  • 181. Data: 2009-10-23 14:17:55
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 23 Oct 2009 16:07:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > A jakie to masz zasady, które zabraniają zabijania psów, a
    > dopuszczają zabijanie koni, owiec, krów, świń, żółwi, żab, itp. itd?

    Tak właśnie brzmi ta zasada (przy czym żab, żółwi i w zasadzie koni w
    Polsce się nie jada, więc zasada brzmi: żab, żółwi i koni się nie zabija).

    Identyczna zasada brzmi: na meczu się śpiewa, i w kościele się śpiewa --
    ale inaczej. Albo: wódkę się pije w knajpie i na imieninach, ale nie w
    kościele. Itd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 182. Data: 2009-10-23 14:21:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Tak właśnie brzmi ta zasada (przy czym żab, żółwi i w zasadzie koni w
    > Polsce się nie jada, więc zasada brzmi: żab, żółwi i koni się nie zabija).

    Dlaczego chcesz wprowadzać Twoje zasady wobec wszystkich pod groźbą
    kary? Poza tym tutaj widać absurdalność Twoich zasad. Na przykład
    ślimaków w Polsce się nie jada, ale zabija i eksportuje tam, gdzie się
    jada. Czy robią to ludzie "bez zasad"? Być może. A czy należy ich karać?

    > Identyczna zasada brzmi: na meczu się śpiewa, i w kościele się śpiewa --
    > ale inaczej. Albo: wódkę się pije w knajpie i na imieninach, ale nie w
    > kościele. Itd.

    A w niedzielę chodzi się do kościoła. Czy należy karać za nieobecność?

    --
    Liwiusz

  • 183. Data: 2009-10-23 14:32:57
    Od: GK <g...@g...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > TWOJEGO kotka.
    >
    > Znajomy kiedyś opowiadał mi historię o swoim kurczaczku, którego hodował
    > od małego, który zaginął, a jego ojciec przez śnieżycę szedł go szukać.
    > A krówki? Za małego bajtla sporo spędzałem czasu z cielaczkami i
    > krówkami na pastwisku albo wieczorem przy oporządzaniu.
    >
    > Więc miastowe niech se dzielą zwierzęta na dobre i złe (czytaj: znane z
    > miasta i znane z obrazka w książce), ale dla mnie nie ma różnicy.
    > Bawiłem się zarówno z cielaczkiem jak i z psiaczkiem. Więc nie ma dla
    > mnie różnicy pomiędzy cielęcinką a psininką.

    Napiszę tak: nie zabijam żadnych stworzeń bez powodu. Choćby to był
    pająk czy mucha, jeśli mogę je złapać to łapię i wyrzucam przez okno z
    mieszkania. Każde stworzenie zasługuje na to aby żyć. Smalec nie jest
    powodem, dla którego można zabijać psy. I dla jasności, nie jestem
    buddystą czy jakiejś innej wiary, która zabrania zabijania. Jestem
    zwyczajnym Katolikiem.
    Założyłem temat, bo przyjąłem, że sąd popełnił błąd w swojej
    interpretacji zdarzeń. Ale jak widzę, możliwe, że sędzia miał podobne
    podejście do niektórych piszących.
    Mam nadzieję, że nie wszyscy są tacy...

  • 184. Data: 2009-10-23 15:35:26
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 12:53:21 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > jak to skąd, z ludzkiej głupoty, bo każdy głupi mieszczuch chce mieć pieska,
    > a jak ten podrośnie i zaczyna zżerać wiadro karmy dziennie to go wyżuca z
    > samochodu przy okolicznym lesie, widuje to na co dzień i jest, była i będzie
    > masa bezdomnych zwierząt domowych, ale prawda że w każdym większym mieście
    > funkcjonuje chińsk restauracja i o psinę tam ciężko:O)

    A widziałeś takiego na dłużej bezdomnego?
    Sam mam psa który został porzucony - od razu go wzięliśmy do domu
    i już został. U teściowej też ktoś porzucił koło drogi - przygarnęła.
    Pod śmietnikiem ktoś podrzucił szczeniaczka - z miejsca przygarnięty.
    U rodziców ktoś porzucił dwa - jednego od razu sąsiad wziął, drugiego
    po kilku dniach też już nie widziałem (a chciałem zabrać do rodziców).
    Na moim osiedlu to z miejsca zabierają do schroniska - nawet nie musi być
    bezdomny, wystarczy że ktoś wypuści bez smyczy - sąsiadka już kilka razy po
    swojego jeździła.

