    Subject: Re: Fałszywe dane, prawdziwy komornik
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Thu, 8 Aug 2019 09:40:29 +0200

    > Jakby Ciebie pozwali, to co innego. Ale oni pozwali osobę o tych danych
    > personalnych, tylko zamieszkałą w Sosnowcu. I tu OK! Na tamtą osobę
    > zapadł wyrok.

    Z peselu wynika jednak, że "ciebie pozwali".

    > Opisany przeze mnei wybieg zawsze sugeruję osobom, które przychodzą z
    > problemem posłużenia sie ich danymi osobowymi do czegoś tam - ale fakt,
    > że przed wyrokami.

    Taki drobny niuans ;) Zresztą nawet przed wyrokiem to słabo działa -
    jeśli wierzyciel nie ma wątpliwości, że ma fałszywe dane, to taką prośbę
    może zignorować.

    > To nie jest żadna linia obrony. To stwierdzenie oczywistych faktów.

    Jakich? Że prawomocny wyrok można wzruszyć na podstawie RODO? Nie, nie
    można. Nie taka jest droga zaskarżenia.

    > Ależ ja nie przeczę, że osoba o tych danych zameldowana w Sosnowcu coś
    > podpisała. SKoro sąd tak ustalił. Ale to nie jest ta sama osoba i tyle.

    Jeśli powództwo jest skierowane wobec błędnej osoby, to prawidłową formą
    zaskarżenia jest powództwo przeciwegzekucyjne.

    Ale to nie jest przypadek, o którym piszesz (że jest jakaś inna osoba).
    Jest osoba o danych takich jak twoje (imię, nazwisko, pesel), wszystko
    się zgadza, poza tym, że ty żadnej umowy nie podpisywałeś (więc podpis
    jest sfałszowany), ale fakt ten można udowodnić dopiero na etapie
    zaskarżenia wyroku, a nie żądania zaprzestania przetwarzania danych.

    --
    Liwiusz