  • 1. Data: 2002-12-12 21:31:46
    Temat: Faktura VAT niezgodna z dowode dostawy?
    Od: "zygi" <w...@w...pl>

    Halosien,
    prośba o porade. Zajmuje sie fakturowaniem w firmie. Robie to na podstawie
    dowodow dostawy. Jakies dwa miesiace temu klient otrzymal 200 kg towaru co
    potwierdzil na dowodzie dostawy podpisem. Wystawiona zostala w terminie 7
    dni faktura na 200 niestety omylkowo sztuk tego towaru (co dalo 100 kg).
    Stan ten (czyli pomylka ) zostal stwierdzony po dwoch miesiacach od momentu
    wystawienia faktury. Klient po poinformowaniu o tym stanie rzeczy odmowil
    przyjecia faktury za pozostaly towar - Czy ma racje i co mozna zrobic w tej
    sprawie.
    Marcin

    --
    Odwiedź stronę:
    www.serwis-szachowy.prv.pl

  • 2. Data: 2002-12-12 21:35:39
    Temat: Re: Faktura VAT niezgodna z dowode dostawy?
    Od: "maciekdorota" <m...@g...pl>

    Użytkownik zygi <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atav3k$ael$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Odwiedź stronę:
    > www.serwis-szachowy.prv.pl
    >
    > Powinno sie wystawic fakture korygujaca blednie wystawiona.
    I wowczas wystarczy potwierdzenie odbioru faktury korygujacej - wyslanei za
    zwrotnym potwierdzeniem.

    Macko

  • 3. Data: 2002-12-12 22:33:48
    Od: "zygi" <w...@w...pl>

    > I wowczas wystarczy potwierdzenie odbioru faktury korygujacej - wyslanei
    za
    > zwrotnym potwierdzeniem.
    >
    > Macko

    Ale czy ten klient ma prawo odmówić odbioru faktury korygującej ujmującej
    nie ujęte ilości z dowodu dostawy,
    bo jak na razie z rozmów telefonicznych nie chce o tym słyszeć.
    Wykręca sie faktem, iż towar ten został już sprzedany przez niego oraz
    długim okresem od momentu sprzedaży.
    pozdrowienia
    Marcin

  • 4. Data: 2002-12-13 07:19:03
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Zrób tak wyślij mu fakturę korygującą -oryginał i kopię- bo musi je podpisać
    tu nie wystarcza oświadczenie. Skseruj sobie f-rę korygującą i dołącz do
    niej potwierdzenie nadania z poczty, może też być pismo z prośbą o
    podpisanie korekty i wyjaśnienie dlaczego powstała konieczność jej
    wystawienia, możesz nadmienić że w razie odmowy podpisania-i tu wymień
    termin np.7dni- zgłosisz sprawę do US(na marginesie- możesz tak zrobić i
    Urząd Skarbowy się tym zainteresuje). W razie czego będziesz miał podkładkę
    że nieczego nie zaniechałeś ze swojej strony tylko kontrahent się nie
    wywiązał. W ostateczności zawiadom o tym US.
    Pozdrawiam Ewfka

  • 5. Data: 2002-12-13 07:58:39
    Od: "Zygi" <w...@w...pl>

    Dzieki wam za pomoc. Koles zlamal sie i zgodzil sie podpisac :))
    narka marcin

  • 6. Data: 2002-12-13 07:58:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ewfka napisał:
    > Zrób tak wyślij mu fakturę korygującą -oryginał i kopię- bo musi je podpisać
    > tu nie wystarcza oświadczenie. Skseruj sobie f-rę korygującą i dołącz do
    Podpis odbiorcy jest konieczny na korekcie *zmniejszającej* podatek
    należny. A tu mówimy o zwiększeniu - faktura pierwotna była za niska,
    podnosimy ilośc towaru, podnosimy więc jego wartośc i podatek VAT.

    Pozostaje tylko kwestia cywilna - czy kontrachent dopłaci.
    Ale skoro podpisał dokument dostawy na właściwą ilośc to nie ma kłopotów
    z udowodnieniem że należnośc była wyzsza od wykazanej na pierwotnej
    fakturze.

> [...]
    > że nieczego nie zaniechałeś ze swojej strony tylko kontrahent się nie
    > wywiązał. W ostateczności zawiadom o tym US.
    A co zrobi US? Co on ma w ogóle do roboty w tej sprawie?
    Każesz chłopakowi zrobic donos na siebie? Przeciez to on odprowadził za
    mało VATu i dochodowego.

    Chyba nie przeczytałas w czym tkwił problem. Albo nie zrozumiałaś.
    Napisze jeszcze raz, łopatologicznie...
    Wystawiono fakturę na zbyt małą ilośc towaru!
    Korekta jest na plus a nie na minus - zwieksza podatek VAT naliczony na
    fakturze.
    Obowiązek podatkowy powstaje bez względu na to czy korekt będzie czy nie
    będzie przyjeta przez kupujacego.
    Obowiązek podatkowy powstał w 7 dni od dostawy. Wystawienie faktury jest
    sprawa wtórną, chociaż nakazaną przepisami.
    A czy kupujący uzna fature i za nią zapłaci, to juz kwestia cywilna a
    nie podatkowa.
    Chyba że US zaczał nagle pilnowac wzajemnych rozliczen przedsiębiorców i
    egzekwowac zaległości. Fajnie... szkoda że o tym wczesniej nie wiedziałam...

    Maddy

    ps. Gdybys odpowiadała pod cytatami to może przez przypadek
    przeczytałabys tez o co faktycznie chodzi w poście pytającego...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-12-13 08:04:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Zygi napisał:
    > Dzieki wam za pomoc. Koles zlamal sie i zgodzil sie podpisac :))

    Hehe... Gratulacje.
    Ale miałeś szczęście że facet tez sie nie znał na przepisach o "wacie" i
    dał sie nabrać na straszenie urzędem skarbowym...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl