  • 1. Data: 2019-08-05 22:02:51
    Temat: Kurierem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/przerzuc
    ili-przez-polsk%C4%99-nawet-335-ton-tzw-pigu%C5%82ek
    -gwa%C5%82tu-wykorzystywali-firmy-kurierskie/ar-AAFm
    fAu

    "1,2 tony GBL, czyli tzw. ,,kropelek gwałtu" bądź ,,pigułek gwałtu"
    przejęli policjanci CBŚP we współpracy z KAS i Prokuraturą Okręgową w
    Łodzi.
    W wyniku akcji, w którą włączyły się również służby z innych krajów,
    zatrzymano podejrzanych,
    którzy mogli brać udział w przerzucie przez Europę łącznie 335 ton
    narkotyku o wartości ponad 21 mln euro.
    Sprawa ta spowodowała delegalizację środka GBL na Litwie.

    Już z pierwszych ustaleń policjantów CBŚP wynikało, że substancja była
    przesyłana z Chin na Litwę, a następnie przez Polskę do krajów Europy
    Zachodniej i Południowej oraz Wielkiej Brytanii
    Wszystko wskazywało na to, że w sprawę jest zamieszanych kilka osób, a
    wśród nich obywatele Polski, Holandii i Litwy.
    Podczas wspólnych działań z funkcjonariuszami Krajowej Administracji
    Skarbowej pełniącymi służbę w Mobilnych Referatach Realizacji
    Podkarpackiego Urzędu Celno-Skarbowego w Przemyślu zabezpieczono 1,2
    tony GBL, co daje prawie 2,5 miliona działek handlowych narkotyku.
    Zabezpieczony GBL znajdował się w przesyłkach kurierskich.
    W akcji uczestniczył także funkcjonariusz KAS z psem wyszkolonym do
    wykrywania substancji odurzających."

    Hm ...
    -to sie kiedys nie nazywalo inaczej ? GHB ?

    -przesadzaja z tymi 335 tonami ? Przeciez to jakies miliardy "gwaltow"
    ... czy uzywany jako normalny narkotyk, na uzytek wlasny ?

    -te wszystkie substancje pachna jakos podobnie ? Bo przeciez
    narzekali, ze przybywa dopalaczy wiecej niz mozna wpisywac do ustawy
    ... i pies to wszystko wyniucha ?

    J.

  • 2. Data: 2019-08-06 08:14:19
    Temat: Re: Kurierem
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 5 Aug 2019 22:02:51 +0200, J.F. napisał(a):

    [...]

    > -przesadzaja z tymi 335 tonami ? Przeciez to jakies miliardy "gwaltow"
    > ... czy uzywany jako normalny narkotyk, na uzytek wlasny ?

    Tym się felgi czyści. Zatem na użytek własny.

  • 3. Data: 2019-08-06 11:26:20
    Od: p...@g...com

    21 baniek to groszaki :-)

    https://www.dw.com/pl/hamburg-rekordowy-przemyt-koka
    iny-warto%C5%9B%C4%87-rynkowa-miliard-euro/a-4986905
    2

    fantazje trzeba miec synku :-)

  • 4. Data: 2019-08-06 13:15:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2019 o 22:02, J.F. pisze:

    > -przesadzaja z tymi 335 tonami ? Przeciez to jakies miliardy "gwaltow"
    > ... czy uzywany jako normalny narkotyk, na uzytek wlasny ?

    Może ważyli z kontenerem razem :-) Albo z ciężarówką. A poważnie, to
    zdaje się, że przejęli kanał i po prostu zbierali.

    > -te wszystkie substancje pachna jakos podobnie ? Bo przeciez narzekali,
    > ze przybywa dopalaczy wiecej niz mozna wpisywac do ustawy ... i pies to
    > wszystko wyniucha ?

    Sprawa w ogóle dość ciekawa. W artykule mowa o tym, że w wyniku akcji
    zdelegalizowali tę substancję na Litwie. Czyli wychodzi na to, że na
    Litwę, to normalnie legalnie importowano.

  • 5. Data: 2019-08-06 14:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 13:15:40 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Może ważyli z kontenerem razem :-) Albo z ciężarówką. A poważnie, to
    > zdaje się, że przejęli kanał i po prostu zbierali.

    To sa zauwaz - szacunki. Zlapali jedna tone, a szacuja ... a to juz se
    musisz kolegow spytac, co szacuja - jakas ilosc prawdopodobna,
    czy "bez Kozery powiem piecset" :-)

    > Sprawa w ogóle dość ciekawa. W artykule mowa o tym, że w wyniku akcji
    > zdelegalizowali tę substancję na Litwie. Czyli wychodzi na to, że na
    > Litwę, to normalnie legalnie importowano.