    Henry

  • 185. Data: 2009-10-23 16:28:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbseqt$msp$1@inews.gazeta.pl GK <g...@g...pl>
    pisze:

    > Napiszę tak: nie zabijam żadnych stworzeń bez powodu. Choćby to był pająk
    > czy mucha, jeśli mogę je złapać to łapię i wyrzucam przez okno z
    > mieszkania.
    Nareszcie!

    > Każde stworzenie zasługuje na to aby żyć.
    Postawię tezę, że często twierdzenie to nie sprawdza się w przypadku
    konkretnych instancji homo sapiens sapiens.

    > Smalec nie jest powodem, dla którego można zabijać psy.
    Nareszcie!

    Prawo naturalne, którego elementem jest łańcuch pokarmowy opiera się w dużej
    mierze na zabijaniu w celu przetrwania. Opisując prawo naturalne nie
    posługujemy się pojęciami dobra czy zła, lecz pojęciami przydatności i
    konieczności.
    Żadne zwierzę prawa tego nie jest w stanie zmienić, nagiąć czy złamać.
    Człowiek - tak.
    I to go m.in. _może_ różnić od zwierząt. Nie wszyscy jednak są w stanie czy
    też chcą z tej możliwości skorzystać.
    Wówczas ich człowieczeństwo sprowadza się wyłącznie do biologicznej
    przynależności gatunkowej. Powstają wtedy zwyrodnialcy, którzy są mniej
    warci życia od zwierząt - w końcu rozum zobowiązuje.

    --
    Jotte

  • 186. Data: 2009-10-23 16:52:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > pewnie innego żródła religi poza biblią nie znasz, ale uświadomię ciebie
    > że takei istnieją i traktują zwierzęta na równi z człowiekiem:O)

    No więc ja ich nie wyznaję. I jak widzę , grupowicze takoż, bo świninkę
    wcinają aż im się uszy trzęsą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 187. Data: 2009-10-23 16:54:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    GK pisze:
    > Napiszę tak: nie zabijam żadnych stworzeń bez powodu. Choćby to był
    > pająk czy mucha, jeśli mogę je złapać to łapię i wyrzucam przez okno z
    > mieszkania.

    Ja też nie. Powodem jest jedzenie.

    > Każde stworzenie zasługuje na to aby żyć. Smalec nie jest
    > powodem, dla którego można zabijać psy.

    Ale jest powodem do zabijania świni? smalec ze świni jest już właściwy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 188. Data: 2009-10-23 18:00:55
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    > No więc ja ich nie wyznaję. I jak widzę , grupowicze takoż, bo świninkę
    > wcinają aż im się uszy trzęsą.

    ja też ich nie wyznaję, ale je znam, w każdym raize żadna religia nie
    tworzy, ani nie opisuje rzeczywistości, religia to kreowanie fikcji,
    ja też jem świnie i nie widzę nic dziwnego nic dziwnego ze ktoś wetnie psa,
    co za różnica?:O)

  • 189. Data: 2009-10-23 19:40:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 23 Oct 2009 16:21:39 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Dlaczego chcesz wprowadzać Twoje zasady wobec wszystkich pod groźbą
    > kary?

    Nie chcę ich wprowadzać. One istnieją.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 190. Data: 2009-10-23 19:52:07
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Nie chcę ich wprowadzać. One istnieją.

    Według dyskutowanego wyroku sądu nie są one literą prawa.
    A "schroniska dla zwierząt" usypiają (zabijają) "psy" rutynowo.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Jeśli podejmiesz się roli ponad siły, nie tylko źle ją odegrasz,