  • 1. Data: 2019-08-06 20:44:39
    Temat: Przygotowywał zamach na Sejm. Brunon K. zmarł w więzieniu
    Od: u2 <u...@o...pl>

    nie dość, że w Bolanda statystycznie najwięcej osadzonych w ZK w UE,
    obok Łotwy i Litwy, to jeszcze giną oni w dziwnych okolicznościach :

    https://niezalezna.pl/282842-przygotowywal-zamach-na
    -sejm-brunon-k-zmarl-w-wiezieniu-sluzby-ustalaja-prz
    yczyny

    POLSKA / WIADOMOŚĆ / 06.08.2019, godz. 18:00

    Przygotowywał zamach na Sejm. Brunon K. zmarł w więzieniu. Służby
    ustalają przyczyny

    Brunon K., skazany prawomocnie w 2017 r. na 9 lat więzienia za
    przygotowywanie zamachu terrorystycznego na Sejm, zmarł w Zakładzie
    Karnym nr 1 we Wrocławiu. Nie są na razie znane przyczyny śmierci
    mężczyzny - przekazała rzecznik prasowy dyrektora generalnego Służby
    Więziennej ppłk Elżbieta Krakowska.

    Brunon K. został znaleziony martwy w celi przez strażników więziennych
    dziś rano.

    - Funkcjonariusze bezzwłocznie przystąpili do akcji reanimacyjnej.
    Na miejsce natychmiast wezwano zespół pogotowania ratunkowego, który po
    kontynuacji akcji reanimacyjnej stwierdził zgon mężczyzny

    - przekazała ppłk Krakowska.

    Czytaj również
    Zamachowiec zwerbował agentów ABW?

    Dodała, że Służba Więzienna poinformowała o zdarzeniu policję i prokuraturę.

    - Niezależnie od tego, jak zawsze w takich przypadkach, Służba
    Więzienna prowadzi własne czynności wyjaśniające. Dyrektor okręgowy
    powołał komisję złożoną z funkcjonariuszy okręgowego inspektoratu SW we
    Wrocławiu, która pracuje na miejscu po to, aby wyjaśnić wszystkie
    szczegóły tego zdarzenia

    - dodała rzeczniczka.

    Czytaj również
    Zamach pod patronatem ABW

    Ppłk Krakowska podkreśliła, że na razie nie są znane przyczyny śmierci
    K. Ma to ustalić sekcja zwłok.

    W kwietniu 2017 r. Sąd Apelacyjny w Krakowie uznał K. za winnego
    przygotowywania zamachu terrorystycznego na Sejm i skazał go na 9 lat
    więzienia. W pierwszej instancji K. został skazany na 13 lat więzienia.

    Brunon K. odpowiadał przed sądem za przygotowywanie od lipca do
    listopada 2012 r. ataku terrorystycznego na konstytucyjne organy RP,
    nakłanianie w 2011 r. dwóch studentów do przeprowadzenia zamachu oraz za
    nielegalne posiadanie broni i handel nią.

    Czytaj również
    Nie było materiałów wybuchowych na uczelni

    Według śledczych K., doktor chemii, ówczesny pracownik naukowy
    Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, zamierzał zdetonować w pobliżu Sejmu
    cztery tony materiałów wybuchowych na bazie saletry, umieszczonych w
    pojeździe wojskowym SKOT. Do eksplozji miało dojść podczas posiedzenia z
    udziałem prezydenta, premiera i ministrów - w trakcie rozpatrywania w
    Sejmie projektu budżetu.

    W procesie, który przed Sądem Okręgowym rozpoczął się w styczniu 2014
    r., Brunon K. przyznał się do tego, że przygotowywał i opracowywał
    zamach na gmach Sejmu, natomiast nie poczuwał się do winy i twierdził,
    że był inspirowany przez osobę współpracującą z ABW.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-06 22:13:46
    Od: p...@g...com

    Pomijając już absurd że Skotem (jak zdobyć taka puszkę i po jakiego wacka kiedy
    styknie ciężarówka lub większy dostawczak ?) To przecież śmierdzi prowokacją ABW na
    odległość

    W skład utworzonej w 2012 r. organizacji terrorystycznej wchodzili Brunon Kwiecień,
    co najmniej trzech agentów Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz jeden tajny
    współpracownik służb[9]. W toku śledztwa nie odnaleziono broni, o której posiadanie
    był oskarżony (35 sztuk), transportera opancerzonego oraz materiałów wybuchowych,
    które miały być użyte w zamachu.

    80% stanu osobowego organizacji terrorystycznej to agenci ? Jaki sąd to klepnal ?
    Imbecylom w togach polecam klasykę s-f Bill bohater galaktyki ;-)

  • 3. Data: 2019-08-06 22:28:56
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.08.2019 o 22:13, p...@g...com pisze:
    > Pomijając już absurd że Skotem (jak zdobyć taka puszkę i po jakiego wacka kiedy
    styknie ciężarówka lub większy dostawczak ?) To przecież śmierdzi prowokacją ABW na
    odległość

    trudno wyrokować nie mając pełnego dostępu do akt sprawy, tak twierdził
    skazany Brunon K., ale przygotowania do zamachu również jest karalne:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-08-07 00:20:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Pomijając już absurd że Skotem (jak zdobyć taka puszkę i po jakiego
    > wacka kiedy styknie ciężarówka lub większy dostawczak ?) To przecież

    Nie wnikając w szczegóły, bo trochę głupio na grupie, to akurat użycie
    SKOTA jako nośnika miało duże znaczenie. Zwiększało moc ładunku, no i
    zdecydowanie utrudniało zatrzymanie przez Straż Marszałkowską. A
    zdobycie SKOT-a z demobilu jest kwestią kosztów.

    > W skład utworzonej w 2012 r. organizacji terrorystycznej wchodzili
    > Brunon Kwiecień, co najmniej trzech agentów Agencji Bezpieczeństwa
    > Wewnętrznego oraz jeden tajny współpracownik służb.

    Czyli mieli czterokrotną przewagę :-)

    > W toku śledztwa nie odnaleziono broni, o której posiadanie był
    > oskarżony (35 sztuk), transportera opancerzonego oraz materiałów
    > wybuchowych, które miały być użyte w zamachu.

    Może nie zdążyli jako terroryści nabyć. Inna spoarwa, na co mu było 35
    sztuk broni?

    > 80% stanu osobowego organizacji terrorystycznej to agenci ? Jaki sąd
    > to klepnął ? Imbecylom w togach polecam klasykę s-f Bill bohater
    > galaktyki ;-)

    Nie znamy szczegółów. Faktycznie na pierwszy rzut oka wygląda to, jak
    kiepska komedia.

  • 5. Data: 2019-08-07 00:41:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Czyli mieli czterokrotną przewagę

    ano, zdecydowana liczebna przewaga tajniaków, ale nie było ani jednego
    sprawcy różnego od agenciaków i Brunona, pytania się wiec mnożą:)

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-08-07 02:33:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie znamy szczegółów. Faktycznie na pierwszy rzut oka wygląda to, jak
    > kiepska komedia.

    Prawdziwie smiesznie to by wyszło, gdyby on ich zadenuncjował. W końcu
    zdaje się jego linia obrony była taka, że to agenci byli mózgiem całej
    akcji :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-08-07 06:07:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zdecydowanie utrudniało zatrzymanie przez Straż Marszałkowską. A
    > zdobycie SKOT-a z demobilu jest kwestią kosztów.

    Ale z drugiej strony skot pod sejmem budzi niezdrowe zainteresowanie.

    > Nie znamy szczegółów. Faktycznie na pierwszy rzut oka wygląda to, jak
    > kiepska komedia.

    Jak dla mnie koleś był nie do końca zdrowy na głowę, a służby zamiast
    załatwić mu leczenie postanowiły zabawić się w terrorystów jego kosztem.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-08-07 07:45:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Jak dla mnie koleś był nie do końca zdrowy na głowę, a służby zamiast
    > załatwić mu leczenie postanowiły zabawić się w terrorystów jego

    Niekoniecznie ale "może" to sprawiać podobne wrażenie.
    Prawdziwy Breivik może się trafić nawet po Kwietniu wiec jak bym
    (trochę) opierdalał ale bez podania w (ciężką) przesadę.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2019-08-07 09:08:45
    Od: p...@g...com

    --Nie wnikając w szczegóły, bo trochę głupio na grupie, to akurat użycie
    SKOTA jako nośnika miało duże znaczenie. Zwiększało moc ładunku, no i
    zdecydowanie utrudniało zatrzymanie przez Straż Marszałkowską.

    nonsens, zwykła karetka spełniłaby swoje zadanie

    --A zdobycie SKOT-a z demobilu jest kwestią kosztów.

    jasne a potem zatankowal go na stacji i podjechal niezauwazony pod Sejm lub 6-ty
    członek organizacji podwiózł go na lawecie :-) litości co za bzdety

    -- Może nie zdążyli jako terroryści nabyć. Inna spoarwa, na co mu było 35
    sztuk broni?

    znaczy sie trzej agenci i kapuś nie zdazyli kupic i za to go skazano ? wyborne :-)

    -- Nie znamy szczegółów. Faktycznie na pierwszy rzut oka wygląda to, jak
    kiepska komedia.

    gang Olsena to przy tych kretynach bystrzachy, wyrok i trup jednak realny

  • 10. Data: 2019-08-07 11:57:30
    Od: p...@g...com

    --Jak dla mnie koleś był nie do końca zdrowy na głowę, a służby zamiast
    załatwić mu leczenie postanowiły zabawić się w terrorystów jego kosztem.

    i sie zabawili na śmierć ale sad powinien ich wynieść na kopach jak przyszli z aktem
    oskarżenia członka organizacji terrorystycznej składającej sie w 4/5 z agentów (3
    agentów i kapuś) smród z tego ABW ciągnie sie niesamowity :-)

    Obrona wskazuje też na inne niedorzeczności planu zamachu: co ze SKOT-em? Jego też
    nie kupiono. Pojazd ma w dodatku tylko dwie tony ładowności, więc gdzie miałoby się
    pomieścić w nim dwa razy tyle saletry? Nabycie transportera miało być po prostu
    zwykłą idée fixe oskarżonego.

    http://wyborcza.pl/1,87648,15992639,Terrorysta_Bruno
    n_Kwiecien__niedoszly_zbrodniarz_czy.html

    aresztowania dokonano po zdemaskowaniu agenta i odwołaniu zamachu :-) pewnie koszta
    operacji ABW były za duze i nie mogli juz tego dluzej ukrywać :-) ciekawe czy
    członkowie organizacji placili skladki ? organizacja utrzymywana w 80% przez ABW ? ha
    ha ha co za kompromitacja :-)