  • 1. Data: 2004-03-16 22:27:05
    Temat: jak odebrać pieniądze ?
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Witam,

    Jako spółka cywilna, przyjeliśmy zlecenie na wykonanie usługi. Usługa
    wykonana, płatnik nie płaci.
    Po jakimś czasie spółka rozwiązuje się. Czy mamy prawo dochodzić należności
    ? w jakiej formie ?

    pozdrawiam

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-03-16 23:29:02
    Temat: Re: jak odebrać pieniądze ?
    Od: "Czarna Wołga" <bodzio(cut it!)1977@o2.pl>

    tak się rodzą upadłości...

  • 3. Data: 2004-03-17 07:11:54
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > wykonana, płatnik nie płaci.
    > Po jakimś czasie spółka rozwiązuje się. Czy mamy prawo dochodzić

    chyba jest w tej sytuacji istotne w jakiej formie działał płatnik - osoba
    prawna, spółka cywilna, itp

    pozdr
    galis

  • 4. Data: 2004-03-18 10:49:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Jędrek wrote:
    >+ Po jakimś czasie spółka rozwiązuje się.
    >+ Czy mamy prawo dochodzić należności ?

    Byłoby dziwne jakby nie :)

    >+ w jakiej formie ?

    ...a w jakiej dochodzilibyście jakby spółka działała ?
    (hint: S.C. nie ma osobowości prawnej ! Poza "reprezentowaniem
    spółki" różnicy nie widać)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-18 11:33:26
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Zlecała nam jednostka wojskowa. Teraz tłumaczą się, żę jak dostaną pieniądze
    z jakiegoś tam funduszu czy coś tam. Ale sytuacja trwa już prawie rok.

    Jako spółka cywilna (była) obecnie przecie nie mogę posługiwać się pieczątką
    nieistniejącej spółki.
    Więc jako kto mam wnieść np. pozew do sądu ? jako coś co było, ale już nie
    jest.
    Oczekuję pomocy.
    Jędrek

  • 6. Data: 2004-03-20 00:40:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, Jędrek wrote:

    >+ Jako spółka cywilna (była) obecnie przecie nie mogę posługiwać się pieczątką
    >+ nieistniejącej spółki.
    >+ Więc jako kto mam wnieść np. pozew do sądu ?

    No przecież nie jako S.C.
    Sprawdź z czego tu się czasem śmieją: z adwokatów którzy jako stronę
    procesu wskazują S.C. :)
    S.C. nie ma osobowości prawnej, jako strony występują wspólnicy !

    >+ jako coś co było, ale już nie jest.

    Spółki nie ma. Ale należności i zobowiązania mieliście wy i na
    was nadal "wiszą" !

    >+ Oczekuję pomocy.

    A to nie u mnie, ja tylko komentuję. Prawnikiem nie jestem.

    pozdrowienia, Gotfryd