  • 1. Data: 2005-05-27 11:21:17
    Temat: Faktura z TPSA - terminy płatności
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    Otrzymałem fakturę z TPSA z za krótkim terminem płatności. Fakture
    dostałem w środę (25-05), a termin płatności to poniedziałek (30-05). Po
    drodze jest jeszcze święto (wczoraj - 26-05) i dwa dni weekendu, kiedy
    to poczta przelewami się nie zajmuje. Czyli termin płatności wynosi
    de-facto 2 dni, a może nawet i 1 dzień, bo przecież 30-05 pieniądze za
    mój rachunek powinny się już znaleźć na ich koncie. W sumie i tak nie
    byłbym w stanie tego rachunku zapłacić w terminie, bo z moich
    doświadczeń wynika, że przelew z poczty idzie jakieś 2-3 dni. Dzwoniłem
    na 9393, ale tam w dość ordynarny sposób mnie olali, twierdząc, że oni
    nadali fakture 17-05, więc ich nie obchodzi kiedy poczta mi to
    dostarczyła, i swoje pretensje mam kierować nie do nich.

    Czy tak można? Rachunek oczywiście zapłacę, ale już nie dziś, natomiast
    pieniądze wpłyną do nich napewno po 30-05, więc będe im winny jakieś
    odsetki (te potrafią naliczać z niespotykaną wręcz dokładnością..). Kto
    więc ma za to zapłacić? Czy jakieś prawo mówi, na ile dni przed terminem
    płatności rachunek powinien zostać dostarczony?

    Aha, jeszcze jedno. Przy poprzedniej fakturze termin płatności był
    dłuższy. W tym miesiącu jakoś się skrócił. Co będzie, jak za miesiąc
    znowu im sie coś poskraca i dostanę rachunek z terminem płatności na
    następny dzień? :] W ten sposób po pewnym czasie stworzy mi sie u nich
    całkiem spora suma do zapłacenia, z odsetek za opóźnienie w płatności..
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2005-05-27 11:55:23
    Temat: Re: Faktura z TPSA - terminy płatności
    Od: Lazapatic <m...@o...pl>

    Użytkownik scream napisał:
    ciach
> [...]
    > nadali fakture 17-05, więc ich nie obchodzi kiedy poczta mi to
    > dostarczyła, i swoje pretensje mam kierować nie do nich.

    nadaj przelew ostatniego dnia terminu płatnośco (30) i potem i
    wytłumacz, że ty nadałeś 30go i ciebie to nie obchodzi, kiedy poczta im
    przeleje i swoje pretensje kierować do nich :)

  • 3. Data: 2005-05-27 12:14:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lazapatic napisał(a):

    > nadaj przelew ostatniego dnia terminu płatnośco (30) i potem i
    > wytłumacz, że ty nadałeś 30go i ciebie to nie obchodzi, kiedy poczta im
    > przeleje i swoje pretensje kierować do nich :)

    Do tego, jezeli masz przelewy za 0 zl to wyslij im kilkaset przelewow
    na kwote 1gr ;P

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 4. Data: 2005-05-27 12:53:46
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Lazapatic wrote:

    > nadaj przelew ostatniego dnia terminu płatnośco (30) i potem i
    > wytłumacz, że ty nadałeś 30go i ciebie to nie obchodzi, kiedy poczta im
    > przeleje i swoje pretensje kierować do nich :)

    Poczta jegst urzedem i decyduje data stempla pocztowego.

    --
    KRZYZAK

  • 5. Data: 2005-05-27 13:06:34
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Lazapatic" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nadaj przelew ostatniego dnia terminu płatnośco (30) i potem i
    > wytłumacz, że ty nadałeś 30go i ciebie to nie obchodzi, kiedy poczta im
    > przeleje i swoje pretensje kierować do nich :)

    Fajny pomysł.
    Pożycz mi 100 zł na 3 dni. Ja ci w 3 dzień oddam przez pieszego posłańca i
    swoje pretensje kieruj do niego?

    vertret

  • 6. Data: 2005-05-27 13:08:22
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" napisał w wiadomości:

    > Poczta jegst urzedem i decyduje data stempla pocztowego.

    Co ma data stempla pocztowego do terminu platnosci???

    "Termin palatnosci" - to ostateczny dzien w ktorym powinno byc
    spelnione swiadczenie, tzn. najpozniej o godz 24 tego dnia pieniadze
    powinny znalezc sie na koncie TPSA. Wplacajacy powinien byc jednak
    przezorny, i przewidujac ze poczta realizuje wplate okolo 2-3 dni,
    powinien wplacic pieniadze wczesniej, aby tego dnia (30-05) pieniadze
    znalazly sie na koncie. Inaczej popadnie w zwloke. 30 maja 2005 r.
    wypada w poniedzialek, wiec termin ten w zadnym wypadku nie ulega
    przedluzeniu.

    Proponuje zapoznac sie z przepisami dotyczacymi wygasniecia
    zobowiazan.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 7. Data: 2005-05-27 13:49:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@p...pl> napisal(a):

    > Poczta jegst urzedem i decyduje data stempla pocztowego.

    Powiedział, co wiedział...

    1. Poczta nie jest urzędem
    2. W pewnych sytuacjach decyduje data stempla pocztowego, ale to przy
    przesyłkach
    3. Wg KC datą zapłaty jest data zaksięgowania na rachunku odbiorcy.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-05-27 14:08:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    treneros napisał(a):
> [...]
    > koncie. Inaczej popadnie w zwloke. 30 maja 2005 r. wypada w
    > poniedzialek, wiec termin ten w zadnym wypadku nie ulega przedluzeniu.

    wobec tego co piszesz wychodzi, ze moj rachunek powinienem oplacic zanim
    go jeszcze otrzymalem, bo inaczej nie ma mozliwosci, zeby pieniadze
    znalazly sie na koncie tpsa w poniedzialek.. =)

    niestety dokladnie to co tu napisales, powiedzieli mi w blekitnej linii
    (tzn ze 30 kasa ma byc u nich na koncie)

  • 9. Data: 2005-05-27 15:48:45
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "scream"

    > niestety dokladnie to co tu napisales, powiedzieli mi w blekitnej linii
    > (tzn ze 30 kasa ma byc u nich na koncie)

    to nie sluchaj ludzi z blekitnej linii tylko czytaj ich regulamin,
    podpisujac umowe wlasnie na jego warunki sie zgadzasz.
    polecam par. 36 punkt 4
    wg tego - jesli zaplacisz do dnia, ktory jest terminem platnosci to liczy
    sie wlasnie data zaplaty, a nie kiedy zaksieguja u siebie, jesli po terminie
    to wtedy dziala normlany kc - czyli data zaplaty jest data wplywu (tak w
    skrocie)

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 10. Data: 2005-05-27 15:53:54
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "treneros" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co ma data stempla pocztowego do terminu platnosci???

    Wbrew pozorom - w opisywanym przypadku bardzo dużo.

> [...]
    > powinny znalezc sie na koncie TPSA. Wplacajacy powinien byc jednak
    > przezorny, i przewidujac ze poczta realizuje wplate okolo 2-3 dni,

    Regulamin świadczenia telekomunikacyjnych usług powszechnych
    przez TELEKOMUNIKACJĘ POLSKĄ S.A.

    §36.
    4. Za dzień zapłaty uważa się dzień dokonania wpłaty w urzędzie pocztowym,
    banku, kasie TP lub dokonania płatności przelewem, jeżeli płatność nastapiła
    do dnia określonego na fakturze VAT lub dzień wpływu środków na rachunek TP,
    jeźeli płatność nastapiła po dniu określonym jako termin płatności faktury VAT.

    > Proponuje zapoznac sie z przepisami dotyczacymi wygasniecia
    > zobowiazan.

    No właśnie. I nie bajdurzyć.

    Pozdrawiam

    Piotr