  • 391. Data: 2006-09-19 21:43:00
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mr.all wrote:

    > Nie zauwazasz, bidulo, ze nie chodzi o udowadnianie niewinnosci... echhh.

    Heh - nie rozumiesz nawet tego, co sam piszesz :)

    > Chyba, ze zajda okolicznosci..

    Niezależnie od okoliczności. Ochroniarz nie ma uprawnień do przeszukania.

    > I znow mijasz sie z prawda.

    Nie.

    > Nieprawda. To nie jest wolny kraj.

    W miarę jeszcze wolny - wbrew staraniom takich jak ty.

    O to samo.

  • 392. Data: 2006-09-19 21:48:09
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    mr.all napisał(a):

    > Idzie Ci o to:?
    > 2. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    > podający napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania dokumentu
    > stwierdzającego wiek nabywcy.

    owszem

    > A moje pytanie bylo:
    > Czy klient musi okazac dowod osobisty?
    > Lub inaczej: komu klient musi pokazac swoj dokument?

    Nie, klient niczego okazywac nie musi, ale w zwiazku z tym ze sprzedawca
    w takim wypadku nie bedzie mogl okreslic wieku klienta to bedzie mial
    uzasadniona podstawe aby odmowic sprzedazy.

    Jacek

  • 393. Data: 2006-09-19 21:49:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mr.all wrote:

    > Wbicie paru palikow i pociagniecie drutu to nie jest ogrodzenie.

    Jest.

    > Teren prywatny nie staje sie prywatnym w momencie wbicia palikow,
    > postawienia ogrodzenia. To jest efekt wlasnosci - nie przyczyna.

    Tu nie chodzi o własność.

    > Przejscie przez bramke w oznaczonym kierunku.

    Nawet jak nikogo innego w okolicy nie ma? Znaczy się utrudnia wirtualnym
    bytom? Fascynujące...

    > Czyli nie mozna skosztowac produktu, mimo, ze jak uwazasz, nic tego nie
    > zakazuje.
    > No to sie zdecyduj.

    Ja już dawno zdecydowałem... uznać cię za zbyt tępego do pojęcia i
    rozróżnienia podstawowych pojęć.

    > LOL.
    > Dobrze przetraw swoja opinie w stosunku do dyskutowanego zagadnienia.
    > Potrafisz? Osobiscie watpie.
    > Ta grupa, jak kazda, jest wolna, ale z wyznaczonymi regulami dzialania,
    > uczestniczenia. Reguly sa spisane w netykiecie, FAQ. Nie jest to prawo

    Ano. I co mi zrobisz, jak zacznę pisać z CP1250 zamiast ISO8859-2?

    > podane w ustawie, ale zasady przyjmowane przez wchodzacych - prawie
    > wszystkich. Prawdaz? Nie ma obowiazku stosowania, ale przytlaczajaca
    > wiekszosc stosuje.

    Bo chcą.

    > Ty tez sie stosujesz do tego w tym miejscu. Zadnych oporow... Czemu sie
    > stosujesz?

    Bo mam taką ochotę.

    > Czyli mozesz sobie wziac lyzke ze stoiska, otworzyc dzem i wyjesc polowe i
    > pozostalosc odstawic na polke bo masz taka ochote, tak? Czyja wlasnoscia

    Nie - w tym momencie nie mogę już odstąpić od zawartej umowy i muszę
    wypełnić swoją część tej umowy (czyli zapłacić). Teoretycznie można by
    odstawić na półkę i zapłacić, ale wtedy przepisy sanitarne by się
    pogniewały.

    > jest produkt stojacy na polce i kiedy zmienia wlasciciela?

    W chwili ostatecznego zawarcia umowy.

  • 395. Data: 2006-09-19 21:50:09
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    mr.all napisał(a):

    > Jak wklada towar sobie do kieszeni, czy jak juz wychodzi?

    Jak wklada towar do kieszeni to jeszcze go nie kradnie, bo przeciez moze
    isc z tym towarem do kasy, wyjac z kieszeni i normalnie zaplacic.
    Kradziez nastapi w momencie gdy z takim towarem bedzie chcial wyjsc nie
    placac za niego wczesniej. Nie wazne czy wsadzi se go w gacie, czy
    wyniesie po prostu w reku.

    Jacek

  • 394. Data: 2006-09-19 21:50:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mr.all wrote:

    > A jesli okaza sie podstawne, to kto bedzie ukarany?

    Dlaczego wg. ciebie zawsze musi ktoś zostać ukarany?

  • 396. Data: 2006-09-19 21:51:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mr.all wrote:
    [ciach]

    > Boisz sie odpowiedziec... niech i tak bedzie, ale widzisz, ze uzasadniona
    > przyczyna nie musi byc, co wyliczasz.

    Nie "boję się odpowiedzieć" tylko twoje wizje są na tyle chore, że
    rzeczowe ustosunkowywanie się do nich nie ma najmniejszego sensu.

    > Poprosze o wskazanie.

    Wskazywałem już dość przepisów. Sam sobie poszukaj albo mi zapłać.

  • 397. Data: 2006-09-19 21:54:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mr.all wrote:
    > Użytkownik "castrol" <jacek_01@
    >
    > Nie mogly?

    Od początku wiedziałem, że coś ćpasz... Teraz tylko pozostaje pytanie: co?

    > sprawdzic?
    >
    > Skad ma widziec, ze tego wlasnie klienta nalezy zatrzymac, sprawdzic, skoro
    > gosc sobie spokojnie wychodzi?

    Jak nie wie, to nie może zatrzymać.

    [ciach]

    > Czym sie to rozni od marketu?
    > Tym:?
    > MAKRO - SPRZEDAŻ HURTOWA
    > Makro jest hurtownią cash and carry dla przedsiębiorców i ludzi biznesu

    Bingo!

    > Mozesz wskazac prawo mowiace, ze hurtowania ma byc przeznaczona dla
    > wybrancow?

    Hurtownia nie jest sklepem. Do fabryki też nie wpuszczą każdego, choć
    wybrani kontrahenci mogą np. własnym transportem przyjeżdżać i odbierać
    towar.

  • 398. Data: 2006-09-19 21:54:26
    Temat: Re: Do Olgierda [OT]
    Od: Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>

    Dnia 19-09-2006 o 23:36:17 Olgierd <n...@n...problem> napisał:

    > Czuję, że to nie kwestia serwera ale czytnika. MSOE tak ma. Czas
    > przesiąść się na poważny czytnik.
    Fakt, już zauważyłem.
    Na razie na szybko od rana próbuję Operę - lipa i prymitywna
    amatorszczyzna, ale tego błędu nie robi.
    Coś się poszuka w wolnej chwili.

    Jotte

  • 399. Data: 2006-09-19 21:55:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mr.all wrote:
    > wypadku

    > To nalezy uciekac jak najdalej.
    > Poprosze o odpowiedz na moje pytanie.

    Odpowiedziałem. Skoro nie zrozumiałeś - jesteś zbyt tępy.

    > I co z tego?
    > Podlega innemu prawu?

    Owszem, hurtownia działa na innych zasadach. Jej teren nie jest
    publicznie dostępny. Podobnie jak teren fabryki, magazynu czy składu
    celnego.

  • 400. Data: 2006-09-19 22:04:54
    Od: Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>

    Dnia 19-09-2006 o 23:38:38 Olgierd <n...@n...problem> napisał:

    > Przez talmudyczność niekoniecznie rozumie się koszerność ;-)
    > Powiedziałbym, że takie rozumowanie jak tego gościa mogłoby skłaniać
    > do następującej konkluzji: przepis zabrania prowadzenia samochodu na
    > bani a "ja nim po prostu jadę panie władzo".
    > Jeśli psów nie wolno wprowadzać (dosłownie pies tam "chciał wejść")
    Skąd wiadomo, czy chciał? Trzeba by go przesłuchać... ;)

    > to sens przepisu jest taki, że *psu nie wolno tam być*.
    To już interpretacja. Nie musi być słuszna.
    Zróbmy w drugą stronę. W pomieszczeniu lub na terenie jest "zakaz
    palenia". Palenia czego? Zapałki zapalić nie można?
    Talmudyczność prawa?

    > Tylko filans-jełop mógł się na to nabrać.
    A cóż mógł zrobić?

    Jotte