  • 1. Data: 2003-03-11 15:51:34
    Temat: Gwarancja a firma ktora zakonczyla dzialalnosc
    Od: "Albercik" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Wlasnie popsula mi sie pewna czesc w komputerze ktora jest na gwarancji.
    Firma w ktorej kupilem towar zakonczyla swoja dzialalnosc. Na ich stronie
    WWW znalazlem tylko numer tel. pod ktorym nalezy sie skontaktowac w sprawie
    serwisu.
    I teraz moje pytanie :
    Czy osoba do ktorej nalezala firma ma obowiazek jeszcze przyjac mi
    gwarancje na produkt ktory mi sprzedala ??
    Czy tego musze juz dopilnowac u dystrybutora sprzetu w ktorym ta firma sie
    zaopatrywala jezeli jest taka mozliwosc ?

    Prosze o pomoc , rade i podpowiedz jak w takiej systuacji powinienem
    postapic , jakie mam prawa i do jakich organow panstwowych powinienem sie
    zwrocic zeby bronic swoich praw jezeli mam jakiekolwiek jeszcze tutaj prawa
    .

    z gory dziekuje i pozdrawiam
    Robert R. <Albercik>
    GG# 971605
    ICQ# 103439282

  • 2. Data: 2003-03-11 23:39:58
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Albercik" <r...@p...onet.pl> pisze w

> [...]
    > Czy tego musze juz dopilnowac u dystrybutora sprzetu w ktorym ta firma
    > sie zaopatrywala jezeli jest taka mozliwosc ?

    z doswiadczenie moge Ci powiedziec, ze dystrybutor powie "ze gwarancj jest
    zewnetrzna i on nie ma z nia nic wspolnego" co produktu to chyba nie ma.
    Przeciez moze byc tak, ze firma nie nalezala do jednej osoby a byla duza
    spolka akcyjna kto wtedy mialby przyjac to urzadzenie, akcjonariusze ?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-12 12:17:00
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Albercik wrote:

> [...]
    > sie
    > zwrocic zeby bronic swoich praw jezeli mam jakiekolwiek jeszcze tutaj

    To zależy głównie od tego jaką formę prawną miała ta firma. Jeśli DG
    osoby fizycznej, sp. c. lub sp. j. to likwidacja firmy nie ma żadnego
    znaczenia

  • 4. Data: 2003-03-12 22:44:53
    Od: i...@p...onet.pl

    > To zależy głównie od tego jaką formę prawną miała ta firma. Jeśli DG
    > osoby fizycznej, sp. c. lub sp. j. to likwidacja firmy nie ma żadnego
    > znaczenia

    A spólka z o.o?
    kupowałam towar do sklepu od takowej (producent), ta zbankrutowała, powstała
    nowa.
    Zmieniła się tylko nazwa i właściciele.
    Nie chcą mi uwzględniać reklamacji towarów kupionych w starej spółce, a
    przecież klienta to nie interesuje. Ja muszę przyjmować wszystkie reklamacje.
    Ostatnio nawet mi nie chcieli podbić kwitu, że reklamacja została odrzucona.
    Wyjdzie na to, że będę musiała dokładać ze swojej kieszeni.

    Pozdrawiam
    iga

  • 5. Data: 2003-03-13 07:26:26
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > reklamacje. Ostatnio nawet mi nie chcieli podbić kwitu, że reklamacja
    > została odrzucona. Wyjdzie na to, że będę musiała dokładać ze swojej

    W tym wypadku jeśli jeszcze trwa likwidacja i nie minął termin
    zgłaszania wierzytelności to możesz próbować jeszcze zgłaszać jakieś
    roszczenia. Później sama odpowiadasz za zobowiązania z tytułu rękojmi i
    gwarancji wystawionych przez ciebie. To się nazywa ryzyko działaności
    gospodarczej ;-)

  • 6. Data: 2003-03-13 09:10:55
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zmieniła się tylko nazwa i właściciele.

    Jeśli tamta spółka ogłosiła upadłość, to wychodzi na to, że nowa ma już inny
    NIP. A więc nie jest to ta sama spółka.

    Pzdr

    A.

  • 7. Data: 2003-03-13 14:01:30
    Od: "Albercik" <r...@p...onet.pl>

    > To zależy głównie od tego jaką formę prawną miała ta firma. Jeśli DG
    > osoby fizycznej, sp. c. lub sp. j. to likwidacja firmy nie ma żadnego
    > znaczenia

    no wlasnie sie dowiedzialem ze firma kiedys byla spolka , teraz prowadzil ja
    koles sam (bo sie chyba wspolnicy podzielili ) , czyli reasumujac koles
    jezlei zawiesil dzialalnosc albo ja zlikwidowal to i tak musi mi przyjac
    reklamacje na produkt ktory jest jeszcze na gwaracji nie zaleznie od tego
    czy dalej jest zarejestrowany czy nie, tak ?

  • 8. Data: 2003-03-13 14:25:21
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Albercik wrote:

> [...]
    > przyjac reklamacje na produkt ktory jest jeszcze na gwaracji nie
    > zaleznie od tego czy dalej jest zarejestrowany czy nie, tak ?

    Jaka to była spółka zoo czy cywilna lub jawna?. Jeśli cywilna lub jawna
    to wspólnicy odpowiadają solidarnie za zobowiązania spółki. Zobowiązań
    gwarancyjnych też to dotyczy.

  • 9. Data: 2003-03-13 23:38:41
    Od: i...@p...onet.pl

    > Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli tamta spółka ogłosiła upadłość, to wychodzi na to, że nowa ma już inny
> [...]
    Zmienił się NIP oczywiście.

    Marka produktu zachowała starą nazwę, dobrze kojarzy się klientom. Ale jednak
    czasami trafiają się reklamacje, które teraz będę pokrywać z własnęj kieszeni.
    Więcej kosztowało by mnie chyba dochodzenie wierzytelności.

    Pozdrawiam i dziękuję

    iga

  • 10. Data: 2003-03-14 10:47:44
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > czasami trafiają się reklamacje, które teraz będę pokrywać z własnęj
    > kieszeni. Więcej kosztowało by mnie chyba dochodzenie wierzytelności.

    Nie mam co do tego pewności, ale chyba ma znaczenie kto wystawiał
    gwarancję - ty jako sprzedawca czy producent. Jeśli producent to
    zapewne ty odpowiadasz tylko z tytułu rękojmi a nie gwarancji