  • 1. Data: 2005-12-19 09:13:54
    Temat: TPSA nie ma billingu - jak udowodnic, ze wyslalam pismo do sadu?
    Od: "Inga" <i...@b...pl>

    Witajcie,

    Od poczatku tego roku walcze o przywrocenie sprawy w Wydziale Ubezpieczen
    Spolecznych. W 2002 roku Sad wydal orzeczenie nakazujace mi zwrot pieniadzy,
    ktore podobno nieprawnie pobralam z Funduszu Alimentacyjnego. Bralam udzial
    tylko w pierwszym posiedzeniu Sadu. Zaraz po nim przeprowadzilam sie i
    powiqadomilam Sad o nowym adresie za posrednictwem pisma wyslanego faxem z
    domowego faxmodemu.

    W dokumentacji nigdzie nie ma tego pisma, choc zaraz po wyslaniu zadzwonilam i
    dopytalam sie czy dotarlo.

    Byly nastepne posiedzenia, ale ja nie dostalam wezwan ani informacji. Dziwnym
    zbiegeim okoliocznosci na moj obecny adres dotarlo pismo z ZUSu nakazujace mi
    w ciagu 7 dni uregulowac naleznosc pod grozba wplatania w sprawe komornika.

    Poszlam z pismem oraz dowodami, ze pieniadze pobieralam w zgodzie z prawem do
    ZUSu. Pani zapoznala sie ze wszystkimi dokumentami i poradzila mi isc do Sadu.
    Do czasu wyjansienia tej sprawy wstrzymala egzekucje przez komornika.

    Zgodnie z ustaleniami zawartymi podczas posiedzenia w sprawie wznowienia
    sprawy zwrocilam sie do TPSA (uzyskawszy wczesniej info na Blekitnej Linii, ze
    jest to mozliwe) o wyciag z billingow za 3 miesiace 2001 roku. TPSA po ponad
    miesiacu przyslalo billingi - za 2004 rok, bez slowa wyjasnienia.

    Zlozylam do Sadu wyjasnienie, ze mnie TPSA nie chce udzielic informacji i ze
    prosze, zeby to Sad zwrocil sie do nich o te billingi.

    Kilka dni temu dostalam wezwanie na posiedzenie, wraz z pismem, ktore TPSA
    wyslala do Sadu. W pismie tym oznajmiaja, ze zgodnie z prawem
    telekomunikacyjnym musza przetrzymywac billingi rok. I juz nie maja zapisow z
    2001 roku.

    Jaka mam szanse na wznowienie sprawy? Ani Sad nie moze zaprzeczyc moim slowom,
    ze wyslalam pismo, ani ja nie moge ich potwierdzic...

    Poradzcie cos, prosze...

    Inga

  • 2. Data: 2005-12-19 10:28:24
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > tylko w pierwszym posiedzeniu Sadu. Zaraz po nim przeprowadzilam sie i
    > powiqadomilam Sad o nowym adresie za posrednictwem pisma wyslanego faxem z
    > domowego faxmodemu.

    Tu jest błąd. Trzeba było wysłać "normalny polecony". Poszłaś na wygodę
    i teraz masz problem ...

  • 3. Data: 2005-12-19 11:05:18
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    > Tu jest błąd. Trzeba było wysłać "normalny polecony". Poszłaś na wygodę
    > i teraz masz problem ...

    Jaki bład jesli ma potwierdzenie nadania faxu to tak jak bym miał
    potwierdzenie listu poleconego.
    Ktoś zadupał sprawe na podstawie swojego potwierdzenia faxu dochodził bym
    swoich praw !
    To że sąd coś zagubił przeoczył nie obciąza ciebie winą.
    Proś o ponowne rozpatrzenie sprawy z powodu x y.

  • 4. Data: 2005-12-19 13:35:27
    Od: "Inga" <i...@b...pl>

> [...]
    > swoich praw !
    > To że sąd coś zagubił przeoczył nie obciąza ciebie winą.
    > Proś o ponowne rozpatrzenie sprawy z powodu x y.

    To byl blad, choc tylko po czesci z mojej strony. zaraz po wyslaniu dfaxu
    zadzwonilam z zapytaniem, czy dotarl i czy musze wysylac jeszcze list
    polecony. Kobieta z sekretariatu potwierdzila, ze fax doszedl i ze w tej
    sytuacji nie jest potrzebne wysylanie listu poleconego, wystarczy, zebym
    oryginal pisma doniosla na najblizsze posiedzenie.

    Najbardziej wkurza mnie fakt, ze majac billing moglabym udowodnic, ze wyslalam
    ten fax do sadu...

    czy w tej sytuacji Sad moze nie wznowic sprawy? W sumie sytuacja jest patowa,
    ani ja nie moge udowodnic, ze wyslalam, ani oni, ze nie wyslalam. Z tego co
    sie orientuje wszystkie watpliwosci powinny byc rozpatrzone na moja korzysc,
    ale czy w tej sytuacji tez moge na to liczyc?

    Inga

  • 5. Data: 2005-12-19 18:45:46
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    Teraz rozumiem wysłałaś fax ale twoje urządzonko mechaniczne nie wystawia ci
    potwierdzenia wysłania tego faxu.
    Hmm no to plums ja nigdy bez potwierdzenia nigdzie nic nie wysyłam tym
    bardziej do urzędów czy firm.
    Podstawowy bład. Teraz faktycznie nieciekawie bo nie masz potwierdzenia a
    bilingu nie mozna wydobyć niezłe jaja że tak powiem.

    Dziwi mnie tylko że przecież sąd o kazdej rozprawie przecież musi zawiadomić
    obie strony a z twojej treści wynika że sąd Cię nie powiadomił a pomimo tego
    sprawa się odbyła !!!
    Powiadomienie musi być wysłane poleconym a skoro go nie odebrałaś no to nie
    zawiadomiono Cię.
    Nie wiem niech się wypowiedzą prawnicy na ten temat ale tu już chyba
    popełniono błąd bo jak mozna prowadzić sprawę niezawiadamiając jednej ze
    stron !
    Tego w takim razie bym się trzymał bo z tym faxem to ślepa uliczka skoro nie
    masz żadnego potwierdzenia jego wysłania.

  • 6. Data: 2005-12-21 09:19:12
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Najbardziej wkurza mnie fakt, ze majac billing moglabym udowodnic, ze
    > wyslalam
    > ten fax do sadu...

    Nie wiem, czy to pomoze. Jakis czas temu slyszalem, ze zeznanie 2-3 osob
    obcych jest traktowane w sadzie, jak dowod. Moze wiec poswiadczenie 2-3
    osob, znajomych ktorzy akurat wowczas u Ciebie byli, ktorym opowiadalas
    swoja historie z TPSA, przy ktorych wysylalas faks i dzwonilas - mogloby w
    czyms pomoc? Niech mnie ktos poprawi, jesli sie myle.

    Pozdrawiam,

    Tiger