eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2019-08-05 12:20:58
    Temat: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: piotrus <p...@s...com>

    Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
    wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
    gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?

    Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
    (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
    upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
    tym przypadku 3 lata gwarancji.

    Jak jest faktycznie?

    PS


  • 2. Data: 2019-08-05 12:37:39
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-05 o 12:20, piotrus pisze:
    > Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
    > wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
    > gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
    >
    > Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
    > (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
    > upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
    > tym przypadku 3 lata gwarancji.
    >
    > Jak jest faktycznie?
    >
    > PS

    Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez
    twoich kosztów na ewentualne naprawy.
    Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?


  • 3. Data: 2019-08-05 13:59:58
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    >> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
    >> (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
    >> od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak
    >> przy zakupie?
    >>
    >> Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok
    >> ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu
    >> istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi,
    >> iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.
    >>
    >> Jak jest faktycznie?
    >>
    > Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez
    > twoich kosztów na ewentualne naprawy.
    > Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?

    A skad wiadomo co jest napisane w omawianej gwarancji?
    Gwarancja to przeciez dobrowolne swiadczenie sprzedawcy i to on okresla
    jego warunki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."
    Gabriel Laub


  • 4. Data: 2019-08-05 14:35:12
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2019 o 13:59, Budzik pisze:
    >
    >>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
    >>> (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
    >>> od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak
    >>> przy zakupie?
    >>> Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok
    >>> ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu
    >>> istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi,
    >>> iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.
    >>> Jak jest faktycznie?
    >> Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez
    >> twoich kosztów na ewentualne naprawy.
    >> Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?
    > A skąd wiadomo co jest napisane w omawianej gwarancji?
    > Gwarancja to przecież dobrowolne świadczenie sprzedawcy i to on okresla
    > jego warunki.
    >
    Myślę, że wiadomo to z postu pytającego. Oczywiście możemy założyć, że
    kłamał, no ale wówczas to on ryzykuje otrzymaniem złej odpowiedzi.


  • 5. Data: 2019-08-05 14:39:12
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2019 o 12:20, piotrus pisze:
    > Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
    > wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
    > gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
    > Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
    > (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
    > upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
    > tym przypadku 3 lata gwarancji.
    > Jak jest faktycznie?

    Gwarancja jest umową pomiędzy producentem, a nabywcą. Producent
    zagwarantował, że urządzenie będzie działało przez 3 lata. 3 lata po
    zakupie urządzenia w sklepie umowa ta przestaje Was wiązać - chyba, ze
    tam jest coś innego napisane, o czym nie napisałeś. Jak producent to
    będzie naprawiał, to już jego sprawa. Mnie przykładowo kiedyś GARMIN
    wymienił po prostu cały odbiornik i nawet nie bawili się w starą
    obudowę. Dostałem nowe zapieczętowane urządzenie.


  • 6. Data: 2019-08-05 15:06:17
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-05, piotrus <p...@s...com> wrote:
    > Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
    > wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
    > gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?

    Tak. Art. 581 kc.

    > Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
    > (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
    > upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
    > tym przypadku 3 lata gwarancji.
    >
    > Jak jest faktycznie?

    Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
    odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
    pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
    (2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
    nie jest.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2019-08-05 15:39:44
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze:

    >> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
    >> wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
    >> gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
    > Tak. Art. 581 kc.

    Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny, który
    może być inaczej w umowie unormowane.


  • 8. Data: 2019-08-05 17:00:44
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: piotrus <p...@s...com>

    W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze:

    > Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
    > odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
    > pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
    > (2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
    > nie jest.


    W karcie gwarancyjnej producenta jest 2 lata, ale jedyny polski serwis
    (i przedstawiciel producenta) twierdzi że dla tego modelu urządzenia
    jest specjalna gwarancja 3 letnia. Potwierdzili to kilkukrotnie w
    korespondencji do mnie - "gwarancja producenta 3 letnia międzynarodowa",
    "Dodatkowy 3 rok gwarancji, którą producent udzielił jest formą pro
    konsumencka", Na zakupiony sprzęt producent udziela 2 lat gwarancji + 1
    rok ekstra".

    Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3
    latach gwarancji.

    P.S.


  • 9. Data: 2019-08-05 19:59:58
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    >>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
    >>> (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
    >>> od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi
    >>> jak przy zakupie?
    >> Tak. Art. 581 kc.
    >
    > Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny,
    > który może być inaczej w umowie unormowane.

    No patrz. Czyli jednak :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain


  • 10. Data: 2019-08-05 20:00:14
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2019 o 17:00, piotrus pisze:

    > Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3
    > latach gwarancji.

    Wystaw tę gwarancję, bo inaczej będziemy tu bili pianę.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1