  • 1. Data: 2007-12-10 11:03:25
    Temat: procedura spadkowa
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Witam serdecznie,

    Dreczy mnie temat spadku, prosze o pomoc i informacje co nalezy
    zrobic, jakie sprawy pozalatwiac w celu zalatwienia sprawy opisanej
    ponizej.

    Dzialka budowlana, wlasciciel [dziadek] zmarl, potomstwo w tym moj
    ojciec rowniez. Podzial wiec jest miedzy moje rodzenstwo oraz
    kuzynostwo. Wystapilem do Urzedu Miasta o mapy terenu, rozmawialem z
    rodzina ktora nie ma nic przeciw, wrecz przeciwnie chca azebym zajal
    sie dzialka, z racji iz wszyscy mieszkaja sporo od usytuowanej
    dzialki, zas nie wchodzi w gre jej sprzedaz. Sprawa wydaje sie byc
    prosta, gdyby nie fakt, iz z od kilkunastu lat nie mam zadnego
    kontaktu z 2ma kuzynami, ktorzy wyjechali za granice lata wstecz, zas
    nikt z rodziny nie wie czy wogole zyja. Jak w takiej sytuacji
    rozwiazac sprawe? Jest wogole taka mozliwosc? Pod adresem zameldowania
    ow osob nikt nie mieszka, nie ma zadnej mozliwosci skontaktowania sie
    z nimi, zas ziemia jest w bardzo fajnym miejscu, i byl by to fajny
    pozytek dla mojego dosc licznego potomstwa.

    Z gory wielkie thx za podpowiedz i informacje,
    pozdrawiam -Michal

  • 2. Data: 2007-12-10 17:26:57
    Temat: Re: procedura spadkowa
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Dzialka budowlana, wlasciciel [dziadek] zmarl, potomstwo w tym moj
    > ojciec rowniez. Podzial wiec jest miedzy moje rodzenstwo oraz
    > kuzynostwo. Wystapilem do Urzedu Miasta o mapy terenu, rozmawialem z

    Domyślam się, że dziadek zmarł jako pierwszy. Dziedziczą więc po nim jego
    synowie (twój tata, wujkowie) a wy dopiero po swoich rodzicach.

    > rodzina ktora nie ma nic przeciw, wrecz przeciwnie chca azebym zajal
    > sie dzialka, z racji iz wszyscy mieszkaja sporo od usytuowanej
    > dzialki, zas nie wchodzi w gre jej sprzedaz. Sprawa wydaje sie byc

    To miło z ich strony. Ponieważ jednak minęło już pół roku i nie mogą
    odrzucić spadku, pozostanie ci uzyskanie od nich darowizny współwłasności
    lub spłata współwłaścicieli.

> [...]
    > z nimi, zas ziemia jest w bardzo fajnym miejscu, i byl by to fajny
    > pozytek dla mojego dosc licznego potomstwa.

    Istnieje ustawowy sposób na wezwanie spadkobierców czyli ogłoszenie prasowe.
    I dokona go sąd gdy po przesłuchaniu stron zgodnie stwierdzicie, że nie
    znacie adresów kuzynostwa. Niestety na tę okoliczność wystąpią dość duże
    koszta sądowe - jedno ogłoszenie to nawet > 1000 PLN, będzie w Biuletynie,
    jednej gazecie ogólnopolskiej, urzędzie miasta i w tym przypadku nie wiem
    czy nie w gazecie zagranicznej (a na pewno w ambasadzie).

    I tutaj uwaga. Dziedziczenie po dziadku przez waszych rodziców to "czysta"
    sprawa bo jak piszesz nie żyją. Twoje i twojego rodzeństwa po waszym ojcu
    również. A ta "kosztowna" sprawa spadnie na stronę kuzynów.

  • 3. Data: 2007-12-11 00:12:52
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > I tutaj uwaga. Dziedziczenie po dziadku przez waszych rodziców to "czysta"
    > sprawa bo jak piszesz nie żyją. Twoje i twojego rodzeństwa po waszym ojcu
    > również. A ta "kosztowna" sprawa spadnie na stronę kuzynów.

    Jakie wiec beda calkowite koszty? Musze zwrocic uwage ze sprawa ta nie
    jest taka prosta, osoba o ktorej wspomnialem to osoba ktora tak
    naprawde zostala by wydziedziczona przez wlasciciela- powod? chcby
    fakt ze jest scigany przez interpol. Napewno nie pomogly by ogloszenia
    prasowe! a nawet gdyby je przeczytal to w kraju sie nie pojawi. ;/

  • 4. Data: 2007-12-11 16:32:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Jakie wiec beda calkowite koszty? Musze zwrocic uwage ze sprawa ta nie
    > jest taka prosta, osoba o ktorej wspomnialem to osoba ktora tak
    > naprawde zostala by wydziedziczona przez wlasciciela- powod? chcby

    Wydziedziczenie może nastąpić tylko w testamencie a jak się domyślam
    testator już nie żyje.....

    > fakt ze jest scigany przez interpol. Napewno nie pomogly by ogloszenia
    > prasowe! a nawet gdyby je przeczytal to w kraju sie nie pojawi. ;/

    To nie ma znaczenia dla sądu - taka jest procedura opisana w KC i koniec.
    Ogłoszenia (2000 krajowe, nie wiem jak zagraniczne) + 6 miesięcy
    oczekiwania. Potem nabycie i dział spadku. Nawet jeśli pozostali kuzyni
    oddadzą ci swoje udziały za darmo to pieniądze dla tych niezgłaszających się
    zostaną zdeponowane w sądzie.