  • 21. Data: 2019-08-08 14:15:45
    Temat: Re: Fałszywe dane, prawdziwy komornik
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.08.2019 o 14:33, Andrzej Kłos pisze:

    > A była kiedykolwiek? - (hint: na ostatni)

    A jeśli nie była nigdy?

    MJ

  • 22. Data: 2019-08-08 14:25:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2019 o 09:40, Liwiusz pisze:

    > Z peselu wynika jednak, że "ciebie pozwali".

    Gdyby to z PESEL wynikało, to korespondencja by poszła na adres zameldowania

    > Taki drobny niuans ;) Zresztą nawet przed wyrokiem to słabo działa -
    > jeśli wierzyciel nie ma wątpliwości, że ma fałszywe dane, to taką prośbę
    > może zignorować.

    Ale wówczas od razu składam zawiadomienie o przestępstwie i szybko
    sprawa się wyjaśnia, a nie budzę "z ręką w nocniku", jak za 10 lat
    jakieś "ciemne ptaszysko" się przebudzi. >
    > Jakich? Że prawomocny wyrok można wzruszyć na podstawie RODO? Nie, nie
    > można. Nie taka jest droga zaskarżenia.

    Ależ ja właśnie nie próbuję wzruszać wyroku. Na tym mój wybiega polega.
    Niech sobie egzekwują roszczenie od osoby, na którą otrzymali wyrok. Ale
    dokładnie tej osoby, a nie innej o podobnych personaliach.
    > Jeśli powództwo jest skierowane wobec błędnej osoby, to prawidłową formą
    > zaskarżenia jest powództwo przeciwegzekucyjne.

    Powództwo było skierowane wobec prawidłowej osoby, tylko nie od tej
    osoby komornik egzekwuje.

    > Ale to nie jest przypadek, o którym piszesz (że jest jakaś inna osoba).
    > Jest osoba o danych takich jak twoje (imię, nazwisko, pesel), wszystko
    > się zgadza, poza tym, że ty żadnej umowy nie podpisywałeś (więc podpis
    > jest sfałszowany), ale fakt ten można udowodnić dopiero na etapie
    > zaskarżenia wyroku, a nie żądania zaprzestania przetwarzania danych.

    To na jakiej podstawie operator przetwarza dane osobowe? Bo musi mieć
    zgodę, albo interes prawny. A jaki ma interes prawny w przetwarzaniu
    danych innej, niż klient osoby?

  • 23. Data: 2019-08-08 17:49:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Gdyby to z PESEL wynikało, to korespondencja by poszła na adres zameldowania

    A jednak nie - pesel należy do ciebie (tj. do tej poszkodowanej, która
    jest zaczynkiem tego wątku).

    > Ale wówczas od razu składam zawiadomienie o przestępstwie i szybko
    > sprawa się wyjaśnia,

    Szybko - to nie w polskich sądach.

    > a nie budzę "z ręką w nocniku", jak za 10 lat
    > jakieś "ciemne ptaszysko" się przebudzi. >

    Jeśli dopiero po 10 latach się dowiesz o wyroku, to siłą rzeczy obudzisz
    się po 10 latach.

    > Ależ ja właśnie nie próbuję wzruszać wyroku. Na tym mój wybiega polega.
    > Niech sobie egzekwują roszczenie od osoby, na którą otrzymali wyrok. Ale
    > dokładnie tej osoby, a nie innej o podobnych personaliach.

    No toż mają wyrok - Robert Tomasik, pesel prawidłowy. A ty wyjeżdżasz z
    jakimś RODO.

    > To na jakiej podstawie operator przetwarza dane osobowe? Bo musi mieć
    > zgodę, albo interes prawny. A jaki ma interes prawny w przetwarzaniu
    > danych innej, niż klient osoby?

    Na podstawie sfałszowanego podpisu.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2019-08-08 18:11:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2019 o 17:49, Liwiusz pisze:

    > A jednak nie - pesel należy do ciebie (tj. do tej poszkodowanej, która
    > jest zaczynkiem tego wątku).

    Rozważmy sytuację - na razie testowo w ramach dyskusji - co by było,
    gdyby wydano wyrok na Jana KOWALSKIEGO z numerem PESEL Józefa
    MALINOWSKIEGO. Kto byłby dłużnikiem? Jan KOWALSKI, czy Józef MALINOWSKI?

  • 25. Data: 2019-08-08 21:07:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Rozważmy sytuację - na razie testowo w ramach dyskusji - co by było,
    > gdyby wydano wyrok na Jana KOWALSKIEGO z numerem PESEL Józefa
    > MALINOWSKIEGO. Kto byłby dłużnikiem? Jan KOWALSKI, czy Józef MALINOWSKI?

    Dłużnikiem byłaby osoba, która w rzeczywistości nie istnieje.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2019-08-08 21:44:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2019 o 21:07, Liwiusz pisze:

    > Dłużnikiem byłaby osoba, która w rzeczywistości nie istnieje.

    Ale która z nich? Kowalski, czy Malinowski? A może żaden? No ale
    przecież mamy wyrok - jak twierdzisz.

  • 27. Data: 2019-08-08 22:01:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale która z nich? Kowalski, czy Malinowski? A może żaden? No ale

    Żadna z nich.

    > przecież mamy wyrok - jak twierdzisz.

    W którym oznaczono osobę, która nie istnieje.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2019-08-09 00:24:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2019 o 22:01, Liwiusz pisze:

    > Żadna z nich.
    > W którym oznaczono osobę, która nie istnieje.

    To teraz wracam do wyroku będącego początkiem dyskusji. Nie ma osoby w
    nim wymienionej. Osoba o podanych personaliach i numerze PESEL nie
    mieszka w Sosnowcu, więc nie jest tą samą osobą, która została wskazana
    w wyroku.

    Ja kombinuję z wnioskiem w trybie art. 352 kpc z pytaniem, czy wyrok
    dotyczy osoby o tych personaliach zamieszkałej w Sosnowcu, czy w gdzie
    tam mieszka nasza pokrzywdzona. A jeśli tej w Sosnowcu, to by usunęli z
    treści wyroku PESEL, bo ten należy do innej osoby. I niech sobie
    komornik teraz ściga dłużniczkę z Sosnowca.

  • 29. Data: 2019-08-09 01:34:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > treści wyroku PESEL, bo ten należy do innej osoby. I niech sobie
    > komornik teraz ściga dłużniczkę z Sosnowca.

    Nie jest możliwe istnienie nr PESEL, który wskazuje na inną osobę, niż
    przypisaną do tego PESEL z imienia i nazwiska, za to jak najbardziej
    jest możliwe zamieszkiwanie takiej osoby pod innym niż podanym w pozwie
    adresem. Innymi słowy, błędność adresu nie zmienia poprawności wskazania
    konkretnej osoby poprzez jej imie, nazwisko, PESEL.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2019-08-09 11:52:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > adresem. Innymi słowy, błędność adresu nie zmienia poprawności wskazania
    > konkretnej osoby poprzez jej imie, nazwisko, PESEL.

    Wyrok skazuje osobę będącą kompilacją dwóch różnych osób. Sąd ma
    wskazać, którą chciał skazać. Podejrzewam, że sąd wskaże - dla świętego
    spokoju - tę z Sosnowca. Bo takie personalia podał powód.