  • 11. Data: 2019-08-08 00:23:20
    Temat: Re: Fałszywe dane, prawdziwy komornik
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zaloze sie, ze przesadzasz :)

    No nie wiem :)

    > No coz, Sosnowiec ... w duzym wojewodztwie lezy, duzo tam ludzi
    > mieszka, ale przeciez nie pol kraju.

    Nie, no może nie pół, ale często wychodzi.

    > Tylko tutaj ... zwiazek z miastem zaden, mogli cokolwiek wpisac ?
    > Czy trzeba wiedziec, ze na tej poczcie takie numery przechodza ?

    No własnie tu zdaje się był też taki numer, że adres wskazywał na dom
    jednorodzinny, a nr mieszkania na 10. piętro. Pewnie się nie chciało
    listonoszowi wchodzić.

    > A tak swoja droga - jakby wytypowac jakis opuszczony, niezamieszkaly
    > dom, czy po prostu wiedziec, ze lokator wyjechal na kilka miesiecy ...
    > to co bedzie ?
    > Przesyłke dwukrotnie awizowaną uwaza sie za doręczoną ?

    Powinna pójść odpowiednia informacja zwrotna. Problem w tym, że jak
    idzie błędna to nikt zapewne nie ponosi za to odpowiedzialności więc
    mozna sobie awizować i skutecznie doręczac na nieistniejące adresy.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2019-08-08 00:53:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Komornik przetwarza z przyklepania sądu i to sąd a nie komornik był od
    > ustalenia czy jest interes prawny. Ustalił, że jest.

    Sąd skazał osobę o tych samych personaliach, ale zamieszkałą w Sosnowców
    (czy gdzie tam).

  • 13. Data: 2019-08-08 04:59:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Sąd skazał osobę o tych samych personaliach, ale zamieszkałą w Sosnowców
    > (czy gdzie tam).

    Sąd skazał osobe identyfikowaną nr PESEL.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-08-08 08:58:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Sąd skazał osobe identyfikowaną nr PESEL.

    To nadal kwestia przetwarzania danych osobowych - bezprawnego. I moim
    zdaniem tej płaszczyzny bym się trzymał. Zwrócić sie do sądu o usunięcie
    numeru PESEL z wyroku w trybie korekty wyroku - to powinno najszybciej
    pójść.

  • 15. Data: 2019-08-08 09:05:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zdaniem tej płaszczyzny bym się trzymał. Zwrócić sie do sądu o usunięcie
    > numeru PESEL z wyroku w trybie korekty wyroku - to powinno najszybciej

    W sensie, że jak będę komuś coś winien, ktoś mnie pozwie, ja się nie
    odwołam, a po prawomocnym wyroku będę żądał jego unieważnienia na
    podstawie RODO?

    Za taką linię obrony powinieneś Nobla dostać :)

    Tylko mi nie pisz, że przecież pozwana nic nie podpisywała, bo od
    ustalenia, czy coś podpisała, czy nie, jest sąd, a ten na razie
    stwierdził, że podpisała. Wzruszenie tego faktu następuje w drodze
    zaskarżenia wyroku lub nakazu, a nie żądania wyrzucenia pozwu i
    prawomocnego wyroku do kosza z uwagi na RODO lol lol :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2019-08-08 09:31:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2019 o 09:05, Liwiusz pisze:

    > W sensie, że jak będę komuś coś winien, ktoś mnie pozwie, ja się nie
    > odwołam, a po prawomocnym wyroku będę żądał jego unieważnienia na
    > podstawie RODO?

    Jakby Ciebie pozwali, to co innego. Ale oni pozwali osobę o tych danych
    personalnych, tylko zamieszkałą w Sosnowcu. I tu OK! Na tamtą osobę
    zapadł wyrok.

    Opisany przeze mnei wybieg zawsze sugeruję osobom, które przychodzą z
    problemem posłużenia sie ich danymi osobowymi do czegoś tam - ale fakt,
    że przed wyrokami.

    > Za taką linię obrony powinieneś Nobla dostać :)

    To nie jest żadna linia obrony. To stwierdzenie oczywistych faktów.

> [...]
    > zaskarżenia wyroku lub nakazu, a nie żądania wyrzucenia pozwu i
    > prawomocnego wyroku do kosza z uwagi na RODO lol lol :)

    Ależ ja nie przeczę, że osoba o tych danych zameldowana w Sosnowcu coś
    podpisała. SKoro sąd tak ustalił. Ale to nie jest ta sama osoba i tyle.

  • 17. Data: 2019-08-08 09:40:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jakby Ciebie pozwali, to co innego. Ale oni pozwali osobę o tych danych
    > personalnych, tylko zamieszkałą w Sosnowcu. I tu OK! Na tamtą osobę
    > zapadł wyrok.

    Z peselu wynika jednak, że "ciebie pozwali".

    > Opisany przeze mnei wybieg zawsze sugeruję osobom, które przychodzą z
    > problemem posłużenia sie ich danymi osobowymi do czegoś tam - ale fakt,
    > że przed wyrokami.

    Taki drobny niuans ;) Zresztą nawet przed wyrokiem to słabo działa -
    jeśli wierzyciel nie ma wątpliwości, że ma fałszywe dane, to taką prośbę
    może zignorować.

    > To nie jest żadna linia obrony. To stwierdzenie oczywistych faktów.

    Jakich? Że prawomocny wyrok można wzruszyć na podstawie RODO? Nie, nie
    można. Nie taka jest droga zaskarżenia.

    > Ależ ja nie przeczę, że osoba o tych danych zameldowana w Sosnowcu coś
    > podpisała. SKoro sąd tak ustalił. Ale to nie jest ta sama osoba i tyle.

    Jeśli powództwo jest skierowane wobec błędnej osoby, to prawidłową formą
    zaskarżenia jest powództwo przeciwegzekucyjne.

    Ale to nie jest przypadek, o którym piszesz (że jest jakaś inna osoba).
    Jest osoba o danych takich jak twoje (imię, nazwisko, pesel), wszystko
    się zgadza, poza tym, że ty żadnej umowy nie podpisywałeś (więc podpis
    jest sfałszowany), ale fakt ten można udowodnić dopiero na etapie
    zaskarżenia wyroku, a nie żądania zaprzestania przetwarzania danych.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2019-08-08 11:19:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.08.2019 o 10:55, Liwiusz pisze:

    > Konto ma się jedno na całą apelację, nie trzeba obskakiwać wszystkich
    > sądów rejonowych.
    >
    > Choć w tym przypadku trzeba by było mieć po prostu konto w sądzie
    > elektronicznym.

    Ale ja dalej nie wiem, dlaczego sąd wysyłał pisma na adres z pozwu.
    Podobno zostało to zmienione właśnie z powodu takich oszustw.

    MJ

  • 19. Data: 2019-08-08 11:21:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-08-08 o 11:19, Michał Jankowski pisze:

    > Ale ja dalej nie wiem, dlaczego sąd wysyłał pisma na adres z pozwu.
    > Podobno zostało to zmienione właśnie z powodu takich oszustw.

    Ja też nie wiem - czy tak było, czy błąd popełnił dziennikarz, czy sąd.
    Opieranie się w osądach na artykułach prasowych potrafi prowadzić na
    manowce.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2019-08-08 11:55:31
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Sens bardzo umiarkowany, bo skoro się ktoś wymeldowuje to urzęedowo
    > potwierdza, że nie bedzie przebywał pod tym adresem. Równie dobrze można
    > niczego nie słać i skazywać bez fikcji powiadomień.

    Jeżeli mówimy o prawie, to taka osoba "urzędowo potwierdza", że nie
    będzie przebywać w danym miejscu w sposób, który prawnie zmusza ją do
    wykonania obowiązku meldunku. Przebywać i mieszkać(nocować) jak
    najbardziej może, ale z odpowiednimi przerwami.

    Sąd gdzieś musi listy słać, ostatni meldunek jest jedną z opcji.