  • 1. Data: 2004-12-07 00:35:25
    Temat: ..pelnomocnictwo
    Od: "Amon_Tea" <a...@o...pl>

    Czy istnieje mozliwosc udzielenia pelnomoctnictwa osobie w sytuacji takiej:
    --- ---
    Czeka mnie przesłuchanie, a potem sprawa.
    Chodzi o utrate prawa jazdy.
    Wyjezdzam za granice do pracy, na dniach, wezwania nie otrzymałem.
    Czy mogę udzielić pełnomoctnictwa udzielenia zeznań na przesłuchaniu,
    gdzie pełnomocnik będzie miał tylko przekazać,
    że żadnych zeznań nie udzielam (mam przecież prawo takowe)
    jednocześnie biorąc na siebie winę i przyjmująć wyznaczoną karę.
    Czyli czekać na wyrok sprawy, która odbędzie się zaocznie,
    nie stawiając się na przesłuchaniu, podstawiając na nie pełnomocnika.

    --
    Amon

  • 2. Data: 2004-12-07 06:38:48
    Temat: Re: ..pelnomocnictwo
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Amon_Tea" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czyli czekać na wyrok sprawy, która odbędzie się zaocznie,
    > nie stawiając się na przesłuchaniu, podstawiając na nie pełnomocnika.

    Nie mam pewnosci, ale chyba jest coś takiego, że mozesz wysłać/złożyć w
    sądzie takowe oświadczenie na piśmie.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 3. Data: 2004-12-07 11:59:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Amon_Tea" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    W postępowaniu karnym pełnomocnikiem może być tylko adwokat lub radca
    prawny. Ale zeznań świadka tym nie da się przeskoczyć. Wyjaśnień oskarżonego
    również.

  • 4. Data: 2004-12-07 19:30:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    >
    > W postępowaniu karnym pełnomocnikiem może być tylko adwokat lub radca
    > prawny. Ale zeznań świadka tym nie da się przeskoczyć. Wyjaśnień

    A bez złożenia wyjaśnień nie ma dobrowolnego poddania się karze.

    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2004-12-07 22:19:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A bez złożenia wyjaśnień nie ma dobrowolnego poddania się karze.

    Nie. Tym bardziej przez pełnomocnika. Jakby ktoś Twoje pełnomocnictwo
    sfałszował, to mogło by się okazać, ze się poddała dobrowolnie karze za
    dowolne przestępstwo.

  • 6. Data: 2004-12-09 02:14:43
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie. Tym bardziej przez pełnomocnika.

    Przepraszam, ale chyba zamiast: "Nie. Tym bardziej(...)" powinno być "Tak.
    Tym bardziej(...)"

    Pisząc "nie" zaprzeczasz temu: "ma dobrowolnego poddania się karze",
    a czytając kolejne zdanie wynika z tego, że chciałeś potwierdzić. Nie można
    potwierdzić zdania słowem przeczącym "nie".
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 7. Data: 2004-12-09 07:57:14
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> napisał(a):

    > Przepraszam, ale chyba zamiast: "Nie. Tym bardziej(...)" powinno być "Tak.
    > Tym bardziej(...)"

    Nieprawda.

    > Pisząc "nie" zaprzeczasz temu: "ma dobrowolnego poddania się karze",
    > a czytając kolejne zdanie wynika z tego, że chciałeś potwierdzić. Nie można
    > potwierdzić zdania słowem przeczącym "nie".

    Taka jest składnie w języku polskim.

    RG

  • 8. Data: 2004-12-09 21:39:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:nyOtd.80397$ha.33536@news.chello.at...

    > Przepraszam, ale chyba zamiast: "Nie. Tym bardziej(...)" powinno być "Tak.
    > Tym bardziej(...)"

    Nigdy nie uważałem się za językoznawcę. U nas się tak mówi. Większość mi
    znanych osób tak mówi. Ba, nawet Ty zrozumiałeś, o co mi chodziło. Czy zatem
    warto na ten temat dywagować? Wszak do meritum sprawy to nic nie wnosi.