  • 1. Data: 2019-08-06 20:52:34
    Temat: Fałszywe dane, prawdziwy komornik
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kto tutaj mnie przekonywał, że nie jest już możliwy wyrok sądowy i
    zajęcie komornicze bez próby zawiadomienia rzekomego dłużnika pod jego
    prawdziwym adresem?

    http://wyborcza.biz/biznes/7,147582,25063309,kupili-
    na-nia-dwa-telefony-za-14-tys-zaraz-ktos-zrobi-to-to
    bie.html

    "Kupili na nią dwa telefony za 14 tys. Zaraz ktoś zrobi to tobie.
    Państwo jest bezradne

    Firma windykacyjna EOS KSI Polska stwierdziła, że ktoś na imię i
    nazwisko Aleksandra Barańska zawarł umowę z Orange.
    Wziął dwa telefony Samsung Galaxy S8 Plus w kolorze niebieskim oraz
    Samsung Galaxy S8 w kolorze szarym. Do tego abonament i internet
    mobilny. Wszystko podając adres w Sosnowcu. Zadłużenie? Na dzisiaj około
    14 tys.

    - Nie zawierałam umowy w Orange. Nie mam wypasionego telefonu, a co
    dopiero dwóch, nie byłam nigdy w Sosnowcu i nie zgubiłam dowodu ani nie
    dałam go nikomu kserować - relacjonuje pani Aleksandra.

    Wyrok na czytelniczkę wydał elektroniczny sąd w Lublinie. Sąd wydaje
    nakaz automatycznie; sprawdza tylko, czy dług jest według papierów. Jak
    ktoś się nie zgadza, to może się odwołać. Wtedy sprawa jest rozpatrywana
    już przed sądem w normalnym trybie.

    Tyle że zawiadomienia w tej sprawie szły na adres w Sosnowcu. Pani
    ^^^^^^^^^
    Aleksandra jedzie pierwszy raz w życiu do Sosnowca."

    etc, etc, etc.

    Na dodatek adres w Sosnowcu jest ewidentnie zmyślony (mieszkanie numer
    10 w domu jednorodzinnym). Nikomu to nie przeszkadza, ani sądowi, ani
    poczcie...

    MJ

  • 2. Data: 2019-08-07 03:09:23
    Temat: Re: Fałszywe dane, prawdziwy komornik
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-06, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    bie.html

    > "Kupili na nią dwa telefony za 14 tys. Zaraz ktoś zrobi to tobie.
    [..]
> [...]
    >
    > Tyle że zawiadomienia w tej sprawie szły na adres w Sosnowcu. Pani
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^
> [...]
    >
    > Na dodatek adres w Sosnowcu jest ewidentnie zmyślony (mieszkanie numer
    > 10 w domu jednorodzinnym). Nikomu to nie przeszkadza, ani sądowi, ani

    Jak widać zdarza się nadal i absurdem jest spodziewać się, że każdy
    powinien mieć zarejestrowane konto w co bardziej lokalnych sądach, co by
    być informowanym na bieząco. I niech jeszcze trafi na jakąć babcie z wiarą w

    Ale mnie ten Sosnowiec intryguje od dłuższego juz czasu. Z doniesień
    prasowych klarownie wynika, że z połowa przestępczych niegodziwości w
    Polsce ma coś wspólnego z Sosnowcem, tak jak pewnie więcej niż połowa
    policyjnych niegodziwości z Wrocławiem i okolicami :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-08-07 10:55:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jak widać zdarza się nadal i absurdem jest spodziewać się, że każdy
    > powinien mieć zarejestrowane konto w co bardziej lokalnych sądach,

    Konto ma się jedno na całą apelację, nie trzeba obskakiwać wszystkich
    sądów rejonowych.

    Choć w tym przypadku trzeba by było mieć po prostu konto w sądzie
    elektronicznym.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2019-08-07 13:57:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://niebezpiecznik.pl/post/co-sie-moze-stac-gdy-
    wycieknie-twoj-pesel-historia-aleksandry-to-dobra-od
    powiedz/

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-08-07 14:14:38
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.08.2019 o 13:57, Marcin Debowski pisze:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/co-sie-moze-stac-gdy-
    wycieknie-twoj-pesel-historia-aleksandry-to-dobra-od
    powiedz/

    I oczywiście zaraz pod tekstem jest wpis "wszystkowiedzącego", że esąd
    zawiadamia na adres z biura meldunkowego i żeby dbać o meldunek.

    Tak trudno przeczytać, że esąd wysyłał wezwania na nieistniejący adres w
    Sosnowcu, pod którym p. Aleksandra nigdy nie była zameldowana?

    MJ
    PS. Na jaki adres może sąd wysyłać listy do osoby, która nie jest
    nigdzie zameldowana?

  • 6. Data: 2019-08-07 14:17:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-06, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > Tyle że zawiadomienia w tej sprawie szły na adres w Sosnowcu. Pani
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^
> [...]

    >Polsce ma coś wspólnego z Sosnowcem, tak jak pewnie więcej niż połowa
    >policyjnych niegodziwości z Wrocławiem i okolicami :)

    Zaloze sie, ze przesadzasz :)

    No coz, Sosnowiec ... w duzym wojewodztwie lezy, duzo tam ludzi
    mieszka, ale przeciez nie pol kraju.

    Tylko tutaj ... zwiazek z miastem zaden, mogli cokolwiek wpisac ?
    Czy trzeba wiedziec, ze na tej poczcie takie numery przechodza ?

    A tak swoja droga - jakby wytypowac jakis opuszczony, niezamieszkaly
    dom, czy po prostu wiedziec, ze lokator wyjechal na kilka miesiecy ...
    to co bedzie ?
    Przesyłke dwukrotnie awizowaną uwaza sie za doręczoną ?

    J.

  • 7. Data: 2019-08-07 14:33:00
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Michał Jankowski pisze:

    > PS. Na jaki adres może sąd wysyłać listy do osoby, która nie jest
    > nigdzie zameldowana?

    A była kiedykolwiek? - (hint: na ostatni)

  • 8. Data: 2019-08-07 18:46:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2019 o 20:52, Michal Jankowski pisze:
    > Kto tutaj mnie przekonywał, że nie jest już możliwy wyrok sądowy i
    > zajęcie komornicze bez próby zawiadomienia rzekomego dłużnika pod jego
    > prawdziwym adresem?

    W głowę zachodzę, czemu pokrzywdzona sobie tak utrudnia życie. Powołując
    się na Ustawę o ochronie danych osobowych wezwać wierzyciela, firmę
    windykacyjną oraz komornika do niezwłocznego zaprzestania przetwarzania
    jej danych osobowych argumentując, że ani na to nie wyrażała zgody, ani
    nie mają interesu prawnego przetwarzania jej danych osobowych, bowiem
    żadnej umowy z nimi nie zawierała. Uprzedzić o wynikających z art. 107
    uoodo konsekwencjach i po odmowie złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    jednocześnie żądając od osoby odpowiedzialnej naprawienia wynikłej z
    bezprawnego przetwarzania danych szkody.

    Niech sobie przetwarzają dane osoby z tym nieistniejącym adresem w
    Sosnowcu i od niej dochodzą roszczenia - albo osoby, która się za nią
    podawała. No i bez PESEL, bo to numer należący do innej osoby i ją
    jednoznaczniej identyfikuje.

  • 9. Data: 2019-08-08 00:12:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-07, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

    > A była kiedykolwiek? - (hint: na ostatni)

    Sens bardzo umiarkowany, bo skoro się ktoś wymeldowuje to urzęedowo
    potwierdza, że nie bedzie przebywał pod tym adresem. Równie dobrze można
    niczego nie słać i skazywać bez fikcji powiadomień.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-08-08 00:15:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > jednocześnie żądając od osoby odpowiedzialnej naprawienia wynikłej z
    > bezprawnego przetwarzania danych szkody.

    Komornik przetwarza z przyklepania sądu i to sąd a nie komornik był od
    ustalenia czy jest interes prawny. Ustalił, że jest.

    --
    Marcin