  • 21. Data: 2005-12-19 16:58:44
    Temat: Re: Hipermarket, niewpuszczenie na teren sklepu, odmowa sprzedazy
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> napisali:

    > Nie jest. Jedyne co mozesz zrrobic to przepraszac klientow i zamawiac
    > wiecej bulek na nastepny raz. Twoj biznes - twoje ryzyko.

    Nie jest, bo ty tak mowisz?
    Odmawiam sprzedazy i podaje przyczyne odmowy. Podanie takiej przyczyny sie
    nazywa _uzasadnienie_. I finito.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 22. Data: 2005-12-19 17:00:27
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    --
    *
    *|\

  • 23. Data: 2005-12-19 17:03:31
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> napisali:

    > Znaczy co nie tak powiedzialem? Moze faktycznie zly przyklad podalem.

    No to podaj inny przyklad uzasadnionej przyczyny.

  • 24. Data: 2005-12-19 17:05:39
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Glupoty gadasz. To reguluje inna ustawa.

    Znaczy co nie tak powiedzialem? Moze faktycznie zly przyklad podalem.
    Ale moim zdaniem najblizszy, zeby przyblizyc, ze "uzasadniona przyczyna"
    to nie jest dowolne widzimisie sprzedawcy, a juz na pewno nie
    tlumaczenie, ze "jak wy mi to wszystko wykupicie to inni tego nie kupia"
    - bo akurat uwierze, ze sprzedawca totaki dobry mikolaj co chce
    wszystkim rowno i sprawiedliwie towar udostepniac. A jesli wystawia
    towar w cenach dumpingowych - to juz jest ryzyko sprzedawcy, ze moze
    znajlesc sie taki klient, ktory akurat ten towar kupi i wykupi.

    --
    *
    *|\

  • 25. Data: 2005-12-19 17:10:20
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Nie jest, bo ty tak mowisz?
    > Odmawiam sprzedazy i podaje przyczyne odmowy. Podanie takiej przyczyny sie
    > nazywa _uzasadnienie_. I finito.

    Dobrze. Zatem podaj podstawe prawna, ze tak mozesz zrobic.

    --
    *
    *|\

  • 26. Data: 2005-12-19 17:14:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > No to podaj inny przyklad uzasadnionej przyczyny.

    Przychiodzisz do pubu i zamawiasz piwo. Ja ci go nie sprzedaje. Ty
    zaczynasz krzyczec, ze Art. 135 KW i ze mam ci sprzedac!
    Okazalo sie, ze mam zepsute urzadzenie i nie jestem w stanie ci sprzedac
    tego piwa. Ot, uzasadniona przyczyna. Art 135 KW nie ma zastosowania.

    Przychodzisz do innego pubu. Zamawiasz piwo. Barmanowi si enie podobasz
    i odmawia ci sprzedazy. Art 135 KW ma zastosowanie.

    --
    *
    *|\

  • 27. Data: 2005-12-19 19:58:40
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@m...pl>

    In article <4...@g...pl>, h...@g...pl
    says...
    > Przychodzisz do innego pubu. Zamawiasz piwo. Barmanowi si enie podobasz
    > i odmawia ci sprzedazy. Art 135 KW ma zastosowanie.

    O! To juz lepszy przyklad.
    Ale jak przyjedziesz ze stulitrowa beczka tez powinien miec prawo
    odmowic.

    --
    KRZYZAK

  • 28. Data: 2005-12-19 20:03:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):
    > Ale jak przyjedziesz ze stulitrowa beczka tez powinien miec prawo
    > odmowic.

    Dlaczego Twoim zdaniem przedsiębiorca powinien mieć prawo odmówić
    sprzedaży towaru, który zdecydował się sprzedawać wszystkim i na równych
    warunkach? Dlaczego mógłbym kupić jedno piwo, ale dziesięciu już nie?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 29. Data: 2005-12-19 20:24:04
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@b...intercity.pl>, Jacek
    Krzyzanowski wrote:

    > Co w tym zdumiewajacego? Supermarkety wystawiaja jakis towar w cenie
    > dumpingowej,

    A czy to nie jest sprzeczne z prawem?

    Renata

  • 30. Data: 2005-12-19 20:32:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <do6ahq$sbl$1@inews.gazeta.pl>, badzio wrote:

    > Dzieki za linka - szukalem, ale szukalem po tytule zawierajacym slowo
    > "market" wzglednie "lidl". Po tytule "co im mozna zrobic" nie bardzo
    > mozna wpasc na to co jest tematem watku;P

    Podobno teraz w szkołach na polskim już uczą poprawnego redagowania
    tekstów użytkowych. Jest cień szansy, że w przyszłości w polu
    'subject' będzie rzeczywiście mieli subject, a nie fajerwerki
    pseudokreatywności.

    Renata