    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Faktura z TPSA - terminy płatności
    Date: Fri, 27 May 2005 13:21:17 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@chello084010215229.chello.pl

    Witam,

    Otrzymałem fakturę z TPSA z za krótkim terminem płatności. Fakture
    dostałem w środę (25-05), a termin płatności to poniedziałek (30-05). Po
    drodze jest jeszcze święto (wczoraj - 26-05) i dwa dni weekendu, kiedy
    to poczta przelewami się nie zajmuje. Czyli termin płatności wynosi
    de-facto 2 dni, a może nawet i 1 dzień, bo przecież 30-05 pieniądze za
    mój rachunek powinny się już znaleźć na ich koncie. W sumie i tak nie
    byłbym w stanie tego rachunku zapłacić w terminie, bo z moich
    doświadczeń wynika, że przelew z poczty idzie jakieś 2-3 dni. Dzwoniłem
    na 9393, ale tam w dość ordynarny sposób mnie olali, twierdząc, że oni
    nadali fakture 17-05, więc ich nie obchodzi kiedy poczta mi to
    dostarczyła, i swoje pretensje mam kierować nie do nich.

    Czy tak można? Rachunek oczywiście zapłacę, ale już nie dziś, natomiast
    pieniądze wpłyną do nich napewno po 30-05, więc będe im winny jakieś
    odsetki (te potrafią naliczać z niespotykaną wręcz dokładnością..). Kto
    więc ma za to zapłacić? Czy jakieś prawo mówi, na ile dni przed terminem
    płatności rachunek powinien zostać dostarczony?

    Aha, jeszcze jedno. Przy poprzedniej fakturze termin płatności był
    dłuższy. W tym miesiącu jakoś się skrócił. Co będzie, jak za miesiąc
    znowu im sie coś poskraca i dostanę rachunek z terminem płatności na
    następny dzień? :] W ten sposób po pewnym czasie stworzy mi sie u nich
    całkiem spora suma do zapłacenia, z odsetek za opóźnienie w płatności..
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl