  • 171. Data: 2004-03-21 02:21:19
    Temat: Re: Gwałt - czy można jeszcze coś zrobić
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Tristan Alder wrote:
    > w tej sytuacji mogą wszyscy wiedzieć, że mordercą jest Teofil J., jednakże z
    > braku dowodów, sąd musi odstąpić od skazania. Dla mnie jednak to nie jest
    > uniewinnienie, bowiem nie dowiedziono wprost braku winy. Ba! Nawet istnieją
    > spore przesłanki do tego, że jest on winny.

    Mówimy o Twoim rozumieniu słowa 'uniewinnienie' czy raczej o znaczeniu
    jakie ma w kpk?

    KG

  • 172. Data: 2004-03-21 09:12:45
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > Mówimy o Twoim rozumieniu słowa 'uniewinnienie' czy raczej o znaczeniu
    > jakie ma w kpk?

    Mówimy o Twoim "argumencie" i o mojej "bzdurze" .Tristan Ci to wyjaśnił.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 173. Data: 2004-03-21 10:51:11
    Temat: Re: Gwałt - czy można jeszcze co? zrobić
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > A jeśli panienka z dobrego domu uznała, że miło byłoby wyciągnąć jakąś
    kasę
    > od miejscowego chuligana ?

    Albo dostała kasę od kogoś, kto chciał wrobić "sprawcę".

  • 174. Data: 2004-03-21 10:53:11
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    wiadomości news:c3ftut$1ans$1@news2.ipartners.pl...

    > Marcyś, ty chyba jesteś taka blondynka z kawałów.

    Dlaczego "chyba".
    W innych swoich wywodach przejawiasz
    większą pewność, nie uznającą innych racji.

  • 175. Data: 2004-03-21 10:55:22
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > Niestety mylisz się.

    Czyli jednak brak dowodów winy = odsiadka?

  • 176. Data: 2004-03-21 10:57:36
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > sytuacja a:
    > -- Osobnik Teofil Jelito podejrzany jest o zamordowanie Anastazji
    Podwiązki
> [...]
    > domu i wiadomo, jest, że nie lubił się z denatką Podwiązką chronicznie i
    od
    > dziecka, jednakże czy można skazać człowieka tylko dlatego, że
    > osiemdziesięcioletnia staruszka z 20 piętra widziała cień mężczyzny o
    > kształtach podejrzanego Jelito?
    >
    > w tej sytuacji mogą wszyscy wiedzieć, że mordercą jest Teofil J., jednakże
    > braku dowodów, sąd musi odstąpić od skazania. Dla mnie jednak to nie jest
    > uniewinnienie, bowiem nie dowiedziono wprost braku winy. Ba! Nawet
    istnieją
    > spore przesłanki do tego, że jest on winny.

    To jaki będzie wyrok?
    Jest winny, ale go nie skazujemy, bo brak dowodów winy?

  • 177. Data: 2004-03-21 11:04:15
    Temat: Re: Gwa3t - czy mo?na jeszcze co? zrobia
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > Tak więc nie zawsze to co się świeci, to złoto. Na wszczęcie postępowania
    > zawsze jest czas.

    Jeśli zabezpieczono dowody (odzież), to już było
    wszczęte postępowanie - w trybie art. 308 kpk.
    Na odmowę już za późno, co najwyżej umorzenie
    bez wydania postanowienia o wszczęciu.
    Jedyną czynnością procesową w postępowaniu
    sprawdzającym może być przesłuchanie
    osoby zawiadamiającej o przestępstwie.

    Ale to tylko formalna strona zagadnienia.
    Co do postanowienia o wszczęciu śledztwa
    zgadzam się, że nie warto się spieszyć, jeśli
    nie ma potrzeby - przynajmniej terminy procesowe
    nie płyną.

  • 178. Data: 2004-03-21 11:12:13
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

    > Tak więc uważam, że w tej delikatnej materii nie należy robic nic na siłe
    > decyzję o zgłoszeniu przestępstwa zostawić samej zainteresowanej, bo tylko
    > ona wie, czy jest naprawdę pokrzywdzoną, a więc z prawnego pktu widzenia,
    > czy popełniono przestępstwo.

    Czyli jeśli "dobry obywatel" przyjdzie złożyć zawiadomienie
    np. do komendy, to wygarnąć mu z kaczego repertuaru
    "spieprzaj dziadu"?

    Oczywiście chromolę ten ten jego "obywatelski obowiązek",
    ale gdy policjant nie przyjmie od niego zawiadomienia,
    to ma prokuratora na karku.
    Jasne jest, że następnym krokiem (a jeśli to możliwe -
    równoczesnym) jest zapytanie "pokrzywdzonej", czy
    w ogóle jest pokrzywdzoną.

  • 179. Data: 2004-03-21 12:12:59
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Mówimy o Twoim "argumencie" i o mojej "bzdurze" .Tristan Ci to wyjaśnił.

    Co wyjaśnił?
    To kiedy wydaje się wyrok uniewinniający?

    KG

  • 180. Data: 2004-03-21 18:07:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Na odmowę już za późno, co najwyżej umorzenie
    > bez wydania postanowienia o wszczęciu.
    > Jedyną czynnością procesową w postępowaniu

    Odzież zabezpieczono jako załącznik do zawiadomienia o przestępstwie, więc
    to akurat był średni problem. Choć faktycznie jak pamiętam wykonano wiele
    innych czynności procesowych z zatrzymaniem osób włącznie i oczywiście nie
    były to czynności sprawdzające. To był właśnie argument, by zbyt szybko
    postępowania nie wszczynać w sprawach wątpliwych.

    > Ale to tylko formalna strona zagadnienia.
    > Co do postanowienia o wszczęciu śledztwa
    > zgadzam się, że nie warto się spieszyć, jeśli
    > nie ma potrzeby - przynajmniej terminy procesowe
    > nie płyną.

    Właśnie. Pod warunkiem, że nie jest konieczne wykonanie jakiś czynności
    procesowych, bo wóczas nie ma za bardzo wyjścia.