    From: "Marek Zachara" <m...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gosciowi sie zmarlo...
    Date: Mon, 2 Dec 2002 13:09:50 +0100

    "Dziadek" <d...@w...pl> wrote in message news:asf75b$mrh$1@news.tpi.pl...
    > ... i zostawil konto w banku z kwota, powiedzmy 10000 PLN. Byl zonaty.
    > Bank uwaza, ze mase spadkowa stanowi 10000 PLN i tyle bedzie dzielil miedzy
    > spadkobiercow. Urzad skarbowy uwaza, ze polowa (5000) jest zony z racji
    > wspolnosci majatkowej, a polowa do podzialu miedzy spadkobiercow. Kto ma
    > racje?
    > Sorry, moze to elementarz, ale kazda ze stron tak sie upiera, ze juz sam
    > poglupialem. Moze to ktos wyjasnic?

    No po prostu mnie zatkalo jak czytam co to ludzie w tym naszym kraju nie wymysla.
    Bank ma dzielic mase spadkowa? Urzad skarbowy??? Toz to chyba nijak nie maja
    do tego kompetencji...
    Moze ja juz nic nie wiem, ale wydawalo mi sie, ze musi byc przeprowadzone
    postepowanie spadkowe na ktorym SAD okresla podzial masy spadkowej.
    Generalnie 'domyslnie' jest zdaje sie tak ze zona dostaje polowe a reszta druga
    polowe,
    ale moze byc testament, moga byc inne uwarunkowania i dopiero po zakonczeniu
    postepowania spadkowego bedzie okreslone kto i ile gotowki z konta dostanie.
    Do tego czasu pieniadze te nie sa raczej do ruszenia.

    Marek