  • 1. Data: 2002-12-02 08:56:09
    Temat: Gosciowi sie zmarlo...
    Od: "Dziadek" <d...@w...pl>

    ... i zostawil konto w banku z kwota, powiedzmy 10000 PLN. Byl zonaty.
    Bank uwaza, ze mase spadkowa stanowi 10000 PLN i tyle bedzie dzielil miedzy
    spadkobiercow. Urzad skarbowy uwaza, ze polowa (5000) jest zony z racji
    wspolnosci majatkowej, a polowa do podzialu miedzy spadkobiercow. Kto ma
    racje?
    Sorry, moze to elementarz, ale kazda ze stron tak sie upiera, ze juz sam
    poglupialem. Moze to ktos wyjasnic?

    Z gory dzieki.
    Dziadek

  • 2. Data: 2002-12-02 12:09:50
    Temat: Re: Gosciowi sie zmarlo...
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    "Dziadek" <d...@w...pl> wrote in message news:asf75b$mrh$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > racje?
    > Sorry, moze to elementarz, ale kazda ze stron tak sie upiera, ze juz sam

    No po prostu mnie zatkalo jak czytam co to ludzie w tym naszym kraju nie wymysla.
    Bank ma dzielic mase spadkowa? Urzad skarbowy??? Toz to chyba nijak nie maja
    do tego kompetencji...
    Moze ja juz nic nie wiem, ale wydawalo mi sie, ze musi byc przeprowadzone
    postepowanie spadkowe na ktorym SAD okresla podzial masy spadkowej.
    Generalnie 'domyslnie' jest zdaje sie tak ze zona dostaje polowe a reszta druga
    polowe,
    ale moze byc testament, moga byc inne uwarunkowania i dopiero po zakonczeniu
    postepowania spadkowego bedzie okreslone kto i ile gotowki z konta dostanie.
    Do tego czasu pieniadze te nie sa raczej do ruszenia.

    Marek

  • 3. Data: 2002-12-02 17:01:12
    Temat: Odp: Gosciowi sie zmarlo...
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marek Zachara <m...@S...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:d...@m...telperion.pl...

    Moze ja juz nic nie wiem, ale wydawalo mi sie, ze musi byc przeprowadzone
    postepowanie spadkowe na ktorym SAD okresla podzial masy spadkowej.
    Generalnie 'domyslnie' jest zdaje sie tak ze zona dostaje polowe

    zgadza się ...

    a reszta druga polowe,

    do podziału na pozostałych

    ale moze byc testament, moga byc inne uwarunkowania

    zgadza się ..

    i dopiero po zakonczeniu
    postepowania spadkowego bedzie okreslone kto i ile gotowki z konta dostanie.

    i tu tez się zgodzę ...

    Do tego czasu pieniadze te nie sa raczej do ruszenia.

    a to zależy od pewnego czynnika ale nie będę teraz podawala od jakiego ...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-02 19:44:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    O kiego licha przejmujesz się bankiem i Urzędem Skarbowym. Oni do tego nic
    nie mają. Spadek podzieli Sąd na podstawie złożonego wniosku. Z tym
    wnioskiem pójdziesz do Urzędu Skarbowego, skąd dostaniesz zaświadczenie, że
    uregulowałeś podatek. Dopiero wówczas pójdziesz do Banku, który Ci musi to
    wypłacić.
    Tak na prawdę, to i jedni i drudzy mają rację, tylko że nikt nie zadał sobie
    trudu, by Ci to wyjaśnić. Otóż dla banku masę spadkową stanowi całość kwoty,
    albowiem bez postanowienia sądu nie mogą wypłacić. Właściciel pieniędzy nie
    żyje, a tylko on mógł je podjąć.
    Dla urzędu skarbowego masę spadkową stanowi połowo, bo faktycznie od połowy
    płaci się podatek spadkowy. Druga połowa przechodzi bez podatku, no bo
    stanowi współwłasność. I tyle. Po prostu w Urzędzie ktoś zastosował skrót
    myślowy, i powiedział, że masa spadkowa to połowa. To nie prawda! Masa
    spadkowa to całość, tylko że od połowy płaci się podatek.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 5. Data: 2002-12-03 06:31:22
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

> [...]
    że
    > uregulowałeś podatek. Dopiero wówczas pójdziesz do Banku, który Ci musi to

    Interesuje mnie ta kolejnośc:
    Jeśli nie wiem , ile osoba zmarła miała na koncie to skąd mogę wiedzieć ,
    ile mam zapłacić podatku ? Czy nie jest tak , że najpierw z wyrokiem sądu do
    Banku , a dopiero później do US ?

    --
    _
    |\ /| (_ m...@w...pl
    ___________________________
    Ziemia jest piekłem innego świata

  • 6. Data: 2002-12-03 10:25:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    | ile mam zapłacić podatku ? Czy nie jest tak , że najpierw z wyrokiem sądu

    Oczywiście tutaj masz rację. Zapomniałem, że musisz po drodze do skarbówki
    ustalić stan konta, bo inaczej się nie da. Na podstawie postanowienia sądu
    spadkobiercy mają obowiązek podać stan konta. Robiłem to kilka lat temu i
    nie jestem pewien, ale chyba nawet jakieś zaświadczenie dawali.

  • 7. Data: 2002-12-11 19:13:45
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Inna sprawa, że w międzyczasie te pieniążki mogą pójść na koszty pochówku zmarłego.
    Każdy (!), kto przedstawi w banku fakturę na m.in. trumnę, nekrologi, opłaty
    cmentarne, murowanie grobu, wykonanie nagrobka, kwiaty, wieńce, kwit od ksiedza itp.
    dostanie z banku zwrot wydatkowanych kwot.
    JaC

  • 8. Data: 2002-12-11 21:42:35
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Wed, 11 Dec 2002 19:13:45 -0000,666 <at7v48$a1u$1@news.tpi.pl>
    napisał/a:

> [...]
    cmentarne, murowanie grobu, wykonanie nagrobka, kwiaty, wieńce, kwit od ksiedza itp.
    dostanie z banku zwrot wydatkowanych kwot.

    Podobno tylko 80%!

    --
    Kaja