  • 511. Data: 2006-09-21 06:41:47
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Dlaczego uważasz, że konieczne jest fizyczne zapoznanie się z towarem aby
    > mogło dojść do złożenia oferty?

    Bo żeby doszło do zawarcia umowy sprzedaży konieczne jest określenie
    przynajmniej ceny i przedmiotu sprzedaży. Skoro przyjmujemy że może to
    nastąpić poprzez okazanie towaru oznaczonego ceną, a równocześnie
    oświadczenie woli (jakim jest przecież oferta) uważa się za złożone z
    chwilą gdy adresat mógł się z nim zapoznać, to również w ten sposób
    oferta złożona jest dopiero z chwilą gdy adresat mógł zapoznać się z
    zarówno z przedmiotem sprzedaży (jego cechami itd.) jak i powiązaną z
    nim ceną. Bo innego opisu towaru, przy tej formie zawierania umowy, nie
    ma. Dopóki więc adresat nie może - poprzez zapoznanie się z przedmiotem
    - określić jaka jest oferta, nie można mówić o jej złożeniu.

    KG

  • 512. Data: 2006-09-21 07:03:04
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Thu, 21 Sep 2006 01:49:15 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > Tylko ktoś tak mentalnie poszkodowany, jak ty, miałby wątpliwości co do
    > pełnoletniości 80-latka.
    >
    > Jeśli spróbowałbyś takich bredni przed sądem, to ryzykowałbyś wyrok za
    > naruszenie powagi sądu albo skierowanie na badanie psychiatryczne.

    A w jaki sposób sąd udowadnia brak istnienia wątpliwości u
    sprzedającego?

  • 513. Data: 2006-09-21 07:03:46
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Thu, 21 Sep 2006 01:47:12 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > Powoli zaczyna do ciebie docierać.
    >
    > Upraszczając (może zrozumiesz): ma nie zasyfić całego lokalu.

    > Nie widzę przeciwwskazań. Oczywiście paputki odpłatne ;->

    I w ten sposób wylazła z ciebie mentalność hipermarketowego
    ciecia.

  • 514. Data: 2006-09-21 07:09:04
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Thu, 21 Sep 2006 02:34:06 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > Prawa i porządku oczywiście ;->

    Na rzecz prawa i porządku?

    Tak z ciekawości zapytam, który przepis ustawowy mówi, że
    cywilowi nie wolno wchodzić na teren Sejmu?

  • 515. Data: 2006-09-21 09:42:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Ja znalazłem takie definicje:
    > - "Miejsce publiczne jest miejscem dostępnym dla bliżej nieokreślonej,
    > większej liczby osób - jest to miejsce ogólnie dostępne."
    > - "Miejsce "powszechnie dostępne" to takie, do którego każda osoba z
    > zewnątrz ma dostęp".

    To wykaż jeszcze że hipermarket jest takim miejscem.

    > Zatem:
    > - bliżej nieokreślonej - osoba z plecakiem jest chyba bliżej określona
    > jako posiadacz plecaka.

    "bliżej nieokreślonej (...) liczby", przecież to w miarę proste zdanie...

    > - każda osoba - to także osoba z plecakiem.

    jw.

    KG

  • 516. Data: 2006-09-21 11:51:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.A. wrote:

    > I w ten sposób wylazła z ciebie mentalność hipermarketowego
    > ciecia.

    A co, oni wydają paputki? W którym hipermarkecie? Opowiedz!

  • 517. Data: 2006-09-21 11:52:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.A. wrote:

    > Na rzecz prawa i porządku?

    I tak nie zrozumiesz...

    > Tak z ciekawości zapytam, który przepis ustawowy mówi, że
    > cywilowi nie wolno wchodzić na teren Sejmu?

    Twierdzisz, że władzę przejęła junta wojskowa i wszyscy posłowie to już
    nie cywile?

  • 518. Data: 2006-09-21 14:42:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 08:41:47 +0200, kam napisał(a):

    > ma. Dopóki więc adresat nie może - poprzez zapoznanie się z przedmiotem
    > - określić jaka jest oferta, nie można mówić o jej złożeniu.

    Co w przypadku, kiedy za bramkami w markecie stoją np. telewizory 29", obok
    wielka tablica z ich parametrami technicznymi i ceną?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 519. Data: 2006-09-21 15:11:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Co w przypadku, kiedy za bramkami w markecie stoją np. telewizory 29", obok
    > wielka tablica z ich parametrami technicznymi i ceną?

    to wtedy można mówić o złożonej ofercie

    KG

  • 520. Data: 2006-09-21 17:45:53
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Thu, 21 Sep 2006 13:51:10 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > A co, oni wydają paputki? W którym hipermarkecie? Opowiedz!

    Przede wszystkim utrudniają klientom zapoznanie się z menu.