  • 11. Data: 2007-12-10 15:48:48
    Temat: Re: Faktura Vat przez internet
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.12.2007 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Skoro wystawca oryginału nie posiada, podobnie jak kupujący, czyli
    > oryginału w ogóle nie ma. A skąd się wzięła kopia, w dodatku zaksięgowana?

    Momencik, napisałeś, że jeśli ktoś wysłał PDFa do klienta to oryginału nie
    posiada. A popatrz, ja wysłałem PDF do klienta i oryginał posiadam. ;-) Może
    sobie przyjść i wziąć. Cuda?
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2007-12-10 15:57:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Samotnik pisze:

    > Momencik, napisałeś, że jeśli ktoś wysłał PDFa do klienta to oryginału nie
    > posiada. A popatrz, ja wysłałem PDF do klienta i oryginał posiadam. ;-) Może
    > sobie przyjść i wziąć. Cuda?

    Klient wydrukuje PDFa i zaksięguje. Cuda? Dwa oryginały? Kto zatem ma
    oryginał?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-12-10 16:14:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_
    > thread/thread/6c55fbed90698085/cf3326d29ef80e52?hl=p
    l&q=
    > faktura+mail+gotfryd+group%3Apl.soc.prawo.podatki&ln
    k=nl&

    Naprawdę tinyurl.com, tnij.pl etc... nie bolą jak się ich użyje np:
    http://tinyurl.com/39s3p9 ;P

    > Gotfryd pisał: Albo jest tak jak piszesz, i wtedy ktoś kto chce "dokopać" najpierw
    > zabezpiecza fakturę u klienta a później u Ciebie łapie w garść drugi egzemplarz
    > "oryginału" po czym prosi strony o wskazanie kto odpowiada za "drugi oryginał",
    > albo tylko się tłumaczysz na grupie i tak dobrze Ci idzie bo nie możeby zażądać
    > żebyś pokazał konkretne faktury bez drukowania ich na naszych oczach ;)

    Omawiany problem można rozwiązać wysyłając pdf na którym napisano "duplikat" ;)

    j.

  • 14. Data: 2007-12-10 17:06:06
    Od: "Her" <h...@p...onet.pl>

    http://tinyurl.com/2zy66c

    > Omawiany problem można rozwiązać wysyłając pdf na którym napisano "duplikat" ;)

    Omawiany problem dotyczy tego co jest dawno nazwane i wspomniane w prawie i
    rozporządzeniach i nazywa się faktura przesyłana drogą elektroniczną, jest też
    nazywana e-faktura i na skalę masową całkowicie zgodną z prawem e-fakturę na razie
    wysyła jedynie TP. Wpiszcie w google e-faktura tp ;)

    > j.
    h.

  • 15. Data: 2007-12-10 17:44:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Klient wydrukuje PDFa i zaksięguje. Cuda? Dwa oryginały? Kto zatem ma
    > oryginał?

    A co to jest oryginał? Oryginał, to jest to wydrukowane przez sprzedawcę.
    Reszta to kopie, choćby miały i napisane, żę oryginał. Kserokopia oryginału
    faktury to kopia, a nie oryginał. Wydrukowana na drukarce kopia również.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 16. Data: 2007-12-10 17:49:34
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > faktury to kopia, a nie oryginał. Wydrukowana na drukarce kopia również.

    Obawiam się, że polskie prawo podatkowe nie jest tak logiczne, jak by
    się chciało. Kiedyś Gotfryd głosił tezę o braku podstaw prawnych do
    wysyłania faktur e-mailem. Mam nadzieję, że się odezwie, to trochę
    lepiej naświetli problem. Czekam z niecierpliwością :)

  • 17. Data: 2007-12-10 18:11:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.12.2007 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > wysyłania faktur e-mailem. Mam nadzieję, że się odezwie, to trochę
    > lepiej naświetli problem. Czekam z niecierpliwością :)

    Ależ nikt nie wątpi, że podstaw do wysyłania mailem w zasadzie nie ma. Ja
    tylko protestuję przeciwko różnym logicznym nonsensom, które raz po raz
    wplatasz w swoje wypowiedzi. :)
    --
    Samotnik

  • 18. Data: 2007-12-10 19:44:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2007 18:06:06 +0100, Her napisał(a):
> [...]

    > jest też nazywana e-faktura i na skalę masową całkowicie zgodną z prawem
    > e-fakturę na razie wysyła jedynie TP. Wpiszcie w google e-faktura tp ;)

    Chyba też UPC, przynajmniej tak twierdzą i wysyłają jakieś cuda niewidy...

    A co do problemu - nie można uznać, że oryginał jest drukowany przez klienta
    a kopia przez wystawcę faktury? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 19. Data: 2007-12-10 19:50:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 10 grudzień 2007 17:14
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    rowse_
    l&q=
    k=nl&

    > Naprawdę tinyurl.com, tnij.pl etc... nie bolą jak się ich użyje np:
    > http://tinyurl.com/39s3p9 ;P

    Ależ bardzo bolą... To protezy dla użytkowników OE, który nie potrafi
    wstawić normalnego URLa. Liwiusz nie używa OE, więc nie ma powodu do
    używania protez, które niestety są bardzo niewygodne i wkurzające dla
    odbiorcy, który nie wie gdzie prowadzą, co jest bardzo szkodliwe.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 20. Data: 2007-12-10 19:58:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Her napisał(a):

> [...]
    zgodną z prawem e-fakturę na razie wysyła
    > jedynie TP. Wpiszcie w google e-faktura tp ;)

    Bo prawo mija się z realiami ;) btw. zawijaj, zawijaj, zawijaj... ;)

    j.