  • 1. Data: 2002-12-12 21:06:58
    Temat: umowa o dzieło
    Od: "Yoan" <y...@c...pl>

    słyszałm, (nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi, bo nie umiem ziterpretować
    prawa) że jeśli pracuję w firmie, mającej zarząd, kierownictwo itp. i
    pracuję od poniedziałku do piątku w stałych godzinach pracy a mam umowę o
    dzieło, to pracodawca powinien ją zmienić na umowę o pracę na czas
    określony. Taką sytuację miał mój teść, który z dniem 1 XII (po wejściu
    nowego kodeksu pracy) otrzymał do podpisania umowę o pracę, a wcześniej
    pracował na zlecenie. Pomóżcie, bo nie wiem gdzie szukać pomocy.
    dziękuję

  • 2. Data: 2002-12-12 21:51:09
    Temat: Odp: umowa o dzieło
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Yoan <y...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ST6K9.165158$A...@n...chello.at...
    > nowego kodeksu pracy) otrzymał do podpisania umowę o pracę, a wcześniej
    > pracował na zlecenie. Pomóżcie, bo nie wiem gdzie szukać pomocy.

    odpowiedzi udzieli k.p od art.22 co to jest umowa o pracę i jakie rodzi
    skutki oraz od art.627 umowa o dzieło ...odpowiedzieć sobie na pytanie co to
    jest umowa o prace i co to jest umowa o dzieło ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-13 07:45:28
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: "Yoan" <y...@c...pl>

> [...]
    > skutki oraz od art.627 umowa o dzieło ...odpowiedzieć sobie na pytanie co
    > jest umowa o prace i co to jest umowa o dzieło ...

    dziękuję, ale zalezy mi aby ktoś odpowiedział konkretnie jak jest
    w moim przypadku. Jeśli pracuję w miejscu wyznaczonym przez
    pracodawcę, w godzinach stałych (8-16) 5 dni w tyg. będąc
    pod kontrolą kierownika, czy wtedy jest mój pracodawca zobowiązany
    zatrudnić mnie na umowę o pracę?
    czytałam k.p. ale z tego co rozumiem to mam rację, ale nie jestem pewna.
    Proszę o odpowiedź
    dziękuję
    Asia

  • 4. Data: 2002-12-13 08:07:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Yoan napisał:

> [...]
    > zatrudnić mnie na umowę o pracę?
    > czytałam k.p. ale z tego co rozumiem to mam rację, ale nie jestem pewna.

    Masz rację.
    A pod umowe odzieło w zadne sposób nie podpada wykonywanie czynności.
    Może jeszcze pod zlecenie, ale jeżeli pod kontrolą zleceniodawcy w
    okreslonych godzinach i miejscu, to jak nic umowa o pracę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-12-13 11:17:07
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atc4gi$4kg$...@n...tpi.pl...

    > okreslonych godzinach i miejscu, to jak nic umowa o pracę.

    i odpowiedz sama się nasuwa, w oparciu o przepisy k.p można zwrócić się do
    pracodawcy uzasadniając swoje stanowisko k.p i wnosić o zmianę umowy

    Sandra