  • 1. Data: 2004-12-07 04:54:23
    Temat: Informacje na WWW niezgodne z prawdą.
    Od: "plafon" <p...@o...pl>

    Dzień dobry.

    Sprawa wygląda następująco:

    31 stycznia 2002 wygasła moja umowa o pracę na czas określony w pewnej
    firmie. Firma ta juz nie istnieje jednak jej właściciel zarejestrował nową
    działalność. Firma nazywa się inaczej i świadczy całkiem inne usługi, na
    których prawdę mówiąc się nie znam. Wczoraj dowiedziałem się, że mój były
    pracodawca na stronie WWW swojej nowej firmy umieścił moje (i nie tylko)
    imię i nazwisko, bez mojej wiedzy. Zgodnie z tym co tam pisze zajmuję się
    czymś na czym się nie znam. Oto cytat ze strony WWW o której mowa:

    "Team - ludzie
    Długo ich dobieraliśmy, długo szkoliliśmy, ale ludzie to nasz największy
    atut. Młodzi, doskonale wykształceni, ambitni i kompetentni. Profesjonalnie
    szkoleni, opłacani i zarządzani zapewniają tak dynamiczny i stabilny rozwój
    całej Grupy xxxxx. Dział Informatyczny obsługujący xxxxx to grupa 3
    fachowców z całej 10 - cio osobowej załogi. To daje obraz jak dużą wagę
    przywiązujemy do tej części naszej działalności"

    Literami "x" zastąpiłem nazwy, które nie są istotne.
    W grupie tych trzech fachowców jestem ja, mój i trzecia osoba której nie
    znam.

    Nie znam się na prawie dlatego postanowiłem skorzystać z tej grupy
    dyskusyjnej.
    Proszę o wyjaśnienie czy mój dawny pracodawca może wykorzystywać moje imię i
    nazwisko. Z tego co próbowałem się zorientować to nie są to jeszcze dane
    osobowe jednak informacje zawarte na tej stronie nie są zgodne z prawdą.
    Proszę również o wskazówki jak rozwiązać tą sprawę - czyli w jaki sposób
    przekonać tego człowieka do usunięcia mojego nazwiska ze swej strony, gdyż
    moje prośby są ignorowane.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-07 07:48:13
    Temat: Re: Informacje na WWW niezgodne z prawdą.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "plafon" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam się na prawie dlatego postanowiłem skorzystać z tej grupy
    > dyskusyjnej.
    > Proszę o wyjaśnienie czy mój dawny pracodawca może wykorzystywać moje imię
    > i nazwisko.

    poczekaj jeszcze troche a potem zglos sie p zalegle pobory :)

    a tak na powaznie, nie mial prawa, nie jestes jego pracownikiem, nie placi
    ci, wiec napewno bez twojej zgody nie moze uzywac twojego wizerunku do
    reklamowania swojej firmy
    zaraz pewnie ktos poda ci odpowiednie paragrafy na ktore mozesz sie powolac,
    moze ci sue uda nawet wyrwac troche kasy jak lubisz sie ciagac po sadach

  • 3. Data: 2004-12-07 08:24:22
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Literami "x" zastąpiłem nazwy, które nie są istotne.
    > W grupie tych trzech fachowców jestem ja, mój i trzecia osoba której nie
    > znam.

    A czy jesteś przekonany, że takiego imienia i nazwiska jak Twoje nie nosi
    nikt więcej?

  • 4. Data: 2004-12-07 09:43:51
    Od: "plafon" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A czy jesteś przekonany, że takiego imienia i nazwiska jak Twoje nie nosi
    > nikt więcej?

    Errata :-) : "W grupie tych trzech fachowców jestem ja, mój KOLEGA i trzecia
    osoba której nie znam".

    Nie spotkałem nikogo takiego choć nie wykluczam możliwości, że ktoś nosi
    takie samo imię i nazwisko.Jestem jednak przekonany że moje personalia i
    personalia kolegi, z którym tam pracowałem nie znalazły obok siebie
    przypadkiem. Jest mało realne aby dwie osoby o takich samych imionach i
    nazwiskach były zatrudnione obecnie w tej firmie.

    Nawiązując do wypowiedzi Szerszenia to rzeczywiście przydałyby się jakieś
    paragrafy.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-12-07 11:06:14
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > nazwiskach były zatrudnione obecnie w tej firmie.
    >
    > Nawiązując do wypowiedzi Szerszenia to rzeczywiście przydałyby się jakieś

    Nie będzie paragrafów. Nie udowodnisz, że czerpie korzyści korzystając z
    Twojego wizerunku, nie udowodnisz, że ponosisz jakiekolwiek szkody poprzez
    zamieszczenie Twojego nazwiska na stronie www, nie udowodnisz, że w ogóle
    dotyczy to Ciebie.

    Ja bym sam stworzył antystronę i ostrożnie dobierając słowa opisał praktyki
    firmy i zagroził rozpowzechnianiem adresu wśród klientów firmy.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2004-12-07 13:02:08
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > zamieszczenie Twojego nazwiska na stronie www, nie udowodnisz, że w ogóle

    Ale moze lamie ustawe o ochronie danych osobowych ?
    A poczekac jeszcze z trzy miesiace i do sadu. Jezeli teoretycznie tam sa
    opisane inneosoby to pracodawca musi przedstawic dowod ich zatrudnienia

    Fantom