzymał wezwania na rozprawę to kopie tych pism będą w
    aktach, a polecony awizowany 2-krotnie uznawany jest za doręczony prawidłowo
    (idiotyzm - ale tak jest). Jeśli ich nie ma - może wystąpić o przywrócenie
    terminu i potem apelować?
    Można brnąć w teorię spiskową i przyjąć na przykład, że potężny pracodawca
    przy współudziale skorumpowanej Poczty Polskiej postarał się, aby awiza nie
    trafiały do adresata. Ale nie wydaje mi się to najszczęśliwszym tropem...
    Inną kwestią jest to, że opisana sytuacja nie stanowi mobbingu. Jest to
    jednorazowe naruszenie dóbr osobistych. Aby zaistniał mobbing określone
    zachowania muszą trwać dłuższy czas i wywoływać określone skutki. Może więc
    "znajomy" przegrał, bo powód pozwu był bezzasadny?
    Za dużo tu do gdybania.

    --
    Jotte