  • 241. Data: 2021-08-31 13:53:19
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Aug 2021 12:57:15 +0200, nadir napisał(a):

    > To że nikogo nie widziałeś nie znaczy że nikogo nie ma.
    > Cały bajer w pilnowaniu granicy polega na tym, żebyś nie widział że
    > jesteś obserwowany.

    Trudno zaprzeczyć. Ponoć niedźwiedź widzi człowieka o wiele częściej niż my
    jego i tak może być również ze strażnikami.
    Jak żyję nie widziałem słowackiego pogranicznika "w terenie"; wieść gminna
    niesie, że za ustroju słusznie minionego mieli rozbudowaną siatkę
    donosicieli we wsiach, więc może korzystają ze sprawdzonych doświadczeń. W
    każdym razie Słowacja jest w strefie Schengen, więc UE musiała uznać, że
    ich metody są skuteczne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 242. Data: 2021-08-31 14:23:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 12:57, nadir pisze:

    > To że nikogo nie widziałeś nie znaczy że nikogo nie ma.
    > Cały bajer w pilnowaniu granicy polega na tym, żebyś nie widział że
    > jesteś obserwowany. Są miejsca gdzie strażnicy mają być głośni i
    > widoczni, są takie gdzie się chowają, czasem dosłownie po krzakach.

    Można przyjąć, że zasadą jest, że strażnika ma nie być widać. Nie ma
    siły, by obstawić całą granicę, więc jak nie widzisz, który fragment
    jest chroniony, to nie wiesz, przez który można przejść niezauważonym.

    --
    Robert Tomasik

  • 243. Data: 2021-08-31 14:24:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 13:53, Olin pisze:
    > Jak żyję nie widziałem słowackiego pogranicznika "w terenie"

    A widziałeś w ogóle? Tak zapytam, bo oni nie mają Straży Granicznej i
    nie mikeli chyba nigdy od II Wojny Światowej. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 244. Data: 2021-08-31 14:28:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Aug 2021 14:24:10 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A widziałeś w ogóle?

    Tak. Na przykład w Chyżnem i na Łysej Polanie zanim weszliśmy do strefy
    Schengen. Zakładam, że paszporty sprawdzali ichni odpowiednicy SG.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 245. Data: 2021-08-31 14:38:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 14:28, Olin pisze:

    > Tak. Na przykład w Chyżnem i na Łysej Polanie zanim weszliśmy do strefy
    > Schengen. Zakładam, że paszporty sprawdzali ichni odpowiednicy SG.

    Źle zakładasz. Próbujesz nasz system prawny stosować do obcego kraju.
    oni nigdy nie mieli i nie mają Straży Granicznej. Granicy pilnuje - tam,
    tam, tam! - Policja. Mają wyspecjalizowane komisariaty Policji
    Granicznej. W Polsce od przedwojny mieliśmy KOP, a po wojnie WOP. Oni
    nie. Przy okazji nie mają BOR/ SOP, CBŚP, ABW itd. To wszystko mają w
    Policji.

    --
    Robert Tomasik

  • 246. Data: 2021-08-31 15:10:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Aug 2021 14:38:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > oni nigdy nie mieli i nie mają Straży Granicznej. Granicy pilnuje - tam,
    > tam, tam! - Policja. Mają wyspecjalizowane komisariaty Policji
    > Granicznej.

    Nie zaprzeczę, bo zupełnie się na tym nie znam. Na pewno dokumenty oglądali
    jacyś faceci w mundurach, a jak się nazywali nigdy nie wnikałem. Jeśli to
    była akurat Policja Graniczna, to nie mam nic przeciwko.

    > Przy okazji nie mają BOR/ SOP, CBŚP, ABW itd. To wszystko mają w
    > Policji.

    Od razu widać wyższość naszego systemu, który pozwala utworzyć więcej
    eksponowanych i co najważniejsze dobrze płatnych posad

  • 247. Data: 2021-08-31 16:12:39
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 31.08.2021 o 10:45 Dominik Ałaszewski
    <D...@g...pl.invalid> pisze:

    > Otóż to. Zatem, jeśli są na Białej Rusi jest to problem
    > Białej Rusi właśnie.
    ^^^^^^^^^^^^^ dlaczego tak? A nie po prostu Białoruś?

    > Straż Graniczna nie wpuszcza ich natomiast do Polski
    > z prostego powodu- od tego jest. Ludzie stojący na straży
    > prawa mają zapobiegać popełnieniu przestępstwa, bez wnikania
    > w motywy potencjalnego sprawcy ("no dobrze, skoro Pan
    > jest głodny to może Pan ukraść ten bochenek chleba").

    Kamil

  • 248. Data: 2021-08-31 17:06:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kto im tam każe siedzieć? Mogą sie cofnąć.

    No właśnie ponoć nie mogą, bo ich białorusini nie puszczają.

    --
    Shrek

  • 249. Data: 2021-08-31 17:10:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 07:52, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Ale czego nie zmienia?

    Tego że nie mogą się cofnąć.

    > Że jednak grozi im jakieś straszne
    > niebezpieczeństwo w kraju, do którego sobie wykupili "wycieczkę"?

    Chociażby takie, że są przetrzymywani przez białorusinów w lesie.
    Oczywiście zakładając że rzeczywiście białorusini nie pozwalają im wrócić.

    --
    Shrek

  • 250. Data: 2021-08-31 18:46:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No właśnie ponoć nie mogą, bo ich białorusini nie puszczają.

    Na jakiej postawie prawnej Białorusini nie pozwalają im *wrócić* na Białoruś?
    Przestępców ci u nich już dostatek i kolejnych nie potrzebują?

    --
    A. Filip