    To samo, co u nas z dopalaczami - kiedys nie bylo to znane narkotyki,
    wiec nie byly zakazane.
    Teraz zakaz jest ogolny ... dobrze, ze nie aresztuja sprzedawcow
    Butaprenu i zapalniczek.

    Ale ten pies mnie ciekawi ... wykrywa wszystko, czy obecnie to rola
    troche dekoracyjna.

    J.

  • 6. Data: 2019-08-06 15:28:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2019 o 14:14, J.F. pisze:

    > To sa zauwaz - szacunki. Zlapali jedna tone, a szacuja ... a to juz
    > se musisz kolegow spytac, co szacuja - jakas ilosc prawdopodobna, czy
    > "bez Kozery powiem piecset" :-)

    Jeśli ta substancja była legaln a na Litwie, to nie wykluczone, że po
    prostu ją zaewidencjonowali.

    > Ale ten pies mnie ciekawi ... wykrywa wszystko, czy obecnie to rola
    > troche dekoracyjna.

    Pies wykrywa wszystko, co mu wcześniej dasz powąchać.

  • 7. Data: 2019-08-06 18:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 15:28:12 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli ta substancja była legaln a na Litwie, to nie wykluczone, że po
    > prostu ją zaewidencjonowali.

    Jesli byla legalna, to nie trzeba bylo ewidencjonowac :-)

    > Pies wykrywa wszystko, co mu wcześniej dasz powąchać.

    No to troche kiepsko, jesli szuka sie ogolnie "narkotykow i
    dopalaczy". Trzeba dlugo szkolic.

    A nie ma substancji bezwonnych ?

    J.

  • 8. Data: 2019-08-06 19:25:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2019 o 18:11, J.F. pisze:
    > Jesli byla legalna, to nie trzeba bylo ewidencjonowac :-)

    Pewnie to w ramach jakiejś działalności importowali, więc masz faktury,
    CMR-ki, kwity magazynowe.

    > No to troche kiepsko, jesli szuka sie ogolnie "narkotykow i
    > dopalaczy". Trzeba dlugo szkolic.

    Nie trzeba :-)

    > A nie ma substancji bezwonnych ?

    Nigdy nie wiadomo, ile przeszło nieznalezione.

  • 9. Data: 2019-08-07 00:51:26
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Jeśli ta substancja była legaln a na Litwie, to nie wykluczone, że po
    > prostu ją zaewidencjonowali.

    > Pies wykrywa wszystko, co mu wcześniej dasz powąchać.

    Moja psinka wilczur o małym wzroście pokazała mi oczami wszystko. Stała
    jak zaparta do tej pory aż nie podeszłam i nie sprawdziłam.Raz mi
    pokazała gdzie córka schowała paczkę papierosów (skąd ona mogła
    wiedziec, że nieletnim nie wolno miec papierosów) Paczka była nie
    otwarta i podobno przechowywała koleżance, hmmm.
    Pamiętała drogę, którą szłyśmy i prowadziła mnie z powrotem tak samo jak
    w pierwszą stronę. Nie chciała zboczyć z drogi, musiałyśmuy iść tak jak
    przedtem. Raz wykryła coś za szafą (była burza i zamknełam okno). Pytam
    jej co chcesz: a ona znowu głową i oczami mi pokazuje....a tam olbrzymi
    pająk. Wylazł i idzie w stronę kanapy. Ze strachu wzięłam młotek i go
    zatłukłam. Potem sasiadka jak się dowiedziała to miała do mnie
    pretensje, że ten pająk był u niej na balkonie i był to krzyżak.
    Powiedziałam jej, że powinna go na smyczy trzymać albo pilnować.
    Moja madra psilna leży już od dawna na psim cmentarzu i ma ładny pomniczek.

    --
    animka

  • 10. Data: 2019-08-08 09:09:02
    Od: p...@g...com

    https://www.tagesspiegel.de/gesellschaft/panorama/ku
    rz-nach-rekordfund-vergangene-woche-anderthalb-tonne
    n-kokain-in-hamburg-entdeckt/24879398.html

    kolejny transport zaliczyl wpadke tym razem 350 mln EURuro

    Polizei ma cykora ze ktos bedzie chcial odbic towar i podaje info dopiero jak koka
    juz pali sie w spalarni :-